Ga door naar hoofdinhoud

Wijzigingen aan stap #17

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd

Stap regels

+[* black] Til de batterij omhoog en verwijder deze volledig.
+[* icon_reminder] Verwijder, voordat je je nieuwe batterij installeert, alle overgebleven lijmresten van de behuizing van je MacBook Pro.
+ [* black] Met een beetje geluk kun je alle lijmstrips rustig met je vingers lostrekken.
+ [* black] Als dat niet lukt, kun je wat lijmverwijderaar in iedere lijmstrip laten trekken gedurende 2-3 minuten om het vervolgens eruit te schrapen met een plastic tool. Dit kan even duren, dus wees geduldig.
+ [* black] Veeg alle achtergebleven lijmverwijderaar weg en geef je MacBook Pro een aantal minuten om te drogen.
+[* icon_reminder] De vervangende batterij in je iFixit-kit wordt geleverd met vooraf geïnstalleerde kleefstrips. Test de posities van je nieuwe batterij voordat je de folie van de kleefstrips aftrekt, en druk daarna pas alles stevig op z'n plek. Als er extra folie op de batterij zit die niet op je oude batterij zaten, kun je ook deze nu verwijderen.
+[* black] [[Battery Calibration|Kalibreer]] je nieuwe batterij: laad deze op tot 100% en laat deze nog doorladen voor minstens 2 uur. Haal deze dan van de oplader af en gebruik je laptop. Als je de melding van een bijna ontladen batterij ziet, sla je je werk op en wacht je tot je laptop zich uitschakelt. Wacht dan minstens 5 uur en laad je laptop zonder onderbreking op tot 100%.
+[* icon_caution] Als je enige vorm van onverwachts gedrag of andere problemen waarneemt na het installeren van je nieuwe batterij, kan het zijn dat je [https://support.apple.com/en-gb/HT201295|je MacBook Pro's SMC moet resetten].