Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

MacBook Pro 15" Touch Bar eind 2016 Vervanging van de batterij

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1

      Verwijder de twee schroeven die het batterijbord bevestigen:

      Stap 2

      De vloeibare lijmverwijderaar die in je kit wordt geleverd kan zowel de antireflectieve coating van het scherm van je MacBook Pro als de plastic toetsenbordtoetsen aantasten.

      Stap 3

      Om de stroom van de lijmverwijderaar te controleren, kun je de achterkant (waar de scharnieren zich bevinden) van je MacBook Pro een aantal centimeters optillen met behulp van een boek of een stuk schuim.

      Stap 4

      Nu je MacBook Pro voorbereid is, is het tijd om je zelf voor te bereiden.

      Stap 5

      Trek de zwarte, rubberen stopper van het flesje met lijmverwijderaar.

      Stap 6

      Dien een aantal druppels lijmverwijderaar toe onder de twee rechtse batterijcellen, beginnend bij de kant die het dichtst bij de ventilator ligt.

      Stap 7

      Dien wat meer druppels lijmverwijderaar toe tussen de twee rechtse batterijcellen, zodat het ook onder de onderste batterijcel stroomt.

      Stap 8

      Steek, na een aantal minuten, de hoek van een plastic kaart onder de batterij, beginnend bij de onderkant van de onderste, meest rechtse batterijcel.

      Stap 9

      Verplaats je werk naar de linkerkant van de MacBook Pro en herhaal de vorige stap om de twee linker batterijcellen los te maken.

      Stap 10

      Druppel wat lijmverwijderaar langs de bovenkant van de twee middelste batterijcellen.

      Stap 11

      Haal je eerste plastic kaart, na een aantal minuten, onder de batterij vandaan en steek een hoek onder de bovenkant van een van de middelste batterijcellen.

      Stap 12

      Haal je tweede plastic kaart ook onder de batterij vandaan en herhaal de vorige stap om de resterende middelste batterijcel ook los te maken van de lijm.

      Stap 13

      Als je moeite had met het onder de batterij schuiven van je kaarten kun je ook proberen een stuk flosdraad of draad onder de batterijcel te plaatsen en deze in een zaagbeweging heen en weer te trekken om de lijm los te maken.

      Stap 14

      Til de batterij op en verwijder deze uit de laptop.

      Stap 15

      Dubbel-check de positie en plaatsing van je nieuwe batterij voordat je deze op z'n plek duwt.

      Stap 16

      Trek, nadat je batterij op de juiste positie is geplaatst en geïnstalleerd, de plastic folie van de bovenkant van de batterij af.