Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Linker Joy-Con Vervanging van de joystick

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Verwijder de vier Tri-Point Y00 schroeven van het achterste paneel van de Joy-Con.

      Stap 2

      Steek een openingsplectrum in de naad aan de onderkant van de controller (tegenover de L- en ZL-knoppen).

      Stap 3

      Open de Joy-Con zoals je een boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend.

      Stap 4

      Gebruik een spudger om de batterijaansluiting voorzichtig uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit voorkomt dat de Joy-Con tijdens de reparatie aan zal gaan.

      Stap 5

      Steek een openingsplectrum tussen de batterij en de behuizing van de Joy-Con.

      Stap 6

      Verwijder de drie gouden, 3.5 mm Phillips #00 schroeven van het midframe.

      Stap 7

      Draai het midframe voorzichtig om, weg van het moederbord, alsof je een pagina van een boek omslaat.

      Stap 8

      De kabel van de ZL-knop zit vastgemaakt door middel van een kleine ZIF-aansluiting op het moederbord. Gebruik een pincet of een spudger om de klem op de ZIF-aansluiting tegenover de kabel open te klappen.

      Stap 9

      De lintkabel die de minusknop van de Joy-Con aan het moederbord verbindt, loopt via de achterkant van de joystick. Het is mogelijk om de joystick te verwijderen zonder de kabel te ontkoppelen, maar het is veel makkelijker om dit te doen terwijl de kabel is losgekoppeld en uit de weg is gehaald.

      Stap 10

      De joystick zit, tot slot, nog verbonden met één laatste ZIF-aansluiting. Klap de klem van de ZIF-aansluiting omhoog en ontkoppel de kabel.

      Stap 11

      Verwijder de twee 3.5 mm Phillips #00 schroeven van de joystick.

      Stap 12

      Verwijder de joystick op voorzichtige wijze uit de behuizing.