Ga door naar hoofdinhoud

Wijzigingen in iPhone XS Schermvervanging introductie

Bewerking door Thomas Keulemans

Bewerking goedgekeurd door Thomas Keulemