Ga door naar hoofdinhoud

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  12. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  14. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  15. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken. Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips #000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Het kan voorkomen dat sommige van deze modellen Y000-schroeven bevatten. Apple heeft op een gegeven moment gekozen deze specifieke schroeven in plaats van de Phillips-schroeven te gaan gebruiken.

  16. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  17. Verwijder de schermmodule.
  18. Deze stap is niet vertaald. Help het te vertalen

    Remove the three Phillips screws securing the earpiece bracket to the front panel:
    • Remove the three Phillips screws securing the earpiece bracket to the front panel:

    • Two 2.6 mm screws

    • One 1.7 mm screw

    Remove the earpiece speaker bracket.
    • Remove the earpiece speaker bracket.

    Lift the front facing camera out of the way to access the earpiece speaker. Lift the front facing camera out of the way to access the earpiece speaker.
    • Lift the front facing camera out of the way to access the earpiece speaker.

    Remove the following three Phillips screws securing the earpiece speaker to the front panel:
    • Remove the following three Phillips screws securing the earpiece speaker to the front panel:

    • One 1.9 mm screw

    • One 2.5 mm screw

    • One 1.2 mm screw

    Remove the earpiece speaker.
    • Remove the earpiece speaker.

    Reheat your iOpener and apply it to the upper edge of the display assembly to soften the adhesive holding the front camera and sensor assembly in place.
    • Reheat your iOpener and apply it to the upper edge of the display assembly to soften the adhesive holding the front camera and sensor assembly in place.

    • Wait about two minutes before moving on to the next step to adequately soften the adhesive.

    Use a spudger  to gently pry the ambient light sensor out of its recess on the front panel. Try to get your tool all the way under the sensor to pry it away from the clear plastic beneath. If you pry only against the cable, the sensor may separate from the cable assembly and will need replacement. If you're replacing the sensor/cable assembly anyway, then it doesn't matter.
    • Use a spudger to gently pry the ambient light sensor out of its recess on the front panel.

    • Try to get your tool all the way under the sensor to pry it away from the clear plastic beneath. If you pry only against the cable, the sensor may separate from the cable assembly and will need replacement. If you're replacing the sensor/cable assembly anyway, then it doesn't matter.

    Slide the pick towards the front facing camera housing, separating the adhesive holding the cable to the front panel. Stop just before the screw posts. Slide the pick towards the front facing camera housing, separating the adhesive holding the cable to the front panel. Stop just before the screw posts. Slide the pick towards the front facing camera housing, separating the adhesive holding the cable to the front panel. Stop just before the screw posts.
    • Slide the pick towards the front facing camera housing, separating the adhesive holding the cable to the front panel. Stop just before the screw posts.

    Use the pick to lift the camera cable up off of the two plastic posts on the front panel and separate it from the last of the adhesive. Use the pick to lift the camera cable up off of the two plastic posts on the front panel and separate it from the last of the adhesive. Use the pick to lift the camera cable up off of the two plastic posts on the front panel and separate it from the last of the adhesive.
    • Use the pick to lift the camera cable up off of the two plastic posts on the front panel and separate it from the last of the adhesive.

    Remove the front camera and sensor cable.
    • Remove the front camera and sensor cable.

Eindstreep

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

207.565 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

Question ..... I have a clear square plastic piece (open in the center) with a tab on one side. What is that for?

Mike McCleery - Antwoord

Holds the lens in place.

Edward L Johnson III -

No that is for the ambient light sensor. LCD replacements come with it already installed on em’, so you can toss it if you see it on the replacement already. The larger, circular plastic piece is for the lens.

Brandon Neves -

Does the iPhone 7 plus Front Camera and Sensor Cable Replacement has to do anything with the earpieces speaker? i have replace my iphone 7 plus screen and front camera and sensor cable replacement and speaker and it still doesn’t work. what could really be wrong with my iphone 7 plus?

Saleka Chang - Antwoord

Awesome tutorial, thank you! I couldn’t have replaced my camera without this! Well I could have but not the right way!!

Cynthia Hollingsworth - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 56

Afgelopen 7 dagen: 419

Afgelopen 30 dagen: 1,777

Altijd: 129,565