Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de vervangende kleefstrips voor de L-vormige iPhone-batterijen op correcte wijze te vervangen. Dit geldt voor de tweecellige batterijen in de iPhone X en XS Max en de eencellige batterij in de iPhone XS. Iedere keer dat je de batterij vervangt, zul je de kleefstrips ook moeten vervangen. De strips raken snel beschadigd als je deze niet correct plaatst, dus het kan handig zijn om een extra setje strips bij je te hebben als je deze handleiding voor de eerste keer raadpleegt.

Deze kleefstrips verschillen van de kleefstrips in eerdere generaties iPhone's door de aanwezigheid van de draadloze oplaadspoel. De spoel ligt direct onder de batterij, welke is bevestigd met vier kleefstrips die om de oplaadspoel heen zijn geplaatst om zo beschadiging te voorkomen.

Voordat je begint, moet je de batterij hebben verwijderd met behulp van één van de handleidingen hieronder:

Om de kleefstrips van de batterij in een ander model iPhone te vervangen, kun je één van deze handleidingen gebruiken:

Gereedschap

Geen gereedschap opgegeven.

  1. Het is handig om, voordat je begint, te checken of je nieuwe batterij in je telefoon past. Dit werkt het beste nadat je de speaker en de trilmotor hebt geïnstalleerd. Check nog eens de handleiding die je hebt gebruikt om je oude batterij te verwijderen.
    • Het is handig om, voordat je begint, te checken of je nieuwe batterij in je telefoon past.

    • Dit werkt het beste nadat je de speaker en de trilmotor hebt geïnstalleerd. Check nog eens de handleiding die je hebt gebruikt om je oude batterij te verwijderen.

    • Zorg dat de batterijaansluiting op één lijn ligt met het contact op het logic board.

    • Wees voorzichtig en probeer de Face ID-camera en de sensorhardware aan de bovenkant van de iPhone (het gebied van de inkeping) niet aan te raken.

  2. Als je batterij goed lijkt te passen, pak je deze er weer uit en plaats je 'm naar beneden wijzend op je werkplek (met de aansluiting naar boven wijzend). Als je batterij met vooraf geïnstalleerde kleefstrips is geleverd, kun je verdergaan naar stap 7.
    • Als je batterij goed lijkt te passen, pak je deze er weer uit en plaats je 'm naar beneden wijzend op je werkplek (met de aansluiting naar boven wijzend).

    • Als je batterij met vooraf geïnstalleerde kleefstrips is geleverd, kun je verdergaan naar stap 7.

    • Zorg, als je een tweecellige batterij hebt, dat je de batterij neerlegt net zoals deze in een iPhone zou zitten.

  3. Peuter de blauwe, plastic liner van je nieuwe set kleefstrips en gooi deze weg. Sommige kleefstrips hebben één enkele blauwe liner, terwijl andere een tweedelige liner hebben. Peuter deze in beide gevallen eraf. Wees voorzichtig dat je het klevende deel niet te veel aanraakt als de kleefstrip eenmaal bloot is gelegd,
    • Peuter de blauwe, plastic liner van je nieuwe set kleefstrips en gooi deze weg.

    • Sommige kleefstrips hebben één enkele blauwe liner, terwijl andere een tweedelige liner hebben. Peuter deze in beide gevallen eraf.

    • Wees voorzichtig dat je het klevende deel niet te veel aanraakt als de kleefstrip eenmaal bloot is gelegd,

  4. Als de kleefstrips eenmaal aan de batterij plakken, kun je het er niet meer vanaf halen of herpositioneren—als je een fout maakt, zul je opnieuw moeten beginnen met nieuwe kleefstrips. Dubbel-check de positie van de kleefstrips en zorg dat je batterij nog steeds naar beneden wijst (met de aansluitingen naar boven).
    • Als de kleefstrips eenmaal aan de batterij plakken, kun je het er niet meer vanaf halen of herpositioneren—als je een fout maakt, zul je opnieuw moeten beginnen met nieuwe kleefstrips.

