Ga door naar hoofdinhoud
  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 Plus en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6 Plus.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  2. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 7.

  3. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  4. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  5. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  6. Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier.

    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

  7. Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  8. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

  9. Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

  10. Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  11. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.5 mm lange schroef

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Probeer geen langere schroeven in de met rood gemarkeerde schroefgaten te draaien. Doe je dit wel, dan kan dit permanente schade aan het logic board veroorzaken.

  12. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  13. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.

  14. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.
    • Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.

  15. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  16. Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  17. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  18. Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los.
    • Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los.

    • Gebruik hiervoor je vingers of een bot pincet en wees extra voorzichtig bij het werken in de buurt van de batterij—het beschadigen of doorboren van een lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën vrijmaken en brand veroorzaken.

  19. Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken. Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.
    • Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken.

    • Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Laat de kleefstrip uitrekken voordat je verder gaat met trekken. Als je voelt dat de strip niet meegeeft, trek je wat minder hard, anders zal de strip breken.

    • Trek aan de strip in een zo laag mogelijke hoek, zonder dat je de strip daarbij op een ander onderdeel langs de onderkant van de telefoon scheurt.

    • Druk niet op de batterij als je aan de kleefstrip trekt.

    • De strips zullen een vele malen hun lengte langer worden dan de originele lengte. Ga verder met trekken en zorg dat je de strips telkens dicht bij de batterij herpakt.

    • Als een van de kleefstrips breekt, probeer deze dan opnieuw vast te pakken met je pincet (zonder daarbij je batterij te beschadigen) en blijf doortrekken.

    • Als een van de strips onder de batterij afbreekt en niet meer kan worden vastgepakt, probeer je de rest van de kleefstrips los te maken en vervolgens verder te gaan met de stappen hierna.

  20. Peuter ook de tweede kleefstrip los, aan de andere kant van de batterij. Trek opnieuw totdat de strip zich uitrekt en doe dit tot de strip loskomt uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.
    • Peuter ook de tweede kleefstrip los, aan de andere kant van de batterij.

    • Trek opnieuw totdat de strip zich uitrekt en doe dit tot de strip loskomt uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.

    • Blijf trekken tot het volledig vrijkomt onder de batterij. Als het breekt, probeer je de rest van de strip nogmaals vast te pakken en trek je door, of ga verder zoals hieronder wordt aangegeven.

  21. Trek ook de laatste kleefstrip, aan de onderkant van de batterij, los. Trek de kleefstrip voorzichtig naar boven en weg van de batterij, zodat deze los kan komen uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing. Plaats een hand op de batterij bij het losmaken van de laatste kleefstrip, aangezien de batterij er anders uit kan vliegen.
    • Trek ook de laatste kleefstrip, aan de onderkant van de batterij, los.

    • Trek de kleefstrip voorzichtig naar boven en weg van de batterij, zodat deze los kan komen uit de ruimte tussen de batterij en de achterste behuizing.

    • Plaats een hand op de batterij bij het losmaken van de laatste kleefstrip, aangezien de batterij er anders uit kan vliegen.

    • Blijf trekken tot de laatste kleefstrip loskomt uit de iPhone.

    • Als je alle drie de kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende twee stappen overslaan.

    • Als een van de kleefstrips onder de batterij is afgebroken en niet meer kon worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stap.

  22. Draai de iPhone om en steek een plastic kaart tussen de linkerkant van de batterij en de achterste behuizing.
    • Draai de iPhone om en steek een plastic kaart tussen de linkerkant van de batterij en de achterste behuizing.

    • Steek niets onder het bovenste gedeelte van de batterij, dichtbij de volumeknoppen en de mute-schakelaar, aangezien je daarmee de audiocontrolekabel kan beschadigen, welke net onder de batterij aan de achterste behuizing is vastgemaakt.

    • Duw niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt.

    • Duw de kaart verder onder de batterij om ook daar de lijm door te snijden.

    • Als alsternatief kun je een stuk flosdraad gebruiken om de lijm onder de batterij door te snijden. Een sterker alternatief is een ongebruikte gitaarsnaar, zoals een 0.0009 E-snaar van een 12-snarige set.

    • Rijg het flosdraad of de snaar onder een kant van de batterij en trek deze in een zagende beweging naar beneden om de lijm door te snijden.

