Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Wijzigingen in iPhone 7 Plus Vervanging van de thuisknop/Touch ID-sensor introductie

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd
Thing
[ … ]Thuisknop/Touch ID-sensor
Title
[ … ]iPhone 7 Plus Vervanging van de thuisknop/Touch ID-sensor
Introduction
De thuisknop van de iPhone 7 Plus is eigenlijk een solid-state sensor, welke ook de Touch ID-functie (vingerafdrukherkenning) bevat. [ … ] '''De meeste vervangende thuisknoppen zullen niet werken''', dus check dit voorzichtig voordat je je reparatie begint. De originele thuisknop van je iPhone is in de fabriek exclusief gecombineerd met het logic board—en zonder Apple's exclusieve calibratieproces zal zelfs een originele thuisknop van een andere iPhone niet werken. Om een kapotte thuisknop te repareren, zul je een speciaal gemaakte [https://www.ifixit.com/Store/iPhone/iPhone-7-7-Plus-8-8-Plus-Replacement-Home-Button/IF332-079?o=1|universele thuisknop] moeten installeren. Besef wel dat deze thuisknop enkel als knop zal werken; de Touch ID-functie zal niet werken. [ … ] Als je enkel een kapot scherm vervangt, kun je deze handleiding gebruiken om je werkende thuisknop te verwijderen en deze over te zetten naar een nieuw scherm, waarbij je alle functies, inclusief Touch ID, behoudt. [ … ] Om te voorkomen dat je de schermkabels per ongeluk scheurt of anderszins beschadigt, is het beter om de schermmodule eerst volledig te verwijderen, voordat je begint met de reparatie van de thuisknop/Touch ID-sensor. Maar als je je comfortabel genoeg voelt om met de thuisknop/Touch ID-sensor aan de slag te gaan zonder de schermmodule eerst te verwijderen, kun je de stappen over de schermmodule overslaan.
Conclusion
Vergelijk je vervangende onderdeel met het originele onderdeel — het kan zijn dat je meerdere onderdelen mee over moet zetten of beschermlagen voor de lijm moet verwijderen voordat je het nieuwe onderdeel kunt installeren. [ … ] '''Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.''' [ … ] Breng je e-afval naar een [[E-Waste|R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler|new_window=true]]. [ … ] Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze [https://www.ifixit.com/Answers/Device/iPhone%207%20Plus|Antwoordencommunity] voor hulp bij het oplossen van je probleem.
Summary
[ … ]Vervang de solid-state thuisknop van je iPhone 7 Plus.