Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebarsten scherm? Werkt je touchscreen niet meer? Is je OLED-scherm wazig geworden? Gebruik deze handleiding om je iPhone X weer nieuw leven in te blazen met een nieuwe OLED-scherm en een nieuwe digitizer. Het plaatsen van een nieuwe scherm kan mogelijk ook het probleem voorkomen waarbij je iPhone X iPhone X Won't Turn On|niet meer aan gaat].

Let op: De oorstukspeaker + sensormodule combinatie, die aan de achterkant van het scherm is bevestigd, is in de fabriek op unieke en exclusieve wijze met jouw individuele iPhone gekoppeld en dus zul je deze onderdelen van je oude naar je nieuwe scherm mee over moeten zetten. Dit onderdeel bevat onder meer de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische Face ID-beveiligingsfeature. Als deze beschadigd is of vervangen wordt, zullen de Face ID-functies niet meer functioneren, dus zorg dat je extra voorzichtig te werk gaat en schade aan deze onderdelen voorkomt. Als deze onderdelen wel beschadigd raken, kan enkel Apple de Face ID-functies herstellen.

Let op: Als de automatische helderheidsfunctie van je iPhone na de schermvervanging niet langer goed werkt, zorg je dat je zeker weet dat je iPhone is ge-upgrade naar iOS 12. Ondanks de schermvervanging en zelfs bij het vervangen van je oude scherm door een origineel Apple-scherm zal de True Tone-functie niet meer werken.

Video overzicht

  1. Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad je batterij, voordat je begint, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon.

    • Als de schroeven zijn beschadigd, vervang je de schroeven.

    There are 6.81mm long screws!

    Daniel - Antwoord

    One of the pentalobe screws is stripped :( - suggestions for how to get it out?

    cgtyoder - Antwoord

    same situation here

    kaunomarcius - Antwoord

    Same issue for me too, how do I get the stripped screw out?

    patrick27leiser - Antwoord

    Update: I was able to get the “stripped” screw out using another Pentalobe-2 screwdriver bit from another company. It seems it wasn’t the screw, but the screw driver that was actually stripped. Hence why the other screwdriver kit I got came with 3 of this bit, I suppose.

    patrick27leiser - Antwoord

    I ended up going to a jewelry store, and they drilled down into the screw, with of course an incredibly tiny bit. That allowed me to insert the P2 driver, and I was able to unscrew it at that point. Good luck!

    cgtyoder - Antwoord

    Same issue with the stripping. The tip of the iFixit P2 head in my $70 kit just ground off on the first screw and that was that. Not much you can do.

    Kyle Harris - Antwoord

    yes correct the same happened to me, the screws were perfect shaped never been open and as soon as i used the P2 it stripped the screws, seems like the P2 is slightly smaller but Dremel kit with a very small drill bits and precise knife tool is the way to go.

    Dulce Vidal - Antwoord

    Hi, there this is a great informative post that is really shareable to all newbies who are interested in the Guide for the mobile phone repair industry. Really the mobile phone repair blogging is a great way to make money online. Thank you for sharing the post.

    You may know more about iPhone Repair, https://fixnrepair.org/iphone-repair/

    Muhammad Forhad - Antwoord

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

    How to detect my Iphone what screen it is, OLED or LCD?

    sabrihakulii - Antwoord

    It’s OLED. You can find the specs here, https://support.apple.com/en-us/HT201296

    When you find your phone, at the bottom of the description click on, See the tech specs…

    mcr4u2 -

    The included suction cups were stiff and worthless. They would not lift the screen. Also, I tried every type of tape on the screen to help the suction cups stick without success. Heavy duty suction cups were for my bathroom also failed. However, I had an old GoPro mount with some preapplied double sided 3M VSB tape and stuck that on the screen near the bottom. Magic! This method had the added bonus of being able to use a GoPro attachment as a handle to lift the screen, and propped up the screen like a kickstand in step 12.

    Tawan Khamapirad - Antwoord

    My screen was pretty stuck… would not budge. Heated, super glued the suction cup, tried gorilla tape. Ended up doing the GoPro mount with 3M VSB tape method mentioned. Worked great. That 3M tape is the bomb.

    Rich Wachtel - Antwoord

    General tip regarding heating necessary to remove adhesive:

    consider using a heated tip of a small screwdriver or metal spudger (not the one made of plastic, provided in kit), rather than to heat the device itself.

    Uri - Antwoord

    You then need to be careful about the temp of the tool which if hot enough can melt plastic components or harm them. Keeping the heat source (heat gun) far enough away from the object that you’ll eventually melt the glue but would be much harder to melt components. I try to keep 4” or 5” gap between the source & object

    Sandman619 -

  4. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen stevige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  5. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  6. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

    If you were using some form of screen protector, it may come off first as soon as you pull on the suction cup. Do not be alarmed. That is normal behavior.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwoord

    3m VSB double stick tape will stick to the screen when the suction cups fail (see my comment on step 1)

    Tawan Khamapirad - Antwoord

  7. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    In addition to safety goggles, I would recommend you also wear good gloves to avoid getting cut with the glass as you try to pry it open.

    Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwoord

  8. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  9. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  10. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort. Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort.

    • Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.

    • Nogmaals, steek je openingsplectrum niet meer dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer de breedte van het schermframe—of je loopt het risico dat je de sensormodule in het voorste paneel beschadigt.

