Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van de beugel op de kabel van de bovenste onderdelen van een iPad Air 2 Wi-Fi.

  1. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  2. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  3. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  4. Als je geen magnetron hebt, kun je deze stappen gebruiken om je iOpener in kokend water te verwarmen. Vul een pan met genoeg water om de iOpener volledig in onder te dompelen.
    • Als je geen magnetron hebt, kun je deze stappen gebruiken om je iOpener in kokend water te verwarmen.

    • Vul een pan met genoeg water om de iOpener volledig in onder te dompelen.

    • Verwarm het water tot het kookt. Zet het vuur uit.

    • Leg je iOpener gedurende 2-3 minuten in het hete water. Zorg dat de iOpener volledig in het water ligt.

    • Gebruik een tang om de iOpener uit de pan te halen.

    • Droog je iOpener grondig met een handdoek.

    • De iOpener zal erg heet zijn, dus zorg dat je deze enkel bij de uiteindes vastpakt.

    • Je iOpener is gereed om te worden gebruikt! als je je iOpener opnieuw op wilt warmen, verwarm je het water weer tot het kookt, zet je het vuur uit en plaats je de iOpener gedurende 2-3 minuten in het water.

  5. Als het glas van je scherm gebarsten is, kun je de scherven bij elkaar houden door het scherm met doorzichtige tape te beplakken. Zo voorkom je ook fysieke schade tijdens de reparatie. Bedek het volledige scherm met overlappende lagen doorzichtige tape. Dit houdt de scherven bij elkaar en biedt het scherm wat meer structurele integriteit bij het omhoog wrikken.
    • Als het glas van je scherm gebarsten is, kun je de scherven bij elkaar houden door het scherm met doorzichtige tape te beplakken. Zo voorkom je ook fysieke schade tijdens de reparatie.

    • Bedek het volledige scherm met overlappende lagen doorzichtige tape.

    • Dit houdt de scherven bij elkaar en biedt het scherm wat meer structurele integriteit bij het omhoog wrikken.

    • Probeer de rest van de handleiding zo gedetailleerd mogelijk op te volgen. Als het glas echter eenmaal gebroken is, zal het verder breken tijdens de reparatie en zul je misschien een metalen tool nodig hebben om het scherm er alsnog uit te wrikken.

    • Draag te allen tijde een veiligheidsbril en probeer het scherm niet te veel te beschadigen.

  6. De volgende stappen omvatten het gebruik van een iOpener om de lijm onder de voorste paneelmodule te verzwakken. Zorg dat je de iOpener niet langer dan 30 seconden in de magnetron opwarmt.
    • De volgende stappen omvatten het gebruik van een iOpener om de lijm onder de voorste paneelmodule te verzwakken. Zorg dat je de iOpener niet langer dan 30 seconden in de magnetron opwarmt.

    • Pak een verwarmde iOpener enkel bij de uiteinden vast en leg deze op de bovenkant van de iPad.

    • Laat je iOpener gedurende minimaal twee minuten op de iPad liggen om de lijm die de schermmodule aan de rest van de iPad bevestigt te verwarmen en verzwakken.

  7. Onder verschillende delen van het glas bevinden zich kwetsbare onderdelen. Om te voorkomen dat je deze onderdelen beschadigt, verwarm en wrik je alleen in de gebieden die in elke stap worden beschreven. Ga voorzichtig te werk en wrik niet in de volgende gebieden: Thuisknop
    • Onder verschillende delen van het glas bevinden zich kwetsbare onderdelen. Om te voorkomen dat je deze onderdelen beschadigt, verwarm en wrik je alleen in de gebieden die in elke stap worden beschreven.

    • Ga voorzichtig te werk en wrik niet in de volgende gebieden:

    • Thuisknop

    • Naar voren gerichte camera

    • Hoofdcamera

  8. Druk een zuignap over de naar voren gerichte camera van de iPad. Zorg dat de zuignap zich stevig vast zuigt. Om de meeste hefkracht te creëren, plaats je de zuignap zo dicht mogelijk bij de rand van het toestel (maar niet erover).
    • Druk een zuignap over de naar voren gerichte camera van de iPad. Zorg dat de zuignap zich stevig vast zuigt.

