Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 15" Touch Bar eind 2016 Vervanging van het scherm

Handleidingsbenodigdheden

Uitschakelen van de Auto Boot

MacBook Pro 15" Touch Bar eind 2016 Vervanging van de onderste behuizing

MacBook Pro 15" Touch Bar eind 2016 Loskoppelen van de batterijaansluiting

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven, die de cover op de flexkabel van het schermbord bevestigen, los te schroeven.

      Stap 2

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.7 mm lange schroeven, die de beugel op de kabelaansluiting van het schermbord bevestigen, los te draaien.

      Stap 3

      Koppel de flexkabel van het schermbord los door deze in een rechte beweging omhoog te duwen.

      Stap 4

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 2.0 mm lange schroeven, die beide scharniercovers bevestigen (vier schroeven in totaal), los te schroeven.

      Stap 5

      Verwijder beide scharniercovers.

      Stap 6

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef, die de antennekabelbundel bevestigt, te verwijderen.

      Stap 7

      Koppel all drie de antennekabels los door deze in een rechte beweging uit hun contact omhoog te duwen.

      Stap 8

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.3 mm lange schroeven, die het schermbord bevestigen, te verwijderen.

      Stap 9

      Gebruik een P2 Pentalobe-schroevendraaier om de zestien 1.5 mm lange schroeven, die de antennemodule bevestigen, los te schroeven.

      Stap 10

      Gebruik een openingsplectrum om de antennemodule omhoog te duwen en deze te scheiden van de behuizing van de MacBook Pro.

      Stap 11

      Verwijder de antennemodule op voorzichtige wijze, terwijl je de antennekabelbundel tegelijkertijd onder het koellichaam door dirigeert.

      Stap 12

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven, die de veercovers van de schermkabel bevestigen, los te schroeven.

      Stap 13

      Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee 4.9 mm lange schroeven uit beide scharnieren (vier schroeven in totaal) te verwijderen.

      Stap 14

      Installeer, tijdens het weer in elkaar zetten van het toestel, eerst de schroeven van de scharnieren zonder deze strak vast te draaien. Pas vervolgens de positie van het scherm aan totdat deze juist is geplaatst en draai de schroeven tot slot strak aan.

      Stap 15

      Als je van plan bent je scherm her te gebruiken, open je je scherm en leg je een stuk tape om het glas direct boven iedere scharnier. Dit zal het glas beschermen tegen mogelijke krassen in de volgende stap.

      Stap 16

      Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee resterende 4.9 mm lange scharnierschroeven (een in iedere scharnier) te verwijderen.

      Stap 17

      Zorg dat je zowel het scherm als de body van de MacBook Pro stevig vasthoudt. Beide helften kunnen onverwachts vallen tijdens deze stap.

      Stap 18

      Verwijder het scherm.