Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Vooraf verreiste handleiding voor het loskoppelen van de schermmodule om de weg vrij te maken voor andere reparaties.

  1. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  2. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.

  3. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  4. Verwijder de schermmodule.
Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

209.557 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 2

Afgelopen 30 dagen: 10

Altijd: 2,439