Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

Nintendo Switch Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Verwijder de batterij

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol toe aan de bovenkant van het reces waarin de batterij zich bevindt. Op deze manier verzwak je de lijm en wordt het makkelijker de batterij te verwijderen.

      Stap 2

      Kantel de bovenkant van het toestel naar boven zodat de isopropyl alcohol onder de batterij kan lopen.

      Stap 3

      Steek een van je openingsplectrums in de opening tussen de batterij en de zijkant van het reces waar de batterij zich in bevindt.

      Stap 4

      Laat je openingsplectrum op z'n plek zitten en dien wat extra druppels lijmverwijderaar of isopropyl alcohol toe in het reces van de batterij.

      Stap 5

      Schuif je openingsplectrum verder langs de bovenkant van de batterij en snijd meer van de lijm onder de batterij door.

      Stap 6

      Als er eenmaal genoeg ruimte is, steek je het platte einde van je spudger onder de batterij en wrik je deze langzaam en op voorzichtige wijze omhoog.

      Stap 7

      Gebruik wat lijmverwijderaar of isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek om de lijmresten in de batterij-inkeping te verwijderen voordat je de nieuwe batterij installeert.