Ga door naar hoofdinhoud
Engels
Nederlands

MacBook Pro 15" Touch Bar 2018 Vervanging van de logic board module

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Gebruik je spudger om de aansluiting van het toetsenbord in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen en deze zo los te koppelen.

      Stap 2

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven, die de cover over de flexkabel van het schermbord bevestigen, te verwijderen.

      Stap 3

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.7 mm lange schroeven, die de beugel over de kabelaansluiting van het schermbord bevestigen, te verwijderen.

      Stap 4

      Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging uit het contact op het schermbord omhoog om deze zo los te koppelen.

      Stap 5

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de vier 2.0 mm schroeven uit de scharniercovers (twee aan iedere kant) te verwijderen.

      Stap 6

      Verwijder de twee scharniercovers.

      Stap 7

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 2.4 mm lange schroeven, die de coverbeugel over de hoofdtelefoonjack- en Touch ID-kabelaansluitingen bevestigen, te verwijderen.

      Stap 8

      Koppel de flexaansluiting van de hoofdtelefoonjack los door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 9

      Koppel de aan-/uitknop en Touch ID-sensor los door de aansluitingen in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 10

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de enkele 1.3 mm lange schroef, die de coverbeugel over de Touch Bar digitizeraansluiting bevestigt, te verwijderen.

      Stap 11

      Gebruik een pincet om de beugel richting de zijkant van de MacBook Pro te schuiven totdat deze loskomt van de vergendelklem op het logic board.

      Stap 12

      Koppel de Touch Bar digitizerkabel los door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 13

      Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.9 mm lange schroeven, die de beugel over de Touch Bar schermkabelaansluiting bevestigen, te verwijderen.

      Stap 14

      Koppel de Touch Bar schermkabel los door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 15

      Verwijder met behulp van een T3 Torx-schroevendraaier:

      Stap 16

      Verwijder de coverbeugels van beide contacten van de Thunderboltkabel.

      Stap 17

      Gebruik een spudger om de Thunderbolt-flexkabel aan de linkerkant van het toestel te verwijderen door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 18

      Herhaal het loskoppelen van de flexkabel van de Thunderbolt-aansluiting aan de andere kant.

      Stap 19

      Koppel de twee speakeraansluitingen los door het platte einde van je spudger zo dicht mogelijk bij de aansluiting onder iedere kabel te schuiven.

      Stap 20

      Peuter de tape die over de kabelaansluiting van de microfoon heen is geplakt los.

      Stap 21

      Open de vergrendelingsklem op de ZIF-aansluiting van de microfoonkabel door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

      Stap 22

      Koppel de microfoon los door de kabel richting de ventilator te trekken totdat deze los komt uit het contact.

      Stap 23

      Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.9 mm lange schroef, die de antennekabelbundel bevestigt, te verwijderen.

      Stap 24

      Koppel alle drie de antennekabels los door iedere aansluiting uit het contact omhoog te duwen.

      Stap 25

      Verwijder alle tien de schroeven die de logic board module bevestigen:

      Stap 26

      Peuter de twee rubberen trildempstrips die met lijm aan de ventilatoren zijn bevestigd, lichtjes omhoog zonder deze volledig te verwijderen.

      Stap 27

      De logic board module past precies, maar je kunt het jezelf makkelijker maken om te verwijderen door een spudger onder de linkerkant van het logic board te steken en deze langzaam en voorzichtig omhoog te tillen.

      Stap 28

      Zorg dat je bij het weer installeren van de logic board module: