Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van de thuisknopmodule van de iPhone 5s.

Wees je ervan bewust dat alleen de originele thuisknopmodule de Touch ID-functies bevat. "Als je een nieuwe thuisknop installeert, zal je alleen toegang hebben tot de gewone thuisknopfuncties, zonder de Touch ID-functies."

  1. Verwijder de losse kruiskopschroef die de kabel van de thuisknop op zijn plaats houdt. De schroef zit aan de thuisknopkabel vast met een veertje dat contact moet kunnen maken. Kijk goed naar de foto, zodat je hem weer goed installeert: precies tussen het LCD en de schroef.
    • Verwijder de losse kruiskopschroef die de kabel van de thuisknop op zijn plaats houdt.

    • De schroef zit aan de thuisknopkabel vast met een veertje dat contact moet kunnen maken. Kijk goed naar de foto, zodat je hem weer goed installeert: precies tussen het LCD en de schroef.

    • Als je vervangende onderdeel deze schroef en dit veercontact niet bevat, zul je deze over moeten zetten van de oude naar de nieuwe kabel.

  2. Vouw de kabel van de thuisknop open, weg van de beugel die de thuisknop vasthoudt. Vouw de kabel van de thuisknop open, weg van de beugel die de thuisknop vasthoudt.
    • Vouw de kabel van de thuisknop open, weg van de beugel die de thuisknop vasthoudt.

  3. Verwijder twee 1,4 mm. kruiskopschroeven die de beugel van de thuisknop op zijn plaats houden.
    • Verwijder twee 1,4 mm. kruiskopschroeven die de beugel van de thuisknop op zijn plaats houden.

  4. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Shop iPhone Fix Kits
  5. Verwijder het beugeltje uit de schermbehuizing.
    • Verwijder het beugeltje uit de schermbehuizing.

  6. Gebruik de punt van een plastic priem om de kabel los te werken van de behuizing. De kabel van de thuisknop zit zachtjes vastgelijmd.
    • Gebruik de punt van een plastic priem om de kabel los te werken van de behuizing.

    • De kabel van de thuisknop zit zachtjes vastgelijmd.

    • Werk je plastic priem zachtjes onder de kabel, zodat je de kabel los kan maken van de behuizing.

    • Verwijder de thuisknop nog niet: deze zit nog vast aan de behuizing.

  7. Waar nodig: verwijder de plakband over de thuisknop aan de voorkant van de gebroken behuizing. Druk voorzichtig op de thuisknop om hem aan de linkerbovenkant los te maken van het scherm. De knop zit vast met een soort heel dunne rubberen sticker.
    • Waar nodig: verwijder de plakband over de thuisknop aan de voorkant van de gebroken behuizing.

    • Druk voorzichtig op de thuisknop om hem aan de linkerbovenkant los te maken van het scherm. De knop zit vast met een soort heel dunne rubberen sticker.

    • Druk niet de hele thuisknop los, maar alleen een hoekje zodat je de rest met de priem kan loswerken.

    • Het membraan is erg dun. Als je het gevoel hebt dat je het gaat scheuren, verwarm het geheel dan eerst om de lijm zachter te maken.

  8. Werk de thuisknop verder vrij met een plastic priem. Werk de thuisknop verder vrij met een plastic priem.
    • Werk de thuisknop verder vrij met een plastic priem.

  9. Verwijder de thuisknop uit de schermbehuizing.
    • Verwijder de thuisknop uit de schermbehuizing.

Conclusie

Om je apparaat weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

419.534 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Unfortunately this will never work, the sensor is paired to the logic board. If you want to replace the defective tactile switch, remove all the plastic/rubber parts on the flex cable and resolder a new switch or disassemble the switch and clean/replace the metal dome switch. If you want to repair fingerprint function, just give up.

Tom Chai - Antwoord

I purchased a full iphone 5S home button replacement assembly (comes with the home button attached to the flex cable) And now the fingerprint function does not show up at all. Where it's supposed to show in settings as "Touch ID and Passcode" It only says passcode. Restored as new to 7.1, still doing the same thing.. Anybody have ideas?

Casey - Antwoord

Only the home button that came with the phone has Touch ID function. In order to replace it and still have Touch ID, you would need to get it replaced at an Apple Store.

p3rs0nn -

I think you can easily break the Touch ID sensor

nguyenquanganh38 - Antwoord

Hey I changed my screen but now the home button doesnt work properly, it does work but it doesnt make the usual clicking sound and only works with a firm press, although the fingerprint does still work so not sure what the issue is.. any ideas?

Luke Earp - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 6

Afgelopen 30 dagen: 12

Altijd: 23,359