Ga door naar hoofdinhoud
Help

Techniek: Repairing Vizio Television Cable Connection

Actiemomenten

Actiemomenten

Wees een actieheld! Deze handleiding heeft plaatjes nodig die beter tonen hoe specifieke handelingen uitgevoerd moeten worden.

Mislukte opmaak

Mislukte opmaak

Deze handleiding heeft een betere opmaak nodig. Help mee door het corrigeren van de opmaak of door aantekeningen te maken.

Handleiding met medewerking van leden

Handleiding met medewerking van leden

Een fantastisch lid van onze gemeenschap heeft deze handleiding gemaakt. Deze wordt niet bijgehouden door het team van iFixit.

This guide will help you repair a broken connection from the cable to motherboard.

  • Auteur: Ricky
  • Geschatte tijd: 1 uur
  • Moeilijkheid: Gemiddeld

Stap 1 Repairing Vizio Television Cable Connection  ¶ 

First thing is removing the 20 phillips screws from the back plate. And if you're like me, you'll have to remove your wall mounting bracket as well.

  • First thing is removing the 20 phillips screws from the back plate. And if you're like me, you'll have to remove your wall mounting bracket as well.

  • Don't forget 2 phillips screws in the motherboard area.

Stap 2  ¶ 

After removing the back plate, you'll see some sweet stuff. We'll be focusing on the motherboard to the right. 2 phillips screws hold down covers over your inputs. Note this screw holds down both covers overlapping each other.

Stap 2  ¶ 

  • After removing the back plate, you'll see some sweet stuff. We'll be focusing on the motherboard to the right.

  • 2 phillips screws hold down covers over your inputs.

  • Note this screw holds down both covers overlapping each other.

  • If you're like us, you notice the bottom cover does not move! 2 small phillips screws need to be removed before continuing.

Stap 3  ¶ 

Once all removed you'll see that there is supposed to be a cable connection where you see a big hole. You can then proceed to solder your new connection in like we did. If you decide to replace the entire part you'll need to remove the motherboard.... We'll save that for a different thread.

Stap 3  ¶ 

  • Once all removed you'll see that there is supposed to be a cable connection where you see a big hole.

  • You can then proceed to solder your new connection in like we did. If you decide to replace the entire part you'll need to remove the motherboard.... We'll save that for a different thread.

Stap 4  ¶ 

You can then put it all back together once again enjoy some cable TV!

Stap 4  ¶ 

  • You can then put it all back together once again enjoy some cable TV!