Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als het scherm van je iPhone XS Max gebarsten is, niet meer reageert op aanraking of geen beeld toont terwijl je telefoon wel is ingeschakeld, kun je deze handleiding gebruiken om je iPhone nieuw leven in te blazen met een nieuw scherm, ook bekend als schermmodule.

De gecombineerde oorstukspeaker + sensormodule die aan de achterkant van het scherm bevestigd zijn is in de fabriek op unieke wijze aan je iPhone gekoppeld. Dit houdt in dat je deze in z'n geheel van je oude naar je nieuwe scherm moet verplaatsen bij elke schermvervanging. Deze module bevat de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische Face ID-beveiligingsfunctie. Als deze beschadigd is of vervangen wordt, zal de Face ID-functie niet meer werken. Zorg er dus voor dat je geen van deze onderdelen beschadigt tijdens deze procedure. Indien deze wel beschadigd raken, zal enkel Apple de Face ID-functie kunnen herstellen.

Let op: de True Tone-functie is uitgeschakeld na een schermvervanging, zelfs als je gebruikt maakt van een origineel Apple-scherm.

Video overzicht

  1. Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon.
    • Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon.

    • Het openen van het iPhone-scherm zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen klaar hebt liggen voordat je verdergaat of zorg ervoor dat je blootstelling aan water vermijdt als je geen vervangende sluitingen installeert.

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

    How to detect my Iphone what screen it is, OLED or LCD?

    sabrihakulii - Antwoord

    It’s OLED. You can find the specs here, https://support.apple.com/en-us/HT201296

    When you find your phone, at the bottom of the description click on, See the tech specs…

    mcr4u2 -

    The included suction cups were stiff and worthless. They would not lift the screen. Also, I tried every type of tape on the screen to help the suction cups stick without success. Heavy duty suction cups were for my bathroom also failed. However, I had an old GoPro mount with some preapplied double sided 3M VSB tape and stuck that on the screen near the bottom. Magic! This method had the added bonus of being able to use a GoPro attachment as a handle to lift the screen, and propped up the screen like a kickstand in step 12.

    Tawan Khamapirad - Antwoord

    Very cool! Thanks

    Antonio -

    My screen was pretty stuck… would not budge. Heated, super glued the suction cup, tried gorilla tape. Ended up doing the GoPro mount with 3M VSB tape method mentioned. Worked great. That 3M tape is the bomb.

    Rich Wachtel - Antwoord

    The included suction cup took a few tries but ended up working for me.

    charlotte - Antwoord

  4. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere iPhone zoals de XS Max.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere iPhone zoals de XS Max.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen doorzichtige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  5. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  6. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

  7. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

  8. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  9. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  10. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort. Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort.

    • Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.

    • Nogmaals, steek je openingsplectrum niet meer dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer de breedte van het schermframe—of je loopt het risico dat je de sensormodule in het voorste paneel beschadigt.

    • Schuif je plectrum naar de tegenoverliggende bovenste hoek en snijd alle lijm daartussen door.

  11. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  12. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

    • Verwijder vier Y000 schroeven die het beschermplaatje op het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Twee 1.1 mm schroeven

    • Eén 1.5 mm schroef

    • Eén 3.7 mm schroef

  13. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

    • Het kan zijn dat het paneel ietwat vastzit. Til het voorzichtig, maar wel met wat kracht, omhoog om het los te maken.

    • Tijdens de hermontage is dit een goed moment om je iPhone weer aan te zetten om alle functies te testen voordat je de telefoon weer helemaal sluit. Vergeet je telefoon niet weer uit te schakelen als je verdergaat met de reparatie.

  14. Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.

    • Zorg dat je de aansluiting wegbuigt van het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon mogelijk aanzet.

  15. Verwijder de drie Y000 schroeven die het plaatje boven de schermaansluiting bevestigen: Twee 1.1 mm schroeven
    • Verwijder de drie Y000 schroeven die het plaatje boven de schermaansluiting bevestigen:

    • Twee 1.1 mm schroeven

    • Eén 1.5 mm schroef

    I am replacing the screen for the 2nd time - the first repair was done by someone else, and the first 2 screws are 1.5mm and the last screw is 1.1mm… If I put the screw back in am I risking Long Screw Damage?

    Sarah Ybarra - Antwoord

    I think that the outside screw (red one, one the right) is actually 1.5 mm or something longer than 1.1. Looked that way to me.