    • Schuif je plectrum naar de tegenoverliggende bovenste hoek en snijd alle lijm daartussen door.

    These are the best instructions I’ve ever read for anything.! Thank you!

    Peter Andrew - Antwoord

  11. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  12. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Zorg dat je, zoals je op de foto kunt zien, het frame inclusief het scherm uit het toestel haalt en voorkomt dat het frame in de telefoon blijft hangen.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Zorg dat je, zoals je op de foto kunt zien, het frame inclusief het scherm uit het toestel haalt en voorkomt dat het frame in de telefoon blijft hangen.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

    My phone came apart in a different way and looks not right the little box at the top of the display as actually bolted to the top of the frame body I think something went really wrong when I opened it.

    Mike Kostersitz - Antwoord

    It opens like a book but be careful not to open it all the way — only as far as shown in the photo. Otherwise it will strain the thin cable that connects the sensor module and then no more FaceID for you (or, as it turns out me). This could have been made more explicit in the instructions.

    Richard Tucker - Antwoord

    It opens like a book but be careful not to open it all the way  … the small stainless steel tabs that hold the screen around the metal frame, that are on the bend place (right side of the phone)… are tend to bend, you can straighten them back to 90 deg. but the plastic base that they are on? very fragile- watch out not to break the plastic bezel … it may come apart of the glass.

    dabur872 - Antwoord

    • Verwijder de vijf Y000 schroeven die het beschermpaneel op het logic board bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.1 mm schroeven

    • Eén 3.1 mm schroef

    • Eén 3.7 mm schroef

    One thing I found helpful for replacing the screws was to use only the 000screwdriver tip, without the handle. This way, the tip isn’t magnetized and the screw doesn’t tend to ‘roll’ off the screwdriver tip (the screw has almost no mass, so the head (largest surface) is pulled around to the side of the screwdriver tip when magnetized).

    Rich May 23, 2020

    ungodly - Antwoord

    My 3.1mm screw had a stripped head, could not remove it. (Factory defect, this iPhone was never opened)

    So I had to give up removing the display assembly, and jumped directly to battery replacement, Step 20.

    That was tricky as I had to keep the display at 90º with a risk of breaking display connectors, but hopefully the replacement went well.

    I would not recommend to do this but to follow the guide, but, in case someone encounters a similar issue, that could help!

    vingu - Antwoord

    My 1.1mm screw had a stripped head. Used a 3mm steel drill to cut the head off (just 1 mm deep haha) so i could remove the bracket.

    Renout v Oijen - Antwoord

  13. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

    • Het kan zijn dat het paneel ietwat vastzit. Til het voorzichtig, maar wel met wat kracht, omhoog om het los te maken.

    • Tijdens de hermontage is dit een goed moment om je iPhone weer aan te zetten om alle functies te testen voordat je de telefoon weer helemaal sluit. Vergeet je telefoon niet weer uit te schakelen als je verdergaat met de reparatie.

    I tested it, then proceeded to close up the device without the bracket. Do I need to reopen and install? All connections are good?

    monastra7 - Antwoord

    The bracket helps those many connectors underneath maintain good contact. Probably in the short term nothing bad will happen, but I’d hang onto the bracket and reinstall it when convenient.

    Jeff Suovanen -

    Agree with Jeff

    cgtyoder -

  14. Gebruik de punt van een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik de punt van een spudger of een schone vingernagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte, siliconen afdichtingen rondom deze en andere aansluitingen niet beschadigt. Deze afdichtingen zorgen voor extra bescherming tegen water en stof.

    • Zorg dat je de aansluiting wegbuigt van het logic board om zo te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en zo de telefoon mogelijk aanzet.

    cosa può succedere se non si disconnette la scheda logica'?

    luca.valli - Antwoord

    note: be careful not to crush or puncture your battery at this step!! I gave mine a minor dent, which I hope wont be a problem.. but something to keep in mind for fxlks in the future!

    Noal Balint - Antwoord

  15. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  16. Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Gebruik de punt van een spudger of een vingernagel om de aansluiting van de OLED-schermkabel los te koppelen.

    Snap ‘em in like little Legos.

    Ray Johnson - Antwoord

    Maybe the manual should flip step 17 and 18 (as the digitizer cable from 18, is in the way of the OLED cable of step 17) ?

    Renout v Oijen - Antwoord

  17. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen. De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact omhoog te duwen.

    • De inkeping waar deze aansluiting in zit, bemoeilijkt het opnieuw aansluiten van deze kabel. Neem je tijd en positioneer het met zorg, om het dan voorzichtig op z'n plek te drukken met het topje van je vinger—eerste de ene kant, dan de andere kant. Als het goed is, voel je het wanneer de aansluiting vastklikt.

    • Als er een deel van je scherm niet op aanraking reageert na de reparatie, ontkoppel je de batterij en sluit je deze aansluiting opnieuw aan. Zorg hierbij dat deze volledig op z'n plaats klikt en dat er geen stof of andere dingen in het contact zitten.

    This was probably the hardest part other than trying to get the screen off with the crappy suction cups. I re-installed the bracket only the find out that the touch screen would not respond to touch. Had to remove the five screws, remove the bracket and reseat the recessed screen connector. Reseating the bracket took another 10+ minutes. I carefully used the angled forceps to grab the cable and align the connector being careful not to damage the cable.

    Once you have the connector seated, I would reconnect the battery, power on the phone, and check the touch screen response before re-installing the bracket (step 13).

