Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van het scherm.

  1. Steek je iMac-openingstool in de opening tussen het glazen paneel en de achterste behuizing. Begin aan de linkerkant van het scherm, dichtbij de aan-/uitknop. De hub op de iMac-openingstool zal ervoor zorgen dat je je tool niet te ver in de computer kunt steken. Als je een andere tool gebruikt, steek deze dan niet verder dan ongeveer 9.5 mm (3/8") in het scherm. Als je dat niet doet, riskeer je het beschadigen van de antennekabels. De hub op de iMac-openingstool zal ervoor zorgen dat je je tool niet te ver in de computer kunt steken. Als je een andere tool gebruikt, steek deze dan niet verder dan ongeveer 9.5 mm (3/8") in het scherm. Als je dat niet doet, riskeer je het beschadigen van de antennekabels.
    • Steek je iMac-openingstool in de opening tussen het glazen paneel en de achterste behuizing. Begin aan de linkerkant van het scherm, dichtbij de aan-/uitknop.

    • De hub op de iMac-openingstool zal ervoor zorgen dat je je tool niet te ver in de computer kunt steken. Als je een andere tool gebruikt, steek deze dan niet verder dan ongeveer 9.5 mm (3/8") in het scherm. Als je dat niet doet, riskeer je het beschadigen van de antennekabels.

  2. Gebruik je tool als een pizzasnijder—rol deze door de opening en het zal de schuimen lijm in het midden doorsnijden. Zorg dat je altijd met het handvat achter het wiel blijft. Als je trekt, kan het zijn dat het wiel van het handvat los komt. Duw je tool langs de linkerzijde van het scherm omhoog.
    • Gebruik je tool als een pizzasnijder—rol deze door de opening en het zal de schuimen lijm in het midden doorsnijden.

    • Zorg dat je altijd met het handvat achter het wiel blijft. Als je trekt, kan het zijn dat het wiel van het handvat los komt.

    • Duw je tool langs de linkerzijde van het scherm omhoog.

  3. Ga door en rol je tool omhoog en langs de linker bovenhoek. Ga door en rol je tool omhoog en langs de linker bovenhoek. Ga door en rol je tool omhoog en langs de linker bovenhoek.
    • Ga door en rol je tool omhoog en langs de linker bovenhoek.

  4. Snijd de lijm in de linker bovenhoek van het scherm door. Snijd de lijm in de linker bovenhoek van het scherm door.
    • Snijd de lijm in de linker bovenhoek van het scherm door.

  5. Ga verder met je tool langs de bovenkant van het scherm. Het kan handig zijn om je tool af en toe even heen en weer te rollen om zo zeker te weten dat je de lijm in de opening zo ver als mogelijk door weet te snijden.
    • Ga verder met je tool langs de bovenkant van het scherm.

    • Het kan handig zijn om je tool af en toe even heen en weer te rollen om zo zeker te weten dat je de lijm in de opening zo ver als mogelijk door weet te snijden.

  6. Duw je tool richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm. Duw je tool richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm. Duw je tool richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm.
    • Duw je tool richting en rondom de rechter bovenhoek van het scherm.

  7. Rol je tool langs de rechterzijde van het scherm naar beneden. Rol je tool langs de rechterzijde van het scherm naar beneden.
    • Rol je tool langs de rechterzijde van het scherm naar beneden.

  8. Rol je tool tot slot richting de rechter onderhoek van het scherm. Op dit moment wil je je tool nog een rondje langs het gehele scherm laten maken om zeker te weten dat je zo veel mogelijk lijm door hebt weten te snijden.
    • Rol je tool tot slot richting de rechter onderhoek van het scherm.

    • Op dit moment wil je je tool nog een rondje langs het gehele scherm laten maken om zeker te weten dat je zo veel mogelijk lijm door hebt weten te snijden.

  9. Hoewel je openingstool het leeuwendeel van het werk al heeft gedaan, zal het scherm nog steeds lichtjes aan de behuizing vastgelijmd zitten. Een plastic kaart is tot slot nodig om de laatste stukken lijm los te maken. Zet je iMac op een tafel met het scherm naar boven. Steek vervolgens een plastic kaart tussen het scherm en het frame, beginnend in de rechter bovenhoek van de iMac.
    • Hoewel je openingstool het leeuwendeel van het werk al heeft gedaan, zal het scherm nog steeds lichtjes aan de behuizing vastgelijmd zitten. Een plastic kaart is tot slot nodig om de laatste stukken lijm los te maken.

    • Zet je iMac op een tafel met het scherm naar boven.