    Paul Key - Antwoord

    From the top, the screws are: 2 x 1,5mm + 1 x 1,1mm

    serdev94 - Antwoord

  16. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  17. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  18. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen.

  19. Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen. Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.
    • Gebruik een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen.

    • Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.

  20. De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.
    • De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek.

    • Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.

  21. Verwijder de schermmodule.

    No olviden que para que pase el Face Id tienen q cambiar el flex que va encima de la camara delantera con mucho cuidado ya q si le ponen otro flex no funcionara.

    jeferson - Antwoord

  22. Verwijder de drie Y000 schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen: Eén 1.4 mm schroef
    • Verwijder de drie Y000 schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen:

    • Eén 1.4 mm schroef

    • Twee 1.5 mm schroeven

  23. De oorstukspeaker is lichtjes vastgemaakt. Steek een spudger voorzichtig onder de bovenkant van de speakermodule om deze vervolgens rustig te naar onderen te kantelen—weg van de bovenkant van het scherm.
    • De oorstukspeaker is lichtjes vastgemaakt.

    • Steek een spudger voorzichtig onder de bovenkant van de speakermodule om deze vervolgens rustig te naar onderen te kantelen—weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft vastzitten met een erg dunne lintkabel. Wees voorzichtig dat je deze niet klemt of beschadigt.

    If you are using a refurbished display, check for dirt in the earpiece speaker cutout.

    If you have poor quality or low sound after changing the display, use a cotton bud and isopropyl alcohol to clean the earpiece cutout.

    John Gildert - Antwoord

  24. Gebruik een föhn of een warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze aan de voorkant op de bovenkant van het scherm gedurende één tot twee minuten om zo de lijm die de sensoren bevestigt te verzachten.
    • Gebruik een föhn of een warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze aan de voorkant op de bovenkant van het scherm gedurende één tot twee minuten om zo de lijm die de sensoren bevestigt te verzachten.

  25. Schuif de zijkant van een openingsplectrum voorzichtig onder de flexkabel die onder de microfoon ligt. Kantel je plectrum dan rustig om de microfoon los te krijgen. Zorg ervoor dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt. Indien nodig kun je de punt van een spudger gebruiken om de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te krijgen.
    • Schuif de zijkant van een openingsplectrum voorzichtig onder de flexkabel die onder de microfoon ligt.

    • Kantel je plectrum dan rustig om de microfoon los te krijgen. Zorg ervoor dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt.

    • Indien nodig kun je de punt van een spudger gebruiken om de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te krijgen.

  26. Schuif je openingsplectrum van links naar rechts onder de flexkabel en de nabijheidssensor- en infraroodschijnwerpermodules door. Wiebel rustig met je plectrum en til deze lichtjes op om de module op deze wijze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen. Het is erg handig om de speaker uit de inkeping te tillen en deze weg te duwen, om zo een betere toegang te hebben tot de rest van de telefoon. Wees voorzichtig dat je hier niet te hard aan de dunne flexkabel trekt.
    • Schuif je openingsplectrum van links naar rechts onder de flexkabel en de nabijheidssensor- en infraroodschijnwerpermodules door.

    • Wiebel rustig met je plectrum en til deze lichtjes op om de module op deze wijze uit de inkeping in het voorste paneel te tillen.

    • Het is erg handig om de speaker uit de inkeping te tillen en deze weg te duwen, om zo een betere toegang te hebben tot de rest van de telefoon. Wees voorzichtig dat je hier niet te hard aan de dunne flexkabel trekt.

  27. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen om deze zo uit z'n inkeping in het scherm te kunnen tillen. Als de sensor na een aantal seconden niet loskomt door het wiebelen, gebruik dan meer warmte en probeer het opnieuw.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen om deze zo uit z'n inkeping in het scherm te kunnen tillen.

    • Als de sensor na een aantal seconden niet loskomt door het wiebelen, gebruik dan meer warmte en probeer het opnieuw.

    • De sensor blijft verbonden met de rest van de sensormodule door middel van een erg dunne lintkabel. Zorg dat je deze niet afklemt of beschadigt.

