Ga door naar hoofdinhoud

Wijzigingen in MacBook Pro 13" Touch Bar eind 2016 vervanging van de batterij introductie

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd
Thing
Batterij
Title
MacBook Pro 13" Touch Bar eind 2016 vervanging van de batterij
Introduction
Volg deze handleiding om de vastgelijmde batterij in je MacBook Pro te vervangen met behulp van een iFixit kit met kleefmiddelverwijderaar. Deze helpt de lijm te verzachten en zorgt zo dat verwijdering mogelijk is.
'''iFixit kleefmiddelverwijderaar is ontvlambaar.''' Volg deze procedure in een goed geventileerde ruimte. Zorg dat je niet rookt of bij een open vuur in de buurt bent.
'''Om risico's te minimaliseren, zet je je MacBook aan en zorg je dat de batterij helemaal leeg is voordat je deze procedure begint.''' Als een opgeladen lithium-ion batterij per ongeluk wordt doorboord, kan er een gevaarlijke en oncontroleerbare brand ontstaan. [[What to do with a swollen battery|Als je batterij gezwollen is of bol staat, neem dan extra voorzorgsmaatregelen|new_window=true]].
'''Let op'': het oplosmiddel dat wordt gebruikt om de lijm op de batterij te verzachten, kan sommige plasticen onderdelen beschadigen. Volg alle instructies en wees voorzichtig tijdens het toedienen van de kleefmiddelverwijderaar.
Conclusion
'''Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde.'''
Breng je e-afval naar een [[E-Waste|R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler|new_window=true]].
Ging je reparatie niet zoals gepland? Kijk dan even op de pagina voor [[Troubleshooting Problems After a Repair|probleemoplossing]], of doorzoek ons [https://www.ifixit.com/Answers/Device/MacBook%20Pro%2013%22%20Touch%20Bar%20Late%202016|Antwoordenforum].
Summary
Vervang de vastgelijmde batterij die je MacBook Pro (13-inch, eind 2016, Touch Bar) van stroom voorziet.