Ga door naar hoofdinhoud

Wijzigingen in MacBook Pro 13" Twee Thunderbolt-poorten eind 2020 Vervanging van de batterij introductie

Bewerking door Manusje van Alles

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd
Thing
Batterij
Title
MacBook Pro 13" twee Thunderbolt-poorten eind 2020 Vervanging van de batterij
Introduction
Gebruik deze handleiding om de vastgelijmde batterij van je MacBook Pro te verwijderen met behulp van een iFixit-kit met lijmverwijderaar. De lijmverwijderaar zal de lijm die de batterij bevestigt verzwakken, waardoor de batterij gemakkelijk te verwijderen is.
Het vervangen van de batterij vereist niet per se dat je het logic board verwijdert, wat deze procedure een stuk gemakkelijker maakt.
'''Om het risico op schade te minimaliseren, zet je je MacBook aan en gebruik je deze tot je batterij volledig ontladen is voordat je met deze procedure begint.''' Een geladen lithium-ion batterij kan een oncontroleerbare brand veroorzaken als deze tijdens de reparatie per ongeluk doorboord wordt. Neem, als je batterij gezwollen is, de [[What to do with a swollen battery|de juiste voorzorgsmaatregelen|new_window=true]].
'''De lijmverwijderaar van iFixit is licht ontvlambaar.''' Voer deze procedure dus uit in een goed geventileerde ruimte, rook niet tijdens de reparatie en ga niet bij een open vuur zitten.
'''Let op:''' De lijmverwijderaar kan bepaalde soorten plastic aantasten. Volg alle instructies goed op en wees voorzichtig bij het toedienen van de lijmverwijderaar.
''Sommige afbeeldingen in deze handleiding bevatten een ander model laptop en kan daarom visueel afwijken. Dit heeft echter geen invloed op de reparatieprocedure.''
Conclusion
Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je meer onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt plaatsen.
'''Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.'''
Breng je e-afval naar naar een door [[E-Waste|R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler|new_window=true]].
Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze [[Troubleshooting Problems After a Repair|probleemoplossingspagina|new_window=true]] of doorzoek ons [link|https://www.ifixit.com/Answers/Device/MacBook%20Pro%2013%22%20Two%20Thunderbolt%20Ports%20Late%202020|Antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.
Summary
Verwijder en vervang de vastgelijmde, primaire batterij van je MacBook Pro (13", eind 2020, twee Thunderbolt 3-poorten, M1).