Skip to main content

Inleiding

Maak de behuizing van je iPhone 5s open.

  1. Als het scherm van je telefoon is gebroken, gebruik dan tape om de scherven aan elkaar te plakken. Zo voorkom je extra beschadigingen en letsel. Gebruik lagen helder plakband om het scherm weer tot één geheel te maken. Dit maakt van je gebroken scherm weer een compleet geheel, dat makkelijker uit elkaar te halen is.
    • Als het scherm van je telefoon is gebroken, gebruik dan tape om de scherven aan elkaar te plakken. Zo voorkom je extra beschadigingen en letsel.

    • Gebruik lagen helder plakband om het scherm weer tot één geheel te maken.

    • Dit maakt van je gebroken scherm weer een compleet geheel, dat makkelijker uit elkaar te halen is.

    • Draag een beschermende bril om je ogen te beschermen tegen scherfjes rondvliegend glas.

  2. Zet je iPhone volledig uit voordat je hem uit elkaar gaat halen.
    • Zet je iPhone volledig uit voordat je hem uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee pentalobe-schroefjes naast de Lightning-aansluiting.

  3. De volgende twee stappen zijn voor het openen van de iPhone met behulp van een iSlack. Het is een geweldig gereedschap dat we iedereen die vaker dan eens een telefoon opent, van harte aanbevelen. Gebruik je de iSlack niet, ga dan verder bij stap 5. Sluit de handgrepen van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen. Plaats je telefoon in de iSlack met de onderkant tegen de onderkant.
    • De volgende twee stappen zijn voor het openen van de iPhone met behulp van een iSlack. Het is een geweldig gereedschap dat we iedereen die vaker dan eens een telefoon opent, van harte aanbevelen. Gebruik je de iSlack niet, ga dan verder bij stap 5.

    • Sluit de handgrepen van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen.

    • Plaats je telefoon in de iSlack met de onderkant tegen de onderkant.

    • De bovenste zuignap zit dan net boven de homeknop.

    • Open de handgrepen en druk de zuignappen stevig in het midden van de voor- en achterkant van je telefoon. Druk aan.

  4. Houd je telefoon stevig vast en druk op de handgrepen, zodat de zuignappen van elkaar bewegen en het scherm losmaken van de behuizing. De iSlack is zó ontworpen dat het scherm loskomt zonder van binnen onderdelen kapot te maken.
    • Houd je telefoon stevig vast en druk op de handgrepen, zodat de zuignappen van elkaar bewegen en het scherm losmaken van de behuizing.

    • De iSlack is zó ontworpen dat het scherm loskomt zonder van binnen onderdelen kapot te maken.

    • Verwijder de zuignappen van de iSlack van je telefoon.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder bij stap 8.

  5. Als je geen iSlack hebt kun je een gewone zuignap gebruiken om het scherm uit de behuizing los te krijgen.
    • Als je geen iSlack hebt kun je een gewone zuignap gebruiken om het scherm uit de behuizing los te krijgen.

    • Plaats de zuignap net boven de homeknop.

    • Zorg ervoor dat de zuignap volledig op het scherm zit om een luchtdichte aansluiting te krijgen.

  6. Het scherm zit vast met clips en er lopen verschillende platte kabels die verbinding maken met de rest van de telefoon. Je doel is om het scherm net ver genoeg los te krijgen om de kabels los te kunnen maken. Werk rustig en voorkom schade.
    • Het scherm zit vast met clips en er lopen verschillende platte kabels die verbinding maken met de rest van de telefoon. Je doel is om het scherm net ver genoeg los te krijgen om de kabels los te kunnen maken. Werk rustig en voorkom schade.

    • Controleer nog een keer dat de zuignap stevig vastzit, net boven de homeknop.

    • Terwijl je de behuizing naar beneden drukt, trek je aan de zuignap om het scherm los te trekken uit de behuizing.

    • Gebruik een plastic openingsgereedschap om de behuizing langs de rand naar beneden los te drukken terwijl je blijft trekken aan de zuignap.

    • Neem je tijd en oefen een constante en flinke kracht uit. Het scherm van de 5s zit veel vaster dan op veel andere apparaten.

  7. MacBook-reparatiesets voor batterijen

    Vanaf $69.99

    Buy Now

    MacBook-reparatiesets voor batterijen

    Vanaf $69.99

    Buy Now
  8. Probeer het scherm nog niet los te trekken van de behuizing, want er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van de iPhone. Trek aan het kleine nopje om de zuignap los te maken van het scherm.
    • Probeer het scherm nog niet los te trekken van de behuizing, want er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van de iPhone.

    • Trek aan het kleine nopje om de zuignap los te maken van het scherm.

    • Verwijder de zuignap voorzichtig van het scherm.

  9. Open de telefoon nét genoeg om toegang te krijgen tot het metalen beugeltje dat de homeknop-kabel verbergt. Open niet te ver, want dan kun je de fragiele kabel of de aansluiting kapot trekken. Houd de kabel losjes. Als hij strak staat, ben je al te ver. Alleen de originele homeknop kan gebruik maken van TouchID. Als je de kabel kapot trekt en een nieuwe homeknop moet installeren, heb je alleen een 'gewone' homeknop.
    • Open de telefoon nét genoeg om toegang te krijgen tot het metalen beugeltje dat de homeknop-kabel verbergt.