  28. Als het je gelukt is de gehele omgevingslichtsensor te verwijderen, zoals op de foto getoond wordt, ga je verder met de volgende stappen. Als de witte verdeelstrip is losgekomen, maar nog wel in het scherm zit, zoals je kunt zien op de tweede foto, zul je deze er voorzichtig uit moeten heffen langs de bovenkant van de telefoon met behulp van een dun mesje of een wriktool. Het opnieuw gebruiken van warmte kan deze stap vergemakkelijken. Installeer, tijdens de remontage, eerst de verdeler in het scherm, daarbij zorgend dat deze in de juiste richting wijst (de voorkant zie je op de eerste foto, en de achterkant zie je op de derde foto).
    • Als het je gelukt is de gehele omgevingslichtsensor te verwijderen, zoals op de foto getoond wordt, ga je verder met de volgende stappen.

    • Als de witte verdeelstrip is losgekomen, maar nog wel in het scherm zit, zoals je kunt zien op de tweede foto, zul je deze er voorzichtig uit moeten heffen langs de bovenkant van de telefoon met behulp van een dun mesje of een wriktool. Het opnieuw gebruiken van warmte kan deze stap vergemakkelijken.

    • Installeer, tijdens de remontage, eerst de verdeler in het scherm, daarbij zorgend dat deze in de juiste richting wijst (de voorkant zie je op de eerste foto, en de achterkant zie je op de derde foto).

    • Dan zet je de omgevingslichtsensor op de verdeler. Je zult de sensor op z'n plek moeten houden tijdens het vastdraaien van de schroeven die de oorstuk- en sensormodule bevestigen. Als de schroeven eenmaal vastzitten, zal de sensor blijven zitten en functioneren.

    I have accidentally damaged flood illuminator will it affect the face id also or if I just replace the Earpiece Speaker and Sensor Assembly it will get fixed.

    Devashish Nayak - Antwoord

  29. Verwijder de oorstukspeaker en voorste sensormodule. Check, tijdens de remontage, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en voorste sensormodule.

    • Check, tijdens de remontage, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodlichtschijnwerper

    • De module moet zo zijn gepositioneerd dat deze onderdelen niet in de weg worden gezeten door lijm.

    Do you have to remove the earpiece speaker and front sensor assembly. If you are taking a screen from another Xs max with it already attached?

    atkinson_98 - Antwoord

    The front sensor assembly is part of Face ID, so you must transfer the original assembly to the replacement screen in order to maintain Face ID functionality.

    Arthur Shi -

    In order to keep the original assembly, do you have to solder?

    qwerty77x - Antwoord

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je nog extra onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt plaatsen.

Breng je e-afval naar een door R2 of e-Stewards gecertificeerd recycle-station.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

361.904 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

25 Opmerkingen

Nice guide. I could be wrong but for the first time in a while, changing a display on an Apple phone looks like it’s not anymore difficult than previous models.

John K

the-screen-savers.com

John Knirr - Antwoord

If you remove the screen but then apply the same screen back on the phone, will True Tone still be disabled?

Onel Jimenez - Antwoord

@onslivion Nope! It'll continue to work fine, so long as you didn’t damage anything.

Jeff Suovanen -

Hi i broke the Flex cable of the Part.

what i can do now.

is their some Parts for sale?

murtasa972 - Antwoord

I just switched the screens from 2 phones and both are unresponsive, if put them back to its original logic board the work again, any idea why they dont work? both are original.

martinlpz0422 - Antwoord

Why is True Tone disabled afterwards? Even with an Original Screen how is that possible?

indra.schleiffer - Antwoord

That's normal. There's a chip in the screen that has info that is specific to the original logic board so unless you have a special machine to read/write to that chip, truetone will not work.

schaubjimmy -

Hello, I just came across a xs max that works otherwise but 1-2 cm from the top wont work. Is this a known issue with a fix? LCD works fine, but digitizer is cracked.

teemupa - Antwoord

Awesome guide!

iTony - Antwoord

This was perfect. It definitely helped me replace the screen on a friend IPhone XS Max!

Jordyn Everson - Antwoord

Every authoritative source (such as Apple Support, Wikipedia) that I read about the iPhone XS Max display states that it has an OLED display - not an AMOLED display, and not an LCD display (such as on the XR model). Yet the parts associated with this guide are LCD (website quirk?) and the written text for XS Max mention AMOLED. Isn’t this important to get right when replacing? The model I have is A1921.

