Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Als het scherm van je iPhone 11 gebarsten is, niet meer reageert op aanraking of geen beeld toont wanneer je iPhone aanstaat, kun je deze handleiding gebruiken om je iPhone weer te laten functioneren door midden van een nieuw scherm, a.k.a. schermmodule.

De gecombineerde speaker in het oorstuk + de sensormodule die aan de achterkant van het scherm vastzitten, zijn exclusief voor jouw iPhone uit de fabriek gekomen — daarom moet je deze handleiding gebruiken om ook deze modules over te zetten naar je nieuwe scherm. Deze module bevat de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische Face-ID veiligheidsfeature. Als deze wordt beschadigd of vervangen, zal de Face-ID functie niet langer functioneren. Zorg er daarom voor dat er geen onderdelen beschadigd raken gedurende deze reparatie. Als er wel iets beschadigd raakt, kan alleen Apple de Face-ID functie herstellen.

Note: de True Tone functie zal ook niet langer functioneren na het vervangen van een scherm, zelfs als je een origineel Apple-scherm gebruikt.

  1. Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.
    • Ontlaad de batterij van je iPhone, voordat je begint, tot onder de 25%. Een opgeladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Zet je iPhone uit voordat je begint met het demonteren van de telefoon.

    • Het openen van het scherm van de iPhone zal de waterdichte sluitingen aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je verder gaat, of zorg ervoor dat je ieder contact met vloeistoffen vermijdt als je je iPhone in elkaar zet zonder vervangende waterdichte sluitingen.

  2. Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie. Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt. De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.
    • Wanneer je iPhone-scherm gebarsten is, kun je verdere schade beperken en lichamelijke schade voorkomen door je scherm af te plakken voorafgaand aan de reparatie.

    • Plak je iPhone-scherm af met overlappende lagen tape totdat het volledige oppervlak is afgedekt.

    • De tape houdt de losse scherven bij elkaar en biedt een betrouwbare structuur bij het wrikken en omhoogtillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk loskomende glasscherven.

    • Als het gebroken glas het plaatsen van een zuignap bemoeilijkt, kun je proberen een steviger stuk tape (zoals ducttape) in een van de zuignappen te vouwen om zo het scherm omhoog te tillen.

  3. Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.
    • Het verwarmen van de onderkant van de iPhone helpt de lijm, die het scherm vasthoudt, te verzachten waardoor het makkelijker wordt om deze te openen.

    • Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de onderkant van de iPhone gedurende een minuut.

  4. De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plasticen dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.
    • De volgende twee stappen introduceren de iSclack, een handige tool die we aanraden aan eenieder die regelmatig reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla dan de volgende twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plasticen dieptemeter nog in het midden aan de iSclack verbonden is, kun je het nu verwijderen — deze is niet nodig voor grotere iPhone's zoals de iPhone 11.

    • Plaats de zuignappen dichtbij de onderkant van de telefoon — één op de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plaats.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met doorzichtige tape zodat de zuignappen zich wel vast kunnen zuigen. De iSclack bevat ook twee stukken tape voor precies dit doeleinde.

  5. Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon. Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg. Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.
    • Zorg dat je iPhone niet valt en druk de hendels van de iSclack dicht om het scherm voorzichtig en niet te veel te scheiden van de achterste behuizing van de telefoon.

    • Probeer niet het gehele scherm open te krijgen en uit de telefoon te halen; een kleine opening aan de onderkant is meer dan genoeg.

    • Schuif een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening onder het scherm aan de onderkant van de iPhone.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  6. Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt. Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap gebruikt, druk deze dan op de onderkant van de telefoon en zorg dat je de gebogen hoeken van de telefoon vermijdt.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je deze beplakken met een laag doorzichtige tape zodat de zuignap kan blijven plakken. Als alternatief zou je ook zeer plakkerige tape kunnen gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets van dit alles lukt, kun je de zuignap ook aan je scherm vastmaken met secondelijm.

  7. Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.
    • Trek met een stevige en constante kracht aan de zuignap om zo een kleine opening te creëren tussen het schermpaneel en de achterste behuizing.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk: het vereist dan ook veel kracht om deze te openen. Als je moeite hebt met het openen, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm omhoog en omlaag om zo de lijm te verzwakken totdat je opening groot genoeg is om je tool in te brengen.

  8. Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum om de linker onderhoek heen en langs de linkerzijde van de iPhone omhoog en snijd daarmee de lijm door die het scherm vasthoudt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je op die manier de interne onderdelen zou kunnen beschadigen.