    Tawan Khamapirad - Antwoord

    Yeah, this was probably the trickiest part of the reassembly. The power connector cable kept getting in the way so I moved it carefully but fully out of the way. Then it was a matter of fiddling around with it a bit and being careful not to force it on.

    Jeffrey Hoy -

  18. De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder. Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.
    • De flexkabel van de sensormodule in het voorste paneel zit lichtjes vast op z'n plek.

    • Til de kabel voorzichtig omhoog totdat deze loskomt van de lijm eronder.

    Do this sensor affect face id?

    bonglkv - Antwoord

    It is part of the face id part so yes. This is the ear piece too so if the ribbon tears there is a chance the ear piece will stop working as well.

    Stephen Patterson - Antwoord

    Be super careful handling this ribbon particularly. I did a battery install and, when I was done, I had a phone with a new battery and no Face ID. That’s a $300 Apple repair, and no 3rd party shop will touch it. I believe the ribbon lays vertically (i.e., perpendicular to the “floor” of the phone, against the side edge of the battery. During the re-install, I must have forced the ribbon into position after seating the connector, causing fatal flexing of the ribbon. (Don’t know this for sure, but I see another comment saying that this cable is part of Face ID.) Anyway, bottom line: BE CAREFUL REMOVING AND REINSTALLING THIS RIBBON!

    Jonathan Pines - Antwoord

  19. Verwijder de schermmodule.

    I tried this and broke the cable can it still repair

    Alexis Rodriguez - Antwoord

  20. Verwijder de 1.2 mm lange Y000-schroef aan de achterkant van de schermmodule, in de buurt van de infrarood-camerapoort.
    • Verwijder de 1.2 mm lange Y000-schroef aan de achterkant van de schermmodule, in de buurt van de infrarood-camerapoort.

    Not sure as of what to do now, I have stripped this screw.

    Kelvin - Antwoord

    It might be your driver tip that is no good. Try a new driver tip Y000

    carol - Antwoord

    when I opened my iPhone the screw was already stripped, I had the phone once at an Apple store for repair about 2 years ago. Had not opened it in between so it seems they stripped the screw there or it came like that from the factory. Any ideas? I don’t want to try and force it out.

    Mike Kostersitz - Antwoord

    Be careful: the metal clip beneath this screw it’s really small, make sure not losing it.

    Luca Ciprian - Antwoord

  21. Er bevindt zich een kleine, metalen aardingsklem onder de schroef die je zojuist hebt verwijderd. Als deze er niet met de verwijderde schroef uit kwam, verwijder je deze nu. Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait. Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait.
    • Er bevindt zich een kleine, metalen aardingsklem onder de schroef die je zojuist hebt verwijderd. Als deze er niet met de verwijderde schroef uit kwam, verwijder je deze nu.

    • Positioneer de klem, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, zoals op de foto getoond wordt. Houd de klem vast terwijl je de schroef vastdraait.

    sin ese clip la señal wifi se recibe a duras penas

    Harizola Taberna Margari - Antwoord

    Is there a way to just buy the gold grounding clip because my phone cannot search for wifi anymore!

    Anonymous - Antwoord

    Is there any way we buy the ground metal clip separately please if there’s a way to get it emailed me

    Sisthanu Iman - Antwoord

  22. Verwijder de twee Y000-schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen:
    • Verwijder de twee Y000-schroeven die de speaker-/sensormodule bevestigen:

    • Eén 1.6 mm lange schroef.

    • Eén 1.3 mm lange schroef.

    What do you do if the 1.6mm tripoint screw won’t come out…? I think it may be stripped :(

    Salvatore Boenzi - Antwoord

    You could try using an old screwdriver & carefully adding a dab of superglue to the screw to attach it to the screwdriver, Then the screw may come out, Superglue’s strength is holding 2 pieces together when the stress point is pulling the 2 pieces away from each other. Superglue becomes surprisingly easy to break when twisting the 2 pieces. So be careful since the rotation of the screw will put the stress point at the weakest of the glue’s strength.

    Sandman619 - Antwoord

    I would suggest:

    1. Try a small precision flat head, a good quality one, I bought some that were supposed to be to remove stripped screws, about 20-30 bucks for 4 or 5 of them, and they have saved my butt many times.

    2. I have been able to remove stripped screws with wire cutters. Or you can try some vamp pliers but they are probably too large for this situation.

    3. If the last two fail, the course of action is to basically destroy the head of that screw (assuming you are removing the stuff you need for your new lcd, which is very likely) they have drill bits called easy outs or screw removing drill bit, which is a drill bit with the spiral going the opposite direction (for a screw that tiny you can take a small drill bit, cut and sharpen the end that normally has no spiral, I have made that work in the past) the point is that as you drill in, the drill bit is digging and moving counterclockwise, so at some point as it digs in it will get “stuck” and keep spinning go the screw, thus removing it.

    Victor Miranda - Antwoord

  23. De oorstukspeaker is lichtjes op z'n plek vastgemaakt. Pak je spudger en steek deze op voorzichtige wijze onder de bovenkant van de speakermodule. Wrik deze vervolgens voorzichtig omhoog en klap de module om—omlaag en weg van de bovenkant van het scherm.
    • De oorstukspeaker is lichtjes op z'n plek vastgemaakt.

