Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van de batterij in de iPhone 8 Plus.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. De batterij van de iPhone 8 Plus is vastgemaakt door middel van vier kleefstrips met treklipjes—twee aan de bovenkant en twee aan de onderkant.
    • De batterij van de iPhone 8 Plus is vastgemaakt door middel van vier kleefstrips met treklipjes—twee aan de bovenkant en twee aan de onderkant.

    • Iedere kleefstrip heeft een zwarte treklip aan het einde welke lichtjes vastzit aan de voorkant van de batterij.

  2. Peuter de eerste kleefstrip, aan de rechter onderkant, los van de batterij. Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools. Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools.
    • Peuter de eerste kleefstrip, aan de rechter onderkant, los van de batterij.

    • Gebruik, als het kan, je nagels of een bot pincet. Wees voorzichtig dat je de batterij niet doorboort met scherpe tools.

  3. Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken. Druk ook niet op de batterij tijdens het trekken aan de kleefstrips. Druk op de batterij zal ervoor zorgen dat de kleefstrips breken. Trek een kleefstrip, langzaam, weg van de batterij in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Probeer de kleefstrips recht en vlak te houden tijdens deze procedure; gedraaide of gebogen strips zullen, in plaats van makkelijk loskomen, vast blijven plakken en breken.

    • Druk ook niet op de batterij tijdens het trekken aan de kleefstrips. Druk op de batterij zal ervoor zorgen dat de kleefstrips breken.

    • Trek een kleefstrip, langzaam, weg van de batterij in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Trek met een gelijkmatige kracht en houd constante druk op de kleefstrip totdat deze losschiet tussen de batterij en de achterste behuizing. Trek de kleefstrip, voor het beste resultaat, vanuit een zo laag mogelijke hoek zonder de kleefstrip daarbij op een ander onderdeel te scheuren of breken.

    • De kleefstrip zal een aantal keer haar eigen lengte lang worden. Blijf doortrekken en pak de strip telkens dichter bij de batterij opnieuw vast indien nodig.

    • Als een van de kleefstrips tijdens het proces breekt, kun je je vingers op een bot pincet gebruiken om het resterende deel weer te pakken te krijgen en door te gaan met trekken.

    • Als een van de kleefstrips onder de batterij breekt en je deze niet weer te pakken krijgt, probeer dan de overige strips te verwijderen en ga verder met de instructies.

  4. Herhaal de bovengenoemde stappen om de overige drie kleefstrips te verwijderen. Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de laatste strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.
    • Herhaal de bovengenoemde stappen om de overige drie kleefstrips te verwijderen.

    • Zorg dat je de batterij enigszins vasthoudt bij het verwijderen van de laatste strip. Anders kan het zijn dat je de batterij onverwachts uit de iPhone lanceert.

    • Als je met succes alle kleefstrips hebt weten te verwijderen, kun je de volgende stap overslaan.

    • Als een van je kleefstrips onder de batterij is gebroken en je deze niet meer te pakken hebt weten te krijgen, ga je verder met de volgende stap.

  5. Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Dit zal de lijm onder de batterij verzachten. Verwarm de iPhone tot de achterste behuizing net te warm is om comfortabel aan te raken. Oververhit de iPhone niet, aangezien je dan het risico loopt om de batterij per ongeluk te laten ontvlammen.
    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en de batterij nog steeds vastzit, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Dit zal de lijm onder de batterij verzachten.

    • Verwarm de iPhone tot de achterste behuizing net te warm is om comfortabel aan te raken. Oververhit de iPhone niet, aangezien je dan het risico loopt om de batterij per ongeluk te laten ontvlammen.

    • Draai de iPhone om en rijg een sterk stuk draad (zoals flosdraad of een deel van een gitaarsnaar) onder de batterij door.

    • Trek het draad in een zagende beweging van kant naar kant en doe dit over de gehele lengte van de batterij om de lijm zo los te snijden. Beschadig of vervorm de batterij niet.

    • Draag, om je handen en vingers te beschermen, handschoenen of wikkel de einden van de snaar om een tool (zoals de twee schroevendraaiers op de foto) heen.

    • Als je voor het omhoogwrikken van de batterij kiest om wriktools te gebruiken, wees dan extra voorzichtig dat je de lintkabels en de draadloze oplaadspoel direct onder de batterij niet beschadigt.

  6. Verwijder de batterij uit de iPhone.
    • Verwijder de batterij uit de iPhone.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plasticen hulsel, verwijder dan eerst het hulsel voordat je de batterij installeert.

    • Als je nieuwe batterij geen vooraf geïnstalleerde kleefstrips bevat, gebruik dan deze handleiding om de kleefstrips ook te vervangen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

90%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

330.727 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 6

Afgelopen 30 dagen: 16

Altijd: 149