  9. Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe. Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.
    • Steek je plectrum opnieuw in de onderkant van de iPhone en schuif deze om de rechter onderhoek heen en langs de rechterzijde omhoog om ook daar de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum ook hier niet te ver aangezien je hier de schermkabels, die aan de zijkant van de iPhone zitten, kunt beschadigen. Steek het slechts een aantal millimeters naar binnen, ongeveer zo ver als de dikte van het schermframe.

  10. De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen. Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort). Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.
    • De bovenkant van het scherm is vastgemaakt met zowel lijm als klemmen.

    • Trek de rechterhoek van het scherm voorzichtig een klein stukje naar beneden (in de richting van de Lightning-poort).

    • Steek je plectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

  11. Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  12. Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past. Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.
    • Trek het scherm vervolgens nog iets verder naar beneden (in de richting van de Lightning-poort) om zo een opening te creëren waar je plectrum in past.

    • Schuif je plectrum naar de linker bovenhoek en snijd de overgebleven lijm die het scherm nog vasthoudt ook door.

    • Nogmaals, steek je plectrum niet te ver in de telefoon — zover als de breedte van het schermframe is genoeg — of je loopt het risico om de Face-ID sensormodule te beschadigen.

  13. Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.
    • Trek aan de kleine uitstulping op de zuignap om deze los te maken van het scherm.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze zit nog steeds aan de iPhone bevestigd, dan is dit het moment om deze los te maken.

  14. Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen. Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit. Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.
    • Open de iPhone door het scherm open te klappen vanaf de linkerzijde, zoals je de achterkant van een boek zou openklappen.

    • Probeer het scherm er niet volledig af te halen, aangezien het scherm nog steeds met een aantal kwetsbare lintkabels aan het moederbord vastzit.

    • Laat het scherm tegen iets stevigs aanleunen.

    • Tijdens het hermonteren van de telefoon leg je het scherm in de juiste positie, positioneer je de klemmen aan de bovenkant en druk je de bovenkant voorzichtig vast voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het niet klikt, controleer je de klemmen langs de buitenkant van de telefoon en het scherm om te kijken of deze niet zijn gebogen.

  15. Om de schroeven, die in de volgende stap worden besproken, te kunnen bereiken, kantel je het scherm door de onderste zijkant lichtjes op te tillen. Wees voorzichtig dat je de schermkabels niet afklemt of scheurt.
    • Om de schroeven, die in de volgende stap worden besproken, te kunnen bereiken, kantel je het scherm door de onderste zijkant lichtjes op te tillen.

    • Wees voorzichtig dat je de schermkabels niet afklemt of scheurt.

  16. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de drie 1.1 mm lange schroeven, die het paneel boven de batterijaansluiting bevestigen, te verwijderen. Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroef waar vandaan komt en dat je zorgt dat deze op dezelfde plek weer terugkomt.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de drie 1.1 mm lange schroeven, die het paneel boven de batterijaansluiting bevestigen, te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroef waar vandaan komt en dat je zorgt dat deze op dezelfde plek weer terugkomt.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon is dit een goed moment om je iPhone weer even aan te zetten en te testen of alles werkt, voordat je je telefoon weer sluit. Vergeet je iPhone niet weer uit te zetten voordat je verdergaat.

  17. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

  18. Gebruik een spudger of een schone nagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te duwen. Zorg dat je de zwarte siliconen afdichting om de aansluitingen heen niet beschadigt. Deze afdichtingen bieden extra bescherming tegen water en stof.
    • Gebruik een spudger of een schone nagel om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te duwen.

    • Zorg dat je de zwarte siliconen afdichting om de aansluitingen heen niet beschadigt. Deze afdichtingen bieden extra bescherming tegen water en stof.

    • Buig de aansluiting voorzichtig weg van het logic board om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt.

  19. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven. Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven.
    • Gebruik een Y000 schroevendraaier om de vijf 1.1 mm schroeven die het paneel boven het logic board bevestigen, los te schroeven.

  20. Verwijder het paneel.
    • Verwijder het paneel.

  21. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van het OLED-scherm te ontkoppelen. Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit. Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van het OLED-scherm te ontkoppelen.

    • Ontkoppel ook de digitizeraansluiting die ernaast zit.

  22. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger of een nagel om de aansluiting van de sensormodule van het scherm los te koppelen.

  23. Verwijder de schermmodule.
  24. Verwijder de vier schroeven die de speaker/sensormodule bevestigen:
    • Verwijder de vier schroeven die de speaker/sensormodule bevestigen:

    • Drie 1.6 mm Phillips schroeven

    • Eén 1.3 mm Y000 schroef

  25. Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen. Draai de speakermodule vervolgens om — richting de onderkant en weg van de bovenkant van het scherm. De speaker blijft vastzitten met zeer dunne lintkabels. Wees voorzichtig dat je de kabels niet afklemt of beschadigt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de bovenkant van de speaker voorzichtig omhoog te duwen.