    • Pak je spudger en steek deze op voorzichtige wijze onder de bovenkant van de speakermodule. Wrik deze vervolgens voorzichtig omhoog en klap de module om—omlaag en weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft met een zeer dunne flexkabel verbonden aan het toestel. Wees daarom voorzichtig en zorg dat je geen onnodige druk op de kabel zet of deze beschadigt.

    i damage the cable, where can i buy a replacemnt

    Haoyu Li - Antwoord

  24. Gebruik een föhn, warmtepistool of verwarm een iOpener en leg deze gedurende ongeveer een minuutje op de bovenkant van de voorkant van het scherm. Zo verzwak je de lijm die de sensoren bevestigt.
    • Gebruik een föhn, warmtepistool of verwarm een iOpener en leg deze gedurende ongeveer een minuutje op de bovenkant van de voorkant van het scherm. Zo verzwak je de lijm die de sensoren bevestigt.

  25. Schuif het platte deel van je spudger op voorzichtige wijze onder de flexkabel onder de microfoon. Draai je spudger rustig om om de microfoon van de lijm te scheiden. Ga hierbij wel voorzichtig te werk en zorg dat je de flexkabel niet onnodig onder druk zet of beschadigt. Indien nodig kun je de punt van je spudger gebruiken om het laatste deel van de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te halen.
    • Schuif het platte deel van je spudger op voorzichtige wijze onder de flexkabel onder de microfoon.

    • Draai je spudger rustig om om de microfoon van de lijm te scheiden. Ga hierbij wel voorzichtig te werk en zorg dat je de flexkabel niet onnodig onder druk zet of beschadigt.

    • Indien nodig kun je de punt van je spudger gebruiken om het laatste deel van de microfoon uit de inkeping in het voorste paneel te halen.

  26. Schuif je openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerpermodule. Wiebel de module lichtjes en voorzichtig heen en weer en til deze op om de module uit de inkeping in het voorste paneel te verwijderen. Het kan helpen om de speaker ietwat omhoog te tillen en uit de weg te houden, zodat je betere toegang hebt. Wees in ieder geval voorzichtig en zorg dat je tijdens deze stap geen druk zet op de dunne flexkabel.
    • Schuif je openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerpermodule.

    • Wiebel de module lichtjes en voorzichtig heen en weer en til deze op om de module uit de inkeping in het voorste paneel te verwijderen.

    • Het kan helpen om de speaker ietwat omhoog te tillen en uit de weg te houden, zodat je betere toegang hebt. Wees in ieder geval voorzichtig en zorg dat je tijdens deze stap geen druk zet op de dunne flexkabel.

    i can i purchase this part

    M. Brown - Antwoord

  27. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen en til deze uit de inkeping in het scherm. De sensor blijft, door middel van een zeer dunne flexkabel, aan de rest van de sensormodule vastzitten. Ga dus voorzichtig te werk en zorg dat je schade aan de kabel voorkomt.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor heen en weer te wiebelen en til deze uit de inkeping in het scherm.

    • De sensor blijft, door middel van een zeer dunne flexkabel, aan de rest van de sensormodule vastzitten. Ga dus voorzichtig te werk en zorg dat je schade aan de kabel voorkomt.

  28. Als je de volledige omgevingslichtsensor hebt weten te verwijderen, zoals op de eerste foto, ga je verder met de volgende stap. Als de witte verdeelstrip los is gekomen maar wel in het scherm vast blijft zitten, zoals je op de tweede foto kunt zien, zul je deze op voorzichtige wijze vanaf de bovenkant los moeten wrikken met een dun mesje of een wriktool. Het eerst toedienen van warmte zal deze stap vergemakkelijken. Installeer de verdeler, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst in het scherm en zorg dat deze naar de juiste kant toewijst (de naar voren gerichte kant is op de eerste afbeelding te zien en de naar achteren gerichte kant is op de derde afbeelding te zien).
    • Als je de volledige omgevingslichtsensor hebt weten te verwijderen, zoals op de eerste foto, ga je verder met de volgende stap.

    • Als de witte verdeelstrip los is gekomen maar wel in het scherm vast blijft zitten, zoals je op de tweede foto kunt zien, zul je deze op voorzichtige wijze vanaf de bovenkant los moeten wrikken met een dun mesje of een wriktool. Het eerst toedienen van warmte zal deze stap vergemakkelijken.

    • Installeer de verdeler, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, eerst in het scherm en zorg dat deze naar de juiste kant toewijst (de naar voren gerichte kant is op de eerste afbeelding te zien en de naar achteren gerichte kant is op de derde afbeelding te zien).

    • Vervolgens plaats je de omgevingslichtsensor bovenop de verdeler. Je zult de oorstukspeaker/sensormodule vast moeten blijven houden bij het vastdraaien van de schroeven. Als de schroeven eenmaal vastgedraaid zijn, zal de sensor blijven zitten en op normale wijze functioneren.

    quá rõ ràng, cảm ơn ifixit

    Dang Tuan - Antwoord

  29. Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule. Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule.

    • Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, de positie van de zwarte, plastic module die de volgende onderdelen bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodschijnwerper

    • De module moet zo worden gepositioneerd dat deze onderdelen niet in de weg worden gezeten door lijm.

    there was no bracket on my new screen I purchased from here.. am I supposed to heat up and remove the old one, or was their supposed to be one on the new screen ??

