Ga door naar hoofdinhoud

Wijzigingen in MacBook Pro 15" Touch Bar 2018 Vervanging van de batterij introductie

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd
Thing
Batterij
Title
MacBook Pro 15" Touch Bar 2018 Vervanging van de batterij
Introduction
Gebruik deze handleiding om de vastgelijmde batterij van je MacBook Pro op veilige wijze te verwijderen met behulp van een iFixit-kit met lijmverwijderaar. De lijmverwijderaar is ontworpen om de lijm onder de batterij te verzwakken, waardoor je deze met meer gemak kunt verwijderen.
'''iFixit-lijmverwijderaar is licht ontvlambaar.''' Voer deze procedure daarom altijd uit in een goed geventileerde ruimte, rook niet tijdens de reparatie en werk niet in de buurt van een open vuur.
'''Om het risico op schade te verkleinen, schakel je je MacBook in en laat je je batterij volledig ontladen voordat je met deze procedure begint.''' Een geladen lithium-ion batterij kan een gevaarlijke en oncontroleerbare brand veroorzaken als deze per ongeluk wordt doorboord. Neem, als je batterij gezwollen is, [[What to do with a swollen battery|de juiste voorzorgsmaatregelen|new_window=true]].
'''Let op:''' de vloeistof die je gebruikt om de lijm onder de batterij te verzwakken kan ook bepaalde soorten plastic aantasten. Volg daarom alle instructies goed op en wees voorzichtig bij het op bepaalde plekken aanbrengen van de lijmverwijderaar.
Conclusion
'''Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.'''
Breng je e-afval naar een door [[E-Waste|R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler|new_window=true]].
Ging je reparatie niet zoals gepland? Stel je vraag dan op ons [https://www.ifixit.com/Answers/Device/MacBook%20Pro%2015%22%20Touch%20Bar%202018|antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.
Summary
Zie hier hoe je een oude of kapotte batterij van je MacBook Pro 15" met Touch Bar (2018) vervangt.