    • Draai de speakermodule vervolgens om — richting de onderkant en weg van de bovenkant van het scherm.

    • De speaker blijft vastzitten met zeer dunne lintkabels. Wees voorzichtig dat je de kabels niet afklemt of beschadigt.

  26. Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensors vasthoudt te verzachten.
    • Gebruik een föhn of warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze op de voorste bovenkant van het scherm gedurende 1-2 minuten om zo de lijm die de sensors vasthoudt te verzachten.

  27. Schuif voorzichtig de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel onder de microfoon. Kantel je plectrum vervolgens lichtjes om de microfoon los te krijgen en zorg daarbij dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt. Gebruik, indien nodig, de punt van een spudger om de microfoon definitief los te krijgen uit de inkeping in het voorste paneel.
    • Schuif voorzichtig de punt van je openingsplectrum onder de flexkabel onder de microfoon.

    • Kantel je plectrum vervolgens lichtjes om de microfoon los te krijgen en zorg daarbij dat je de flexkabel niet afklemt of beschadigt.

    • Gebruik, indien nodig, de punt van een spudger om de microfoon definitief los te krijgen uit de inkeping in het voorste paneel.

  28. Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften. Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften.
    • Gebruik een pincet om het kleine plaatje dat over de omgevingslichtsensor zit, in een rechte beweging omhoog te liften.

  29. Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit z'n inkeping in het scherm te tillen. Als de sensor niet na een aantal seconde losgewiebeld is, dien dan wat meer warmte toe en probeer het nog eens.
    • Gebruik een pincet om de omgevingslichtsensor los te wiebelen en deze uit z'n inkeping in het scherm te tillen.

    • Als de sensor niet na een aantal seconde losgewiebeld is, dien dan wat meer warmte toe en probeer het nog eens.

    • De sensor blijft nog steeds verbonden met de rest van de sensormodule via een erg dunnen flexkabel. Wees voorzichtig dat je deze niet afklemt of beschadigt.

  30. Schuif een openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerper. Wiebel voorzichtig je plectrum omhoog en omlaag om de module van de inkeping in het voorste paneel te scheiden. Het kan helpen om de speaker, tijdens deze stappen, uit de weg te tillen om jezelf zo een betere toegang te verschaffen. Wees hierbij wel voorzichtig dat je, terwijl je dit doet, niet aan de dunne flexkabel trekt.
    • Schuif een openingsplectrum, van links naar rechts, onder de flexkabel en onder de nabijheidssensor + infraroodschijnwerper.

    • Wiebel voorzichtig je plectrum omhoog en omlaag om de module van de inkeping in het voorste paneel te scheiden.

    • Het kan helpen om de speaker, tijdens deze stappen, uit de weg te tillen om jezelf zo een betere toegang te verschaffen. Wees hierbij wel voorzichtig dat je, terwijl je dit doet, niet aan de dunne flexkabel trekt.

  31. Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule. Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de positie van de zwarte, plasticen module die de volgende componenten bevat: Nabijheidssensor
    • Verwijder de oorstukspeaker en de voorste sensormodule.

    • Check, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de positie van de zwarte, plasticen module die de volgende componenten bevat:

    • Nabijheidssensor

    • Infraroodschijnwerper

    • De module moet zodanig zijn gepositioneerd dat deze componenten niet in de weg worden gezeten door lijm of andere soorten kleefmiddel.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze hulp bij probleemoplossing of vraag onze iPhone 11 Antwoordencommunity voor hulp om je probleem op te lossen.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

269.706 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

107 Leden

I am a repair technician from California, and I use your company’s tools and I gotta say that I love them. Very sleek, and the powerful magnetic bits help me get the job done. I did 5 repairs yesterday and each one finished was a good feeling of satisfaction. In the future, if you guys decide to make some sort of in-depth manual for the newer iPhones, that would be great because diagrams are not only a great way for me to sharpen my own skills, but will help make training new techs a breeze.

Cheers all the way from Fresno!

anthony_brletic - Antwoord

Hi, I replaced the display independently, not in the Apple service, to my disappointment I found a message in the device that warned me that the part is not original, consequently the FaceID was disabled. Can you tell me about ear? Thank you

954kuki - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 113

Afgelopen 7 dagen: 560

Afgelopen 30 dagen: 2,405

Altijd: 7,607