    0perationguttertech - Antwoord

    @br0k3nilluzion If your new display didn’t come with a front camera frame, you can (and should) remove the old one from your broken display and transfer it over. Use heat and careful wiggling/prying to remove it—and if it’s stubborn, add a few drops of isopropyl alcohol. Hope this helps!

    Jeff Suovanen - Antwoord

    Does face-id stop working if the black plastic separates from the flex(The orange and red dot)?

    tharshan91 - Antwoord

    If the black plastic piece with the flood illuminator and the proximity sensor is separated from the flex cable, then Face ID will definitely not work. Be very careful not to damage any of the parts in the front sensor assembly.

    Adam O'Camb -

    There is some sort of a tape in front of the flood illuminator which is not present on the replacement screen! Is that gonna cause a problem too?

    BTW, it’s so difficult to position the front camera frame without glue. I guess it takes a few attempts of trial and error!

    shoeib - Antwoord

    It might not cause any major problems, but there’s a chance that it could effect FaceID functionality. If possible, transfer the tape from the old screen to the new one.

    Adam O'Camb -

    I find it better, regardless of if your new screen comes with the transparent front camera frame, to remove the front sensor assembly from the old screen with the frame, and lifting up the whole assembly using the frame. That way you do not need to apply heat directly to the fragile assembly, but apply it to the other side, the front of the screen at the top, instead, to soften the frame adhesive. The frame is then usually easy to pry loose using a narrow spudger, and comes off cleanly. After that it is much easier to remove the sensors and microphone from the frame, no heat needed usually. And if your new screen doesn’t come with the frame, just plonk the whole frame/sensor assembly down in the right place, and boom, Bob’s your uncle.

    Lars - Antwoord

    Hello I have an iPhone X i Bought it in 2019 with Face ID not working ( not available try later ) I think the screen was changed with another original , tru tone Off , Als off no auto brightness (and the PROXIMITY SENSOR too ! ) no black screen in calls, i would like to ask u if the earpiece speaker flex was changed with another one (all components ) not the original , did proximity sensor still work ?? Because I don’t know is the original flex of my iphone or not ? I found some scratches in the flex it appears to have small cut so I don’t know the PROXIMITY SENSOR not working because there are a small cut in the flex or because the flex is not the same ?? And if the flex is not the original it can disable (proximity sensor)too not only flood and als ?? Thank you

    Ach - Antwoord

    Yes it should still work. If you change the assembly to one that isn’t original to that iPhone X everything except the FaceID should still work - I have done so several times for clients. So the reason for yours not working is probably the same small scratches and cuts you have seen. The cable is a bit fragile and some of the copper leads running through it are extremely thin.

    Lars -

    To keep True Tone function on the replacement screen you’ll need a chip data programmer EEPROM to copay data from the old screen onto the new one. There a device called JC-V1 which should do the trick.

    Yousef Ghalib - Antwoord

    Screen glitching slightly after changing the screen. Any suggestion to what it can be?

    Tim Morell - Antwoord

    Tim. I had a glitchy screen as well. It would force touch out of nowhere, and “ghost touch” every now and then. Eventually, the top half of the screen stopped responding. Reach out to customer service ASAP. You may have a defective screen.

    Alex Hurtado -

    My front ear speaker not working . The mic it’s working . Apple said you have to replace all the screen to fix the ear speaker because it’s connected with one cable all together. If I buy the speaker and change it myself it will work after or I’m getting into trouble?

    josh - Antwoord

    I have the same problem. I have the same problem. how did you solve?

    xX_Sn4k3x_Xx - Official -

    Be sure to remove the blue protective film from the BACK of a replacement screen.

    Jim Breef - Antwoord

    can this piece assembly cause for the back camera and flashlight not work? All I did was change the screen and transfer this earpiece and it says warning sign that the flashlight needs to cool down and back camera not working

    Dulce Vidal - Antwoord

    disregard my last post, problem solved on my end customer had a bad back camera due to bad fall and so i replaced it and now the back camera and flashlight works. :)

    Dulce Vidal - Antwoord

Conclusie

Vergelijk je nieuwe met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen van je oude naar je nieuwe onderdeel over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Als je hierna nog steeds moeite hebt met het repareren van je toestel en je overweegt deze zelfs te vervangen, check dan deze iPhone-deals van Backmarket—zij hebben een groot aanbod gebruikte en refurbished toestellen met een fantastische garantieregeling.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

340.019 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

Great Guide, professional and honest to proper procedures, good work Jeff Suovanen.

Alec - Antwoord

does a new display not come with faceid sensor? so you have to remove this and instal it again with the new glass?

Scott Miller - Antwoord

yeah, also face id will not work if you don’t replace the flex. Just be careful

jump1n -

FaceID is diabled if the hardware detects a new FaceID module. Using the original parts avoids this issue so that the FaceID feature is’t disabled. This could prevent a FaceID module from being replaced with a doctored or unlicensed part which may fail to provide the same level of security than the Apple supplied part.

Sandman619 -

Sorry, if I replace my iPhone X Lcd, will the Face ID stop working?

Valentine Ebuka -

I have a jailbroken iPhone x and i have to replace my screen in an authorized apple service.

Is necessary after replacement to restore? Or i can stay in 11.3.1 ios which i need to be so i can jailbrake?

jdais2003 - Antwoord

Hey guys,

I have just completed my third iPhone X screen replacement, but now the taptic engine no longer functions and the phone no longer detects wifi ssid’s.