    • Dubbel-check de positie van de kleefstrips en zorg dat je batterij nog steeds naar beneden wijst (met de aansluitingen naar boven).

    • Positioneer de kleefstrips voorzichtig boven de batterij en plak deze vast zoals op de foto getoond wordt.

    • Plak de strips net buiten het midden en dichtbij de lange kant van de batterij.

    • De zwarte treklipjes moeten aan zowel de boven- als de onderkant even ver uitsteken.

  5. Gebruik je vingers of een doek om de strips stevig op hun plek op de batterij te drukken. Druk in het midden om ervoor te zorgen dat ook het zwarte etiket goed aan de batterij hecht. Druk in het midden om ervoor te zorgen dat ook het zwarte etiket goed aan de batterij hecht.
    • Gebruik je vingers of een doek om de strips stevig op hun plek op de batterij te drukken.

    • Druk in het midden om ervoor te zorgen dat ook het zwarte etiket goed aan de batterij hecht.

  6. Rol je vingertop langs alle kanten van de batterij om de zwarte treklipjes aan het einde van iedere kleefstrip vast te drukken. Zorg dat je alle lipjes vastdrukt—drie aan de onderkant en één aan de bovenkant. Zorg dat je alle lipjes vastdrukt—drie aan de onderkant en één aan de bovenkant.
    • Rol je vingertop langs alle kanten van de batterij om de zwarte treklipjes aan het einde van iedere kleefstrip vast te drukken.

    • Zorg dat je alle lipjes vastdrukt—drie aan de onderkant en één aan de bovenkant.

  7. Peuter de roze liner eraf en maak de andere plakrand van de kleefstrips vrij. Peuter de roze liner eraf en maak de andere plakrand van de kleefstrips vrij. Peuter de roze liner eraf en maak de andere plakrand van de kleefstrips vrij.
    • Peuter de roze liner eraf en maak de andere plakrand van de kleefstrips vrij.

  8. Zorg dat je bij het installeren van de batterij de hardware van de Face ID-camera en -sensor aan de bovenkant van de iPhone niet aanraakt (het gebied waar de inkeping zit). Positioneer de batterij voorzichtig op de juiste plek en druk deze in de iPhone. Zorg dat de batterijaansluiting goed op één lijn uitkomt met het contact op het logic board.
    • Zorg dat je bij het installeren van de batterij de hardware van de Face ID-camera en -sensor aan de bovenkant van de iPhone niet aanraakt (het gebied waar de inkeping zit).

    • Positioneer de batterij voorzichtig op de juiste plek en druk deze in de iPhone.

    • Zorg dat de batterijaansluiting goed op één lijn uitkomt met het contact op het logic board.

    • Je kunt ervoor kiezen de batterij tijdelijk aan te sluiten om deze zo beter te kunnen positioneren, maar zorg wel dat je deze ook weer loskoppelt voordat je verdergaat met het in elkaar zetten van de iPhone.

  9. Druk de batterij stevig vast om de kleefstrips zo goed te laten hechten. Als je batterij nog een extra plastic liner aan de bovenkant heeft, kun je deze er nu aftrekken voordat je de iPhone weer sluit.
    • Druk de batterij stevig vast om de kleefstrips zo goed te laten hechten.

    • Als je batterij nog een extra plastic liner aan de bovenkant heeft, kun je deze er nu aftrekken voordat je de iPhone weer sluit.

Conclusie

Om je iPhone weer in elkaar te zetten, keer je terug naar de handleiding die je hebt gebruikt om de batterij te verwijderen en volg je dezelfde stappen in omgekeerde volgorde.

Vergeet je oude batterij niet naar een R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler te brengen.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

317.521 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

129 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 5

Afgelopen 7 dagen: 53

Afgelopen 30 dagen: 297

Altijd: 5,451