  23. Verwijder de batterij uit de iPhone.
    • Verwijder de batterij uit de iPhone.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plastic hoes, verwijder je de hoes voordat je de batterij installeert door deze weg te trekken van de lintkabel.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

  24. Deze stap is niet vertaald. Help het te vertalen

    Remove the following screws securing the rear-facing camera bracket to the rear case:
    • Remove the following screws securing the rear-facing camera bracket to the rear case:

    • One 1.7 mm Phillips #00 screw

    • One 2.3 mm Phillips #00 screw

    Lift and remove the rear-facing camera bracket out of the iPhone.
    • Lift and remove the rear-facing camera bracket out of the iPhone.

    Use the flat end of a spudger to disconnect the rear-facing camera connector from its socket on the logic board.
    • Use the flat end of a spudger to disconnect the rear-facing camera connector from its socket on the logic board.

    Carefully lift and remove the rear-facing camera out of the iPhone.
    • Carefully lift and remove the rear-facing camera out of the iPhone.

    Remove the following screws securing the antenna bracket to the rear case:
    • Remove the following screws securing the antenna bracket to the rear case:

    • One 1.5 mm Phillips #00 screw

    • One 2.8 mm Phillips #00 screw

    Grasp the antenna bracket with a pair of tweezers and lift it off the iPhone.
    • Grasp the antenna bracket with a pair of tweezers and lift it off the iPhone.

    Carefully pry the antenna connector up off the logic board with a plastic opening tool.
    • Carefully pry the antenna connector up off the logic board with a plastic opening tool.

    Grasp the antenna connector with a pair of tweezers and gently lift it from its retaining clip on the logic board. Grasp the antenna connector with a pair of tweezers and gently lift it from its retaining clip on the logic board.
    • Grasp the antenna connector with a pair of tweezers and gently lift it from its retaining clip on the logic board.

    The two connectors may be coupled by a single adhesive tab. If this is the case, then they may detach as a pair. Disconnect the power button cable and audio control cable connectors from their respective sockets on the logic board.
    • The two connectors may be coupled by a single adhesive tab. If this is the case, then they may detach as a pair.

    • Disconnect the power button cable and audio control cable connectors from their respective sockets on the logic board.

    Remove the following screws securing the top cellular antenna to the rear case:
    • Remove the following screws securing the top cellular antenna to the rear case:

    • One 2.8 mm Phillips #00 screw

    • Two 1.6 mm Phillips #00 screws

    Use a pair of tweezers to grasp and remove the top cellular antenna out of the iPhone. During reassembly, make sure to place the small washer in the top left corner of the antenna assembly.
    • Use a pair of tweezers to grasp and remove the top cellular antenna out of the iPhone.

    • During reassembly, make sure to place the small washer in the top left corner of the antenna assembly.

    Pry the vibrator connector cable up from its socket on the logic board with the flat end of a spudger.
    • Pry the vibrator connector cable up from its socket on the logic board with the flat end of a spudger.

    Use the tip of a spudger to disconnect the interconnect antenna cable from its socket on the logic board. Use the tip of a spudger to disconnect the interconnect antenna cable from its socket on the logic board.
    • Use the tip of a spudger to disconnect the interconnect antenna cable from its socket on the logic board.

    Grasp the interconnect antenna cable with a pair of tweezers and carefully deroute it from its channel on the speaker assembly. Grasp the interconnect antenna cable with a pair of tweezers and carefully deroute it from its channel on the speaker assembly.
    • Grasp the interconnect antenna cable with a pair of tweezers and carefully deroute it from its channel on the speaker assembly.

    Remove the two 2.5 mm Phillips #00 screws securing the vibrator to the rear case.
    • Remove the two 2.5 mm Phillips #00 screws securing the vibrator to the rear case.

    Lift and remove the vibrator out of the iPhone.
    • Lift and remove the vibrator out of the iPhone.

    Insert a SIM card eject tool or a paperclip into the small hole in the SIM card tray. Press to eject the tray.
    • Insert a SIM card eject tool or a paperclip into the small hole in the SIM card tray.

    • Press to eject the tray.

    • This may require a significant amount of force.

    Remove the SIM Card tray assembly from the iPhone.
    • Remove the SIM Card tray assembly from the iPhone.

    • When reinserting the SIM card, ensure that it is in the proper orientation relative to the tray.