    • Steek vervolgens een plastic kaart tussen het scherm en het frame, beginnend in de rechter bovenhoek van de iMac.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je je kaart niet verder dan ongeveer 9.5 mm (3/8") in de computer steekt, aangezien je in dat geval riskeert onderdelen in de computer te beschadigen.

  10. Draai de plastic kaart voorzichtig om om de opening tussen het scherm en het frame te vergroten. Snijd vervolgens nog de lijm in de buurt van de hoek door. Het gebruiken van te veel kracht kan ertoe leiden dat je het glas breekt of anderszins beschadigt. Werk daarom voorzichtig en probeer de opening niet groter te krijgen dan ongeveer 6 mm (1/4").
    • Draai de plastic kaart voorzichtig om om de opening tussen het scherm en het frame te vergroten. Snijd vervolgens nog de lijm in de buurt van de hoek door.

    • Het gebruiken van te veel kracht kan ertoe leiden dat je het glas breekt of anderszins beschadigt. Werk daarom voorzichtig en probeer de opening niet groter te krijgen dan ongeveer 6 mm (1/4").

  11. Zorg dat je stopt met het doorsnijden van de lijm net voordat je de iSight-camera bereikt. Als je door snijdt riskeer je het beschadigen van de camera. Schuif je kaart richting het midden van het scherm om de lijm die je tegenkomt door te snijden. Schuif je kaart richting het midden van het scherm om de lijm die je tegenkomt door te snijden.
    • Zorg dat je stopt met het doorsnijden van de lijm net voordat je de iSight-camera bereikt. Als je door snijdt riskeer je het beschadigen van de camera.

    • Schuif je kaart richting het midden van het scherm om de lijm die je tegenkomt door te snijden.

  12. Plaats je kaart nog een keer in de hoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Plaats je kaart nog een keer in de hoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Plaats je kaart nog een keer in de hoek en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  13. Steek een tweede kaart in de opening tussen het scherm en het frame in de linker bovenhoek. Steek een tweede kaart in de opening tussen het scherm en het frame in de linker bovenhoek. Steek een tweede kaart in de opening tussen het scherm en het frame in de linker bovenhoek.
    • Steek een tweede kaart in de opening tussen het scherm en het frame in de linker bovenhoek.

  14. Kantel je kaart opnieuw en vergroot lichtjes de opening tussen het scherm en het frame. Zorg dat je, net zoals aan de andere kant, langzaam voortbeweegt om de lijm de tijd te geven om los te komen. Wees daarbij ook voorzichtig dat je niet te veel druk zet op het glas van het scherm.
    • Kantel je kaart opnieuw en vergroot lichtjes de opening tussen het scherm en het frame.

    • Zorg dat je, net zoals aan de andere kant, langzaam voortbeweegt om de lijm de tijd te geven om los te komen. Wees daarbij ook voorzichtig dat je niet te veel druk zet op het glas van het scherm.

  15. Schuif je plastic kaart richting het midden en stop weer net voor de iSight-camera. Schuif je plastic kaart richting het midden en stop weer net voor de iSight-camera. Schuif je plastic kaart richting het midden en stop weer net voor de iSight-camera.
    • Schuif je plastic kaart richting het midden en stop weer net voor de iSight-camera.

  16. Steek je kaart nogmaals in de linker bovenhoek. Steek je kaart nogmaals in de linker bovenhoek.
    • Steek je kaart nogmaals in de linker bovenhoek.

  17. Kantel de kaarten, als deze zo in de buurt van de hoeken geplaatst zijn als op de foto te zien is, om de opening tussen het scherm en de behuizing te vergroten. Als er nog stukken zijn waar de lijm nog vast gehecht zit, stop je met het kantelen van je kaart en gebruik je een van je kaarten om de lijm in het desbetreffende gebied door te snijden. Begin met het optillen van de bovenkant van het scherm, weg van het frame.
    • Kantel de kaarten, als deze zo in de buurt van de hoeken geplaatst zijn als op de foto te zien is, om de opening tussen het scherm en de behuizing te vergroten.

    • Als er nog stukken zijn waar de lijm nog vast gehecht zit, stop je met het kantelen van je kaart en gebruik je een van je kaarten om de lijm in het desbetreffende gebied door te snijden.

    • Begin met het optillen van de bovenkant van het scherm, weg van het frame.

    • Til het scherm slechts een aantal inches of centimeters op—het is nog steeds aan de iMac verbonden door middel van data- en stroomkabels.