Mark Johnson - Antwoord

Hi Mark,

The iPhone XS Max uses an AMOLED display. Active Matrix OLED (AMOLED) is a subcategory of the general OLED tech—AMOLED displays contain circuitry which allows them to switch each OLED pixel on or off. Compared to Passive Matrix OLED, AMOLED displays have a higher refresh rate and are more energy efficient . However AMOLED displays are complex, difficult to source, and very expensive to replace (think $200-400 for the part!) Hardware manufacturers sought to resolve this problem by producing LCD replacement screens. These screens are made to be completely compatible with the iPhone XS Max, but are significantly cheaper to replace. They do look slightly different compared to the original screen. Check this link out for a more in-depth review of the differences.

Arthur Shi -

Where is the INSTALL GUIDE this is just removal? And don’t tell me it’s the reverse. I have a small gasket that’s not mentioned in this and it doesn’t explain how to remove the main old gasket or install the new gasket

James Baker - Antwoord

Where is the installation guide? This is just a removal guide. Don’t tell me that it’s the opposite of removal to install because I have a small gasket that is not mentioned in the YouTube video or on this site in my package

James Baker - Antwoord

I would like to echo this comment. It is extremely disappointing to see a guide this comprehensive and detailed stop short of reassembly. Especially because some parts need to be transferred from the original display to the replacement one.

Bobby Adamson -

Completed the Repair with the more Expensive alternative - the OLED display.

The guide is very comprehensive and covered all the points including looking out for bits left behind!

- I noticed a tiny piece of conductive foam on the old display which i moved to the new one.

The OLED display is top quality, but a little darker due to losing the “True Tone” no doubt.

The Adhesive kit is very good, but separating the two films was a little difficult and messed up the alignment slightly, however I managed to recover!

John Gildert - Antwoord

One more addition I had to make after undertaking this repair.

I had noted that after swapping the display the earpiece was very quiet. I thought that I had missed a gasket, misaligned the earpiece speaker or not plugged in the leads correctly.

Nope. Much simpler than that. CLEAN THE EAR PIECE CUTOUT! *Eeeewwww* After putting up with this for about 4 weeks, I happened to get out the Cotton Buds. A quick wipe revealed someone elses EAR GUNK was clogging up the ear piece cutout !

Disgusted, I got out the Isopropyl and cleaned it (carefully) about 10 times, the audio is now crystal clear.

@ifixit - Please ensure your “Refurbished displays” have a clean earhole. It was pretty gross that it was clogged to the point that I could not HEAR!

John Gildert -

Great guide, completely worked for me!

Jonathan Holland - Antwoord

This guide worked perfectly for my iPhone Max XS screen replacement. This is only my second “project” from iFixit (the first was a replacement display screen for my Canon 6D) and both times, miraculously, everything worked. I’m really not sure if it is my skills or the details in the guides (it’s definitely the latter and a tiny bit of the former). The replacement parts are reasonably priced and the toolkits are VERY GOOD in quality.

For this iPhone screen fix, I used a previously purchased toolkit and “borrowed” suction handles (yes, definitely makes a difference and better than the tape alternative—I tried both) from a bathroom rack.

It took me about 3 hours to get this done. I rushed on step one and stripped the first pentalobe screw. Luckily, one stripped pentalobe screw is still OK. I managed to pull it apart by wiggling the screen around (without too much force). I used a hair dryer to heat the frame/adhesive.

Follow the instructions closely and don’t lose the tiny screws. A magnetic screwdriver helped.

uropygi - Antwoord

I have accidentally damaged flood illuminator will it affect the face id also or if I just replace the Earpiece Speaker and Sensor Assembly it will get fixed.

Devashish Nayak - Antwoord

Step 1: Remove pentalobe screws…is very careful to NOT STRIP THE SCREW…tools provided/metal is not hard enough and is unable to take out the screw in Step 1 and am now currently going out to buy better pentalobe screw driver. THANKS. Why don’t you just provide better tools and increase the cost……………………………………………

Michael Wu - Antwoord

work just fine ,thank you…

moostafak - Antwoord

for me at least once you get use to repairing this it can take around 30 min too an hour but i also repair all devices even phones for living so i do have experience with repairing these

Zach Mentz - Antwoord

Changing just the glass screen on my iphone xs max and the black part behind the screen is cracked what do I do ?

Amber Hankins - Antwoord

Executed this repair almost flawlessly. The FaceID flex cable is very fragile and glued down very well. I advise you be careful when removing is as not much pressure at all can cause it to break (Speaking from experience). Other than that the guide was very easy to follow.

Gerald Johnson - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 233

Afgelopen 7 dagen: 1,723

Afgelopen 30 dagen: 6,630

Altijd: 236,997