Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Wijzigingen aan stap #22

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd

Stap regels

[* black] Til de batterij omhoog en verwijder deze uit de laptop.
[* icon_reminder] Verwijder alle oude lijmresten uit de behuizing van de MacBook Pro voordat je de nieuwe batterij installeert.
[* black] Met een beetje geluk kun je de oude lijmstrips met je vingers uit de behuizing trekken.
[* black] Als dit niet lukt, dien je lijmverwijderaar toe op iedere kleefstrip en wacht je 2-3 minuten. Vervolgens schraap je de strips eruit met een plastic tool. Dit kan wat moeite kosten, dus wees geduldig.
[* black] Maak je laptop schoon en verwijder alle lijmverwijderaar die nog aanwezig is. Laat je MacBook Pro vervolgens een aantal minuten drogen.
[* icon_reminder] De vervangende batterij in de iFixit-batterijvervangingskit wordt met een vooraf geïnstalleerde kleefstrip geleverd. Test of de batterij past voordat je de folie van de lijm af trekt en druk iedere cel vervolgens stevig op z'n plek. Als er nog folie op de batterij zit die niet op je oude zat, verwijder je deze nu.
[* black] [[Battery Calibration|Kalibreer je nieuwe batterij]]: laad deze op tot 100% en laat deze nog minstens 2 uur doorladen. Trek de oplader eruit en gebruik je laptop totdat deze zichzelf uitschakelt als gevolg van een lege batterij. Wacht minstens 5 uur en laad je laptop tot slot nog een keer ononderbroken op tot 100%.
[* icon_caution] Als je vreemd gedrag of andersoortige problemen tegenkomt na het installeren van je nieuwe batterij kan het nodig zijn om [https://support.apple.com/en-gb/HT201295|de SMC van je MacBook Pro te resetten].