    • Open niet te ver, want dan kun je de fragiele kabel of de aansluiting kapot trekken. Houd de kabel losjes. Als hij strak staat, ben je al te ver.

    • Alleen de originele homeknop kan gebruik maken van TouchID. Als je de kabel kapot trekt en een nieuwe homeknop moet installeren, heb je alleen een 'gewone' homeknop.

    • Gebruik de punt van een plastic priem om het beugeltje los te werken en verwijder voorzichtig met een pincet.

    • Let goed op tijdens het opnieuw in elkaar zetten dat je het beugeltje zo oriënteert zodat de zijde met één tand naar de onderkant van de telefoon gericht is, en zodat de kant met twee openingen naar de batterij gericht is.

  10. Gebruik de punt van een plastic priem om de homeknop-kabel los te maken van de connector. Let op dat je de connector losmaakt van de socket, en niet de hele socket losmaakt. De socket zit op een vastgelijmde kabel die je mee kunt trekken als je niet voorzichtig bent.
    • Gebruik de punt van een plastic priem om de homeknop-kabel los te maken van de connector.

    • Let op dat je de connector losmaakt van de socket, en niet de hele socket losmaakt. De socket zit op een vastgelijmde kabel die je mee kunt trekken als je niet voorzichtig bent.

  11. Als je de connector los hebt gemaakt, klap het scherm dan voorzichtig omhoog, waarbij je de bovenkant van de telefoon als een scharnier gebruikt. Zorg ervoor dat het scherm in een hoek van 90 graden blijft staan terwijl je de volgende stappen uitvoert.
    • Als je de connector los hebt gemaakt, klap het scherm dan voorzichtig omhoog, waarbij je de bovenkant van de telefoon als een scharnier gebruikt.

    • Zorg ervoor dat het scherm in een hoek van 90 graden blijft staan terwijl je de volgende stappen uitvoert.

  12. Verwijder de volgende schroeven om de beschermingsplaat los te maken van de behuizing:
    • Verwijder de volgende schroeven om de beschermingsplaat los te maken van de behuizing:

    • Eén 1,7 mm kruiskopschroef

    • Eén 1,2 mm kruiskopschoef

    • Eén 1,3 mm kruiskopschroef

    • Nog één 1.7 mm kruiskopschroef

    • Deze 1,7 mm schroef wordt niet aangetrokken door een magnetische schroevendraaier. Let op dat je hem niet verliest.

    • Het is erg belangrijk om in deze stap de schroeven goed apart te houden. Als je per ongeluk een 1,7 of 1,3 mm. schroef in het gaatje rechtsonder gebruikt, kan dat zorgen voor ernstige schade aan je moederbord. Daardoor kan je iPhone misschien niet meer opstarten.

    • Wees voorzichtig dat je de schroeven niet te hard vastzet. Als ze niet makkelijk passen terwijl je ze vastzet, zou het kunnen dat ze de verkeerde maat hebben, forceer ze niet.

  13. Verwijder het metalen deel uit de behuizing.
    • Verwijder het metalen deel uit de behuizing.

  14. Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord. Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord.
    • Gebruik de platte kant van een plastic priem om de aansluiting van de camera en sensors los te maken van het moederbord.

  15. Maak de kabel van het touchscreen los terwijl je het voorpaneel blijft ondersteunen. Bij het in elkaar zetten kan de LCD-kabel losschieten van de connector. Dat kan zorgen voor witte lijnen of een zwart scherm. In dat geval maak je de kabel opnieuw goed vast en doe je een 'powercycle'. De beste manier om dat te doen is door de batterij los te maken en weer aan te sluiten.
    • Maak de kabel van het touchscreen los terwijl je het voorpaneel blijft ondersteunen.

    • Bij het in elkaar zetten kan de LCD-kabel losschieten van de connector. Dat kan zorgen voor witte lijnen of een zwart scherm. In dat geval maak je de kabel opnieuw goed vast en doe je een 'powercycle'. De beste manier om dat te doen is door de batterij los te maken en weer aan te sluiten.

  16. Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD. Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD.
    • Verwijder tot slot de aansluiting van het LCD.

  17. Verwijder het scherm van de behuizing van je telefoon.
    • Verwijder het scherm van de behuizing van je telefoon.

Conclusie

Om je apparaat weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.

30%

Begin met vertalen ›

Sam Lionheart

Lid sinds: 18-10-12

367.083 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

104 Leden

... Log in for more steps.

-> Follow in reverse order is only new instruction -.-

Where are the steps for taking off the home button and the front camera and remounting those????

Flarnity - Antwoord

This tutorial will give you all the info you need:

iPhone 5s LCD and Digitizer Replacement

iGuys -

Ich fand es einfach und sehr gut ausgezeichnet erklärt

Feisal Elsafty - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 Uren: 1

Afgelopen 7 Dagen: 20

Afgelopen 30 Dagen: 75

Altijd: 12,236