Does anyone have any advice?

Alex Stewart - Antwoord

Akex even though you were not working in the area of the Taptic Engine, it sounds like something has happened down there because the wifi long antenna flex cable is attached to the frame at the bottom of the phone that is secured with seven screws. That frame and wifi aerial cable glued to the underside runs right next to the Taptic Engine . The frame also carries three EMC Grounding Pads. Its shown in Step 23 of the iPhone X Taptic Engine Replacement Guide but they dont mentions what the cable is. iFixit dont carry it as a spare part either.

Sean Wren - Antwoord

So is the iPhone XS’s cracked screen replacement different from the iPhone X’s?

lucas mariani - Antwoord

@lucasmar The procedure for the XS screen replacement is very nearly identical—you can find the guide for it right here.

Jeff Suovanen -

Does anyone of you know that when you replace iphone x display, you need to transfer codes from the old cracked display to work fine?

amar762 - Antwoord

Yes, it is needed for TrueTone to work perfect. I guess Apple fixed it on newer updates, but i’m pretty sure there’s a tool to trasnfer the “serial number” of the old screen into your old one. I may get one for the shop soon!

Rafael B -

The codes are not transferred. Certain components are have an ID number similar to a MAC address. The components have unique IDs & are registered with the hardware at time of manufacture, When replacing some components, like an LCD display, the unique ID components are transferred from the old part, the LCD display, to the new part, This maintains the functionality of those components, Replacement components need software only available to authorized Apple repair centers to add the new component IDs to the unit. In features like FaceID, this increases the security of iPhones by making it much more difficult to exchange components used by FaceID with components which have been hacked to make it easier to corrupt the iPhone security or for less reputable sources to sell cheaper fake components,

Sandman619 -

Is it possible to separate the digitizer and OLED flex cables from the screen and just replace them?

A_Bortz - Antwoord

Possible, sure. Practical, no. You’d need an expensive microsoldering rig and a fair bit of practice to pull it off, plus a donor screen to get the cables from. From a DIY perspective, it’s far faster and cheaper to simply replace the entire display.

Jeff Suovanen -

if you are replacing the iphone x screen with a screen from a different iphone X is everything the same

Luke Squire - Antwoord

No, you need to transfer the earpiece speaker/ sensor flex cable in order for Face ID to work. If you break/ rip or forget to transfer it the display should still work fine… BUT…. no Face ID :(

Rafael B -

After replacing the display correctly, will the face id work?

Gavino Peluso - Antwoord

Absolutely. If you did everything without mistakes you’re expecting the screen and all other functions to keep working.

Don’t forget to transfer the old earpiece speaker/ sensor flex cable from your broken screen so you can still use Face ID. That cable is paired by Apple to the logic board.

Rafael B -

Great work on the instructions on removing the lcd from my Iphone X. I ended up dropping it from my lap when I got out of the car and place a hairline crack but the screen still completely worked. I ended up purchasing a replacement oled and a glass to replace the cracked screen on a later time. All the info provided here is always right on point. I just want to let you know us techs appreciate a solid source of reliable detailed information with pictures as well. Thanks again and keep up the great work

john bell - Antwoord

I just finished this repair.

My new screen is showing incorrect battery information.

1. Not showing charging when plugged in.

2. Showing 1% charge. Charge was 30% when I started.

Any help would be fantastic. Thank you.

David

David Ewen - Antwoord

Battery needs to be recalibrated once the replacement is done, the wrong battery percentage is normal, but if is not charging should be also something else, have you disconnected the battery connector before any other operation?

Gabriel Vendrame -

i dont know what happened but im not getting poor WiFi and Bluetooth and cellular reception is there any thing wrong with the fame that comes with the new display replacement?

Mani Reddy - Antwoord

Exceptionally detailed and clear guide.

I tried to clean off display adhesive right away upon opening. Found it’s much easier once the 4 connectors are detached and the display screen separated from the rest of the phone. As for the battery, OLED and digitizer cable connectors, a fingernail works best for me to catch the edges without harming the black silicone seal around each of the connectors. The spudger is a bit less precise and without the same tactile finesse.

Thanks, Jeff Suovanen.

Daryl Grove - Antwoord

Pregunta: si reemplazo este repuesto por uno nuevo, sigue funcionando el Face ID? O deja de funcionar? Saludos

k-amilo - Antwoord

You must transfer the original sensor onto the new screen.

Debe transferir el sensor original a la nueva pantalla.

Arthur Shi -

have they come out with a true tone fix for the IPhone X with a replacement screen yet? Have one with a cracked screen and was wanting to replace it, but not loose truetone feature. Thanks

Robert Briggs - Antwoord

True Tone can be restored with a screen programmer, although the programmer itself costs ~$50 or more—so it’s more economical if you’re doing more than one screen repair. We’ll have a guide with instructions for using the programmer sometime in the next month or so. If that’s something you’re interested in, keep your old screen—you’ll need to use the programmer to clone some data from the old screen to the new one.

Jeff Suovanen -

Hi Everyone

Where can I get the apple genuine iPhone X screen replacement please advise thank you?