  18. Gebruik je ene hand, terwijl je met je andere hand het scherm vasthoudt, om de stroomkabel van het scherm los te koppelen. Til het scherm voldoende omhoog om een makkelijke toegang tot de aansluitingen te hebben, maar niet zo ver dat je spanning op de kabels en hun aansluitingen zet (ongeveer 8"/20 cm).
    • Gebruik je ene hand, terwijl je met je andere hand het scherm vasthoudt, om de stroomkabel van het scherm los te koppelen.

    • Til het scherm voldoende omhoog om een makkelijke toegang tot de aansluitingen te hebben, maar niet zo ver dat je spanning op de kabels en hun aansluitingen zet (ongeveer 8"/20 cm).

  19. Klap de metalen bevestigingsbeugel op de schermdatakabel omhoog., Koppel de schermdatakabel los. Dit is een erg kwetsbare aansluiting die makkelijk beschadigd kan worden. Zorg dat je de aansluiting van de schermdatakabel in een rechte beweging, richting de bovenkant van de iMac, uit het contact trekt.
    • Klap de metalen bevestigingsbeugel op de schermdatakabel omhoog.,

    • Koppel de schermdatakabel los.

    • Dit is een erg kwetsbare aansluiting die makkelijk beschadigd kan worden. Zorg dat je de aansluiting van de schermdatakabel in een rechte beweging, richting de bovenkant van de iMac, uit het contact trekt.

  20. Til het scherm omhoog totdat deze bijna een verticale lijn beschrijft. Op dit moment is er nog een kleefstrip die aan de onderkant van het scherm vastzit aan het frame en het scherm als een soort scharnier vasthoudt. Je kunt de kleefstrips verzwakken en losser krijgen door het scherm een aantal keer op en neer te buigen.
    • Til het scherm omhoog totdat deze bijna een verticale lijn beschrijft.

    • Op dit moment is er nog een kleefstrip die aan de onderkant van het scherm vastzit aan het frame en het scherm als een soort scharnier vasthoudt. Je kunt de kleefstrips verzwakken en losser krijgen door het scherm een aantal keer op en neer te buigen.

  21. Wees voorzichtig en zorg dat je de condensatorkabels en openliggende soldeerverbindingen aan de achterkant van de stroomvoorziening (in rood op de foto gemarkeerd) niet aanraakt. Pak het kleine lipje aan het einde van een van de onderste kleefstrips vast en trek de kleefstrips richting de bovenkant van de iMac om deze te verwijderen. Herhaal deze stap met de andere kleefstrip en verwijder deze ook.
    • Wees voorzichtig en zorg dat je de condensatorkabels en openliggende soldeerverbindingen aan de achterkant van de stroomvoorziening (in rood op de foto gemarkeerd) niet aanraakt.

    • Pak het kleine lipje aan het einde van een van de onderste kleefstrips vast en trek de kleefstrips richting de bovenkant van de iMac om deze te verwijderen.

    • Herhaal deze stap met de andere kleefstrip en verwijder deze ook.

    • Als een van de kleefstrips breekt voordat deze verwijderd zijn, kun je een plastic kaart gebruiken om door de resterende lijm heen te snijden.

  22. Wees erg voorzichtig bij het vastpakken en verwijderen van het scherm—het is groot, zwaar en bestaat voornamelijk uit glas. Het scherm heeft tevens kwetsbare randen. Voorkom daarom dat je het scherm bij de hoeken omhoog tilt. Til het scherm omhoog van het frame en verwijder deze van de iMac. Leg het scherm met het scherm omlaag op een vlakke en zachte ondergrond. Het kan nodig zijn om het scherm eerst vanaf een kant omhoog te tillen, zodat je de kleefstrip aan de onderkant er direct mee af trekt.
    • Wees erg voorzichtig bij het vastpakken en verwijderen van het scherm—het is groot, zwaar en bestaat voornamelijk uit glas. Het scherm heeft tevens kwetsbare randen. Voorkom daarom dat je het scherm bij de hoeken omhoog tilt.

    • Til het scherm omhoog van het frame en verwijder deze van de iMac. Leg het scherm met het scherm omlaag op een vlakke en zachte ondergrond.

    • Het kan nodig zijn om het scherm eerst vanaf een kant omhoog te tillen, zodat je de kleefstrip aan de onderkant er direct mee af trekt.

    • Als de kleefstrips in dit proces doorgesneden zijn, is het niet meer mogelijk om het scherm opnieuw te bevestigen met dezelfde kleefstrips. Gebruik daarom, nadat je deze reparatie hebt voltooid, deze handleiding om de kleefdstrips die het scherm aan de achterste behuizing bevestigen te vervangen.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

131.007 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 4

Altijd: 81