    Remove the single 2.8 mm Phillips #00 screw securing the plastic clip to the logic board.
    • Remove the single 2.8 mm Phillips #00 screw securing the plastic clip to the logic board.

    Remove the single 1.3 mm Phillips #00 screw recessed against the top of the rear case.
    • Remove the single 1.3 mm Phillips #00 screw recessed against the top of the rear case.

    Use a pair of tweezers to firmly grasp the plastic clip and remove it from the iPhone.
    • Use a pair of tweezers to firmly grasp the plastic clip and remove it from the iPhone.

    Remove the single 1.6 mm Phillips #00 screw securing the antenna clip to the rear case.
    • Remove the single 1.6 mm Phillips #00 screw securing the antenna clip to the rear case.

    Carefully grasp the antenna clip with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.
    • Carefully grasp the antenna clip with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.

    Remove the following screws securing the logic board to the rear case:
    • Remove the following screws securing the logic board to the rear case:

    • Two 2.4 mm standoff screws

    • Standoff screws are best removed using a standoff screwdriver or bit.

    • In a pinch, a small flathead screwdriver will do the job—but use extra caution to ensure it doesn't slip and damage surrounding components.

    • One 2.1 mm Phillips #00 screw

    Carefully raise—but do not remove—the logic board, lifting it from the bottom edge nearest the Lightning connector.
    • Carefully raise—but do not remove—the logic board, lifting it from the bottom edge nearest the Lightning connector.

    Do not remove the logic board. At this point it is still tethered to the rear case via an antenna connector.
    • Do not remove the logic board. At this point it is still tethered to the rear case via an antenna connector.

    • Continue carefully lifting the bottom side of the logic board until it is vertical.

    Gently lay the logic board upside-down, with the top portion resting against the rear case of the iPhone. Use the flat end of a spudger to disconnect the antenna connector from its socket on the back of the logic board.
    • Gently lay the logic board upside-down, with the top portion resting against the rear case of the iPhone.

    • Use the flat end of a spudger to disconnect the antenna connector from its socket on the back of the logic board.

    Lift and remove the logic board out of the iPhone.
    • Lift and remove the logic board out of the iPhone.

    Use a pair of tweezers to peel the single adhesive tab that resides on top of both the power button and audio control/rocker switch cable connectors. Use a pair of tweezers to peel the single adhesive tab that resides on top of both the power button and audio control/rocker switch cable connectors.
    • Use a pair of tweezers to peel the single adhesive tab that resides on top of both the power button and audio control/rocker switch cable connectors.

    Remove the single 1.3 mm Phillips #00 screw securing the power button cable bracket to the rear case.
    • Remove the single 1.3 mm Phillips #00 screw securing the power button cable bracket to the rear case.

    Carefully grasp the bracket with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.
    • Carefully grasp the bracket with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.

    Remove the following screws securing the power button cable bracket to the inner edge of the rear case:
    • Remove the following screws securing the power button cable bracket to the inner edge of the rear case:

    • One 2.1 mm Phillips #00 screw

    • One 1.7 mm Phillips #00 screw

    Grasp the metal bracket covering the power button switch with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.
    • Grasp the metal bracket covering the power button switch with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.

    Remove the single 2.1 mm Phillips #00 screw securing the power button switch to the rear case.
    • Remove the single 2.1 mm Phillips #00 screw securing the power button switch to the rear case.

    Pull the power button switch out of its recess on the rear case with a pair of tweezers.
    • Pull the power button switch out of its recess on the rear case with a pair of tweezers.

    Use the tip of a spudger to push the power button out of its recess on the rear case.
    • Use the tip of a spudger to push the power button out of its recess on the rear case.

    Grasp the power button with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.
    • Grasp the power button with a pair of tweezers and remove it from the iPhone.

Eindstreep

3 Opmerkingen

The handle moves up and down, YET nothing is mentioned to the position (up or down) the new one should be installed.

Speaking of install- this is a FIX not a tear down.... What not show the new part being installed... new part has plastic piece... does this take off or leave it on!!!!???!!!

Patrick Jones - Antwoord

Had the same issue if its up its back plate bends but down and its still not fixed ???

Alexander Rossiter-Pocklington -

obviously the assembly is reverse of tear down, but some retards just cant add 1 and 1.

all motor (D1g1tal H1ppy) - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 11

Afgelopen 30 dagen: 60

Altijd: 30,194