Remy - Antwoord

Used this guide and perfectly replaced my first screen.. Thank a million

Louis - Antwoord

Hi Jeff Suovanen,

Is there already a guide or a release date for the programmer you mentioned on previous comments? I would love to recover True Tone on my iPhone X :(

“True Tone can be restored with a screen programmer, although the programmer itself costs ~$50 or more—so it’s more economical if you’re doing more than one screen repair. We’ll have a guide with instructions for using the programmer sometime in the next month or so. If that’s something you’re interested in, keep your old screen—you’ll need to use the programmer to clone some data from the old screen to the new one.”

Thanks!

Hugo Verastegui - Antwoord

Guten Tag, habe den goldenen Endungskontakt verloren. Nach dem Umbau, funktioniert mein Face ID nicht mehr. Gibt es Möglichkeiten den Endungskontakt zu kaufen. Habe im Internet nichts gefunden.

k.karaguelle - Antwoord

salve, una domanda

perché dopo smontaggio e sostituzione dello schermo il riconoscimento facciale non funziona più?

Riccardo Mazzoni - Antwoord

Perché il face id come il touch id è associato alla scheda madre, ora se ha portato tutte le componenti dallo schermo rotto a quello nuovo dovrebbe funzionare mentre se ha acquistato uno schermo pre assemblato chiaramente non funzionerà mai.

Se invece rientra nel primo caso e ancora non funziona i connettori potrebbero non essere connessi correttamente o uno dei componenti del face id danneggiati (la cosa più probabile sono i flex cable che si rompono con niente durante la sostituzione)

Gabriel Vendrame -

A certificated Shop told me that the displays have to be coded that the True Tone works, I see they use a special software, and then the True Tone works. Have someone Informationen about the software they used to code the display. The touch reaction after the coding work also exactly like the original. I need to know more about their calibration software.

Saman Razavi - Antwoord

Fantastic! My battery swelled up and ruined my screen. Purchased a screen kit and battery and the repair went perfect. I originally was going to buy a screen and battery from amazon, but this kit was first class. The tools are very nice too. So in the end I’m glad I spent an extra $80 and got quality parts, great instruction, and nice tools. Best part is of course is my phone is aces again!

Ryan Roraback - Antwoord

Does the replacement screen come with a new display module or is that a separate part??

Erik kurka - Antwoord

As 1 part, no worries

Uri -

Beautiful. Amazed at myself and proud. I was also referring to https://www.youtube.com/watch?v=22_bONU0... and did it in 3 and a half hours today. Thank you!

Uri - Antwoord

Does this repair make any conflict with True Tone setting? I’ve heard that if I don’t connect the replacement screen to certain apple machine the True Tone setting disappears or is no longer adjustable.

Joon Han - Antwoord

That is correct. True Tone functionality is disabled after a screen replacement, even when using an original Apple screen.

Arthur Shi -

Does anyone know if after replacement the iPhone stays waterproof?

mitrofanid4 - Antwoord

Awesome tutorial Mate!

Aji Kurniawan - Antwoord

Hello guys

I just replaced the screen for my Iphone X. I got the display from https://www.buypaz.com/en/original-apple...

But after replacing the screen and turning it on only the back light is functioning. I tried reusing the old display and it worked just fine. Is there any suggestions to why this one is not working or is my new screen just a bust ?

Jeremy - Antwoord

Because of my phone screen having the top half frozen, I cannot shut down my phone. Do I just wait for it to die completely? Before install?

dmstrohm - Antwoord

You can wait for it to die completely! If you don’t want to though, as long as the battery is at a low percentage and you disconnect it as soon as you open the phone (as this guide instructs), you should be okay. Best of luck to you!

Taylor Dixon -

Jerk move not including extra screws in the kit (not even one) and reassembly instruction. Thank goodness for https://youtu.be/22_bONU08dc

Chad - Antwoord

This guide was thorough and pointed out all of the delicate spots. The only problems I had were due to my eyesight! Really great to be able to handle this myself, especially now when it’s not so easy to walk into a store.

Thanks!

ungodly - Antwoord

This was my first time fixing any part of a phone. Pretty easy to follow. I had no major issues. Nice to see first hand what’s inside a phone. Thank you guys!

Anthony Montano - Antwoord

Do we need to reprogram the display before using it??

There are no instructions on how to put it

Pranit Sonigra - Antwoord

Hi Pranit,

You do not need to reprogram the display to have it work, but True Tone is disabled after the repair.

Arthur Shi -

Just completed the disassembly and the replacement of the screen up to Step 13 in reverse order (starting from the bottom of the guide). I am now attempting to power up the device, but it won’t come on. Any idea what I may have done wrong?

Alain-Daniel Wa-Baguma - Antwoord

Update: plugging the phone to my USB port in order to perform DFU reset caused it to reboot and start up. So, kudos to the author and editors of the guide!

Alain-Daniel Wa-Baguma -

Great guide!! repaired phone and good to go

Amy L Martinez - Antwoord

Very detailed guide and easy to follow. I successfully replaced my screen after my iphonex got wet with a green screen. Thanks Jeff Suovanen and others who contributed to this guide!

Xiaofeng Guo - Antwoord

Hello, what about the glue? Where can i find a new glue to apply after replacement?

Francesco - Antwoord

love you all guys!! best guide ever

antoniomarse - Antwoord

Super minutieuse comme réparation, mais avec de la patience et de l’organisation c’est tout bon. Tout fonctionne du premier coup!

Merci encore pour le tutoriel!

David Mariaux - Antwoord

So I’ll start with something nice I guess: the guide, like all ifixit guides, is very good and thorough.