    • Om de meeste hefkracht te creëren, plaats je de zuignap zo dicht mogelijk bij de rand van het toestel (maar niet erover).

  9. Trek de zuignap met een stevige kracht omhoog om zo een kleine opening te creëren tussen de schermmodule en de achterste behuizing. Als je te hard trekt, loop je het risico het glas te breken. Als je een opening hebt gecreëerd die groot genoeg is, breng je een openingsplectrum aan om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten.
    • Trek de zuignap met een stevige kracht omhoog om zo een kleine opening te creëren tussen de schermmodule en de achterste behuizing.

    • Als je te hard trekt, loop je het risico het glas te breken.

    • Als je een opening hebt gecreëerd die groot genoeg is, breng je een openingsplectrum aan om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten.

  10. Schuif je plectrum langs de rand van het scherm richting de audio-jack. Als je bij het langs de rand schuiven van je plectrum nog op een stevige weerstand stuit, herhaal je de procedure waarin je de iOpener verwarmt en de lijm onder het scherm verzwakt. Ga voorzichtig te werk en zorg dat je je plectrum niet tussen het LCD-scherm en het voorste paneel steekt, aangezien je hiermee je scherm permanent kunt beschadigen.
    • Schuif je plectrum langs de rand van het scherm richting de audio-jack.

    • Als je bij het langs de rand schuiven van je plectrum nog op een stevige weerstand stuit, herhaal je de procedure waarin je de iOpener verwarmt en de lijm onder het scherm verzwakt.

    • Ga voorzichtig te werk en zorg dat je je plectrum niet tussen het LCD-scherm en het voorste paneel steekt, aangezien je hiermee je scherm permanent kunt beschadigen.

    • Een vuistregel die altijd handig is: steek je openingsplectrum nooit verder dan 6 mm (1/4 inch) in je iPad.

  11. Breng een tweede openingsplectrum in de opening aan, naast de naar voren gerichte camera. Breng een tweede openingsplectrum in de opening aan, naast de naar voren gerichte camera.
    • Breng een tweede openingsplectrum in de opening aan, naast de naar voren gerichte camera.

  12. Schuif je tweede plectrum langs de bovenkant van de iPad richting de "Sleep-/Wake"-knop. Schuif je tweede plectrum langs de bovenkant van de iPad richting de "Sleep-/Wake"-knop. Schuif je tweede plectrum langs de bovenkant van de iPad richting de "Sleep-/Wake"-knop.
    • Schuif je tweede plectrum langs de bovenkant van de iPad richting de "Sleep-/Wake"-knop.

  13. Steek een derde openingsplectrum, naast de naar voren gerichte camera, in de opening. Steek een derde openingsplectrum, naast de naar voren gerichte camera, in de opening.
    • Steek een derde openingsplectrum, naast de naar voren gerichte camera, in de opening.

  14. Schuif de plectrum rechtsboven in de opening om de rechter bovenhoek van de iPad heen. Schuif de plectrum rechtsboven in de opening om de rechter bovenhoek van de iPad heen. Schuif de plectrum rechtsboven in de opening om de rechter bovenhoek van de iPad heen.
    • Schuif de plectrum rechtsboven in de opening om de rechter bovenhoek van de iPad heen.

  15. Schuif de plectrum linksboven in de opening om de linker bovenhoek van de iPad heen. Schuif de plectrum linksboven in de opening om de linker bovenhoek van de iPad heen. Schuif de plectrum linksboven in de opening om de linker bovenhoek van de iPad heen.
    • Schuif de plectrum linksboven in de opening om de linker bovenhoek van de iPad heen.

  16. Verwarm de iOpener opnieuw en leg deze op de rechterzijde van het scherm om de lijm eronder te verzwakken.
    • Verwarm de iOpener opnieuw en leg deze op de rechterzijde van het scherm om de lijm eronder te verzwakken.

