Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf verreiste handleiding voor het loskoppelen van de schermmodule om de weg vrij te maken voor andere reparaties.

  1. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  2. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  5. Verwijder de schermmodule.
Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

191.299 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

119 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 2

Afgelopen 30 dagen: 24

Altijd: 2,057