However, I just completed this repair (twice…), and I’m not a happy camper. The first screen they sent me had really weird graphical glitching/tearing. The second replacement screen has a bright off-color “hot spot” right in the middle. The digitizer is pretty bad…it barely registers a “Reachability” swipe, and it frequently registers phantom touches and completely misses swipes/touches. The cherry on top is that it also drains my battery noticeably more quickly.

I’m not satisfied with this replacement. It’s non-trivial to change the screen and there’s no way for you to properly test it prior to taking your phone apart, so it’s a REALLY bad customer experience to receive a screen that never should have passed QA. I don’t know if all of these cheaper screens fail so miserably at correctly registering touches or if I’m just the unluckiest person in the world but I wouldn’t take my chances.

David Davis - Antwoord

I used this guide to simply cleaning out my speakers and jt worked fine. But I’m now having a display issue where right side of my screen is white/pink lines. Any clues on why this happening? I’ve tried plugging in the display multiple times and still the same results.

otherdarwinjr - Antwoord

Thank you for a well explained well written guide. It made my screen replacement a very happy experience.

Michael Hart - Antwoord

I followed this guideline to fix my iPhone X with LCD screen. Worked for several weeks, but completely died one day after charging. Sometimes there is also mistake touching and wrong displayed pictured like false color. Disappointing.

Chen Chen - Antwoord

Hi Chen Chen,

If you purchased the part from iFixit, please contact our customer support and we will get the issue resolved!

Arthur Shi -

What adhesive do you recommend for reattaching the earpiece speaker on to the replacement display?

mcvtech - Antwoord

Completed the replacement of the screen on an iPhone X. First, I HATE y000 screws! I think this is Apple’s way of trying to dissuade users from attempting a repair no matter how adept they are at repairing electronic equipment. Pentalobe is fine, I can work with them. Second, big fail (IMHO) on no warning about removing the protective film on the BACK of the screen. It’s not obvious that the film needs to be removed. As this was the first time repairing an iPhone X I did not pick up on removing the film until I could not get the touch function to work. Had to disassemble the screen to remove the film once I realized it needed to come off. A caveat sticker on the packing material would be a nice touch. As the repair was a success I am pleased. The instructions were very good especially the link to the adhesive installation. Could use a note of caution when cleaning around the bottom ground contacts. The fingers appear to be foil and are easily damaged.

Jim Breef - Antwoord

Sorry for the trouble there. Removing the film is mentioned in the conclusion: “Compare your new replacement part to the original part—you may need to transfer remaining components or remove adhesive backings from the new part before installing.” In other words, the new part should look just like the replacement part before you continue. So I guess the question is, were these instructions unclear (in which case, maybe we should rephrase)—or, did you not notice them at all? (In which case, maybe we should make them more prominent.) Good job working through it though. Congrats on a successful repair!

Jeff Suovanen -

Hello Jeff,

My iphone X screen is blue and have a black spot on the left, progressively becoming big since the phone felt down.

What should I do please?

Thanks for the help.

Jacky

Jacky MO - Antwoord

Now the screen is completely black…

Jacky MO -

Thanks admin share this information

mdsajib ahmod - Antwoord

Sehr gut und ausführlich erklärt

richard Saller - Antwoord

I found this a great help when replacing my iphone screen, but now my screen is not responding to the touch function, it was fine when I tested it, then when I charged the battery it stopped working. The instructions are great though and I’ll use them again when I get another new screen and hope this one works!

julietmeb - Antwoord

For anyone saying that true tone will not work after a screen replacement, there is a way. You just need an iPhone screen reprogrammer. There’s one online called the JC PRO1000S which is used to transfer the phones serial number onto the new display so true tone will work again. If you can’t afford the JC PRO100S, just get the JC V1 which can be found here: https://www.jcprogrammer.com/jc-v1-iphon...

This is the JC PRO1000S https://www.jcprogrammer.com/jc-operatio...

You’ll need to download a program after getting the product, but after that you should be good to go.

For anyone going to question how I know this, I watch a lot of Hugh Jefferys videos.

Keep in mind this will only work with the iPhone 7 and later.

John Vinovrski - Antwoord

im using the JC-V1 and JCID-V1S, it only works to move the (true tone) info if the new screen have a working EEPROM chip.

tobiasagren -

I’m planning to do a display replacement for iPhone X, but do I need to transfer/programming anything to new display to be sure that display, FaceID and etc. to works?

ibo - Antwoord

If you want true tone to work on the new screen you have to move the serial/software with a programmer tool to the new screen, for face id to work on new screen you just have to move the thingy at the top of the screen, it have a flex cabel that connects to the motherboard, if unclear there´s beter comments further up.

tobiasagren -

hi, I replaced the screen, I followed the guide to the letters and I passed the sensor of the face id with the upper speaker from the old screen to the new one, but once everything is mounted, the face id does not work and neither does the speaker. but if I take them off the screen and connect them without the screen, the face id works and so does the speaker. Why?

xX_Sn4k3x_Xx - Official - Antwoord

Will tap-to-wake still work with the replacement display even if I don’t have a NAND reprogrammer?

Noah Lach - Antwoord

doyou sell something to glue bacck again the display to the phone?

Alvaro Arce - Antwoord

Yes! Use this display adhesive for the phone.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 759

Afgelopen 7 dagen: 4,308

Afgelopen 30 dagen: 21,145

Altijd: 795,963