  17. Schuif je plectrum aan de rechterzijde tot halverwege de zijkant naar beneden. Schuif je plectrum aan de rechterzijde tot halverwege de zijkant naar beneden. Schuif je plectrum aan de rechterzijde tot halverwege de zijkant naar beneden.
    • Schuif je plectrum aan de rechterzijde tot halverwege de zijkant naar beneden.

  18. Verwarm je iOpener nog een keer en leg deze opnieuw op de linkerzijde van de iPad.
    • Verwarm je iOpener nog een keer en leg deze opnieuw op de linkerzijde van de iPad.

  19. Schuif je linker plectrum tot halverwege het scherm naar beneden. Schuif je linker plectrum tot halverwege het scherm naar beneden. Schuif je linker plectrum tot halverwege het scherm naar beneden.
    • Schuif je linker plectrum tot halverwege het scherm naar beneden.

  20. Schuif je plectrum rechts van de iPad naar de rechter onderhoek. Verwarm de lijm onder het scherm, indien nodig, nog een keer om de schermmodule los te maken. Verwarm de lijm onder het scherm, indien nodig, nog een keer om de schermmodule los te maken.
    • Schuif je plectrum rechts van de iPad naar de rechter onderhoek.

    • Verwarm de lijm onder het scherm, indien nodig, nog een keer om de schermmodule los te maken.

  21. Schuif de plectrum aan de linkerzijde langs de rand van het scherm naar beneden tot je de onderste hoek hebt bereikt. Schuif de plectrum aan de linkerzijde langs de rand van het scherm naar beneden tot je de onderste hoek hebt bereikt. Schuif de plectrum aan de linkerzijde langs de rand van het scherm naar beneden tot je de onderste hoek hebt bereikt.
    • Schuif de plectrum aan de linkerzijde langs de rand van het scherm naar beneden tot je de onderste hoek hebt bereikt.

  22. Gebruik je iOpener nog een keer om de onderkant van de iPad te verwarmen.
    • Gebruik je iOpener nog een keer om de onderkant van de iPad te verwarmen.

  23. Schuif je rechter plectrum om de rechter onderhoek van het toestel heen. Schuif je rechter plectrum om de rechter onderhoek van het toestel heen. Schuif je rechter plectrum om de rechter onderhoek van het toestel heen.
    • Schuif je rechter plectrum om de rechter onderhoek van het toestel heen.

  24. Schuif ook je linker plectrum langs de linker onderhoek. Verwarm je iOpener indien nodig. Wacht altijd minimaal tien minuten voordat je je iOpener nog een keer verwarmt. Verwarm je iOpener indien nodig. Wacht altijd minimaal tien minuten voordat je je iOpener nog een keer verwarmt.
    • Schuif ook je linker plectrum langs de linker onderhoek.

    • Verwarm je iOpener indien nodig. Wacht altijd minimaal tien minuten voordat je je iOpener nog een keer verwarmt.

  25. Verwijder je plectrum rechtsonderin de iPad. Verwijder je plectrum rechtsonderin de iPad.
    • Verwijder je plectrum rechtsonderin de iPad.

  26. Schuif je plectrum linksonderin langs de onderkant van het scherm en verwijder deze uit de rechter onderkant van de iPad. Ga erg voorzichtig te werk en zorg dat je je plectrum niet verder dan 6 mm (1/4 inch) in het toestel steekt. Zo voorkom je schade aan de thuisknop en de schermkabels die zich daar onder het scherm bevinden. Ga erg voorzichtig te werk en zorg dat je je plectrum niet verder dan 6 mm (1/4 inch) in het toestel steekt. Zo voorkom je schade aan de thuisknop en de schermkabels die zich daar onder het scherm bevinden.
    • Schuif je plectrum linksonderin langs de onderkant van het scherm en verwijder deze uit de rechter onderkant van de iPad.

    • Ga erg voorzichtig te werk en zorg dat je je plectrum niet verder dan 6 mm (1/4 inch) in het toestel steekt. Zo voorkom je schade aan de thuisknop en de schermkabels die zich daar onder het scherm bevinden.

  27. Kantel de als enige overgebleven plectrum (die bij de voorste camera zit) om de bovenkant van de schermmodule van de achterste behuizing te scheiden. Kantel de als enige overgebleven plectrum (die bij de voorste camera zit) om de bovenkant van de schermmodule van de achterste behuizing te scheiden. Kantel de als enige overgebleven plectrum (die bij de voorste camera zit) om de bovenkant van de schermmodule van de achterste behuizing te scheiden.
    • Kantel de als enige overgebleven plectrum (die bij de voorste camera zit) om de bovenkant van de schermmodule van de achterste behuizing te scheiden.

  28. Blijf de schermmodule vanaf de naar voren gerichte camera optillen. Trek het scherm een klein stukje van de onderkant weg om het volledig van de achterste behuizing te scheiden. Blijf de schermmodule optillen tot deze bijna haaks op de rest van de iPad staat.
    • Blijf de schermmodule vanaf de naar voren gerichte camera optillen.

    • Trek het scherm een klein stukje van de onderkant weg om het volledig van de achterste behuizing te scheiden.

    • Blijf de schermmodule optillen tot deze bijna haaks op de rest van de iPad staat.

    • Probeer het scherm echter nog niet volledig te verwijderen aangezien deze nog steeds door middel van drie fragiele lintkabels met de achterste behuizing verbonden is.

  29. Verwijder de enkele 1.8 mm lange Phillips-schroef die de batterijaansluitingen op hun contacten op het logic board bevestigt.
    • Verwijder de enkele 1.8 mm lange Phillips-schroef die de batterijaansluitingen op hun contacten op het logic board bevestigt.

  30. Om het risico op kortsluiting te verkleinen, kun je een isolatieplectrum gebruiken om de batterij los te koppelen. Wees erg voorzichtig bij het isoleren van de batterij met behulp van een batterijblokker. De batterijcontacten op het logic board zijn makkelijk permanent te beschadigen.
    • Om het risico op kortsluiting te verkleinen, kun je een isolatieplectrum gebruiken om de batterij los te koppelen.

    • Wees erg voorzichtig bij het isoleren van de batterij met behulp van een batterijblokker. De batterijcontacten op het logic board zijn makkelijk permanent te beschadigen.

    • Schuif je isolatieplectrum onder het deel van het logic board waar de batterijaansluiting zich bevindt en laat deze tijdens de rest van het proces zitten.

  31. Verwijder de drie 1.3 mm lange Phillips-schroeven uit de beugel die op de schermkabel is geplaatst. Verwijder de beugel. Verwijder de beugel.
    • Verwijder de drie 1.3 mm lange Phillips-schroeven uit de beugel die op de schermkabel is geplaatst.

    • Verwijder de beugel.

  32. Koppel de schermkabelaansluiting van het contact op het logic board los. Koppel de schermkabelaansluiting van het contact op het logic board los.
    • Koppel de schermkabelaansluiting van het contact op het logic board los.

  33. Koppel de overige twee digitizerkabels los. Deze zitten onder de schermdatakabel. Koppel de overige twee digitizerkabels los. Deze zitten onder de schermdatakabel. Koppel de overige twee digitizerkabels los. Deze zitten onder de schermdatakabel.
    • Koppel de overige twee digitizerkabels los. Deze zitten onder de schermdatakabel.

  34. Verwijder de voorste paneelmodule uit de achterste behuizing.
  35. Verwijder de volgende vier Phillips-schroeven die de beugel op de kabel van de bovenste onderdelen aan het tablet bevestigen: Twee 1.6 mm lange schroeven Twee 1.3 mm lange schroeven.
    • Verwijder de volgende vier Phillips-schroeven die de beugel op de kabel van de bovenste onderdelen aan het tablet bevestigen:

    • Twee 1.6 mm lange schroeven

    • Twee 1.3 mm lange schroeven.

    • Schuif de beugel onder de beschermende flappen vandaan en verwijder deze uit de iPad.

Conclusie

Volg bovenstaande instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

213.106 Reputatie

Team

The Home Depot Lid van The Home Depot

Community

8.942 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 1

Afgelopen 30 dagen: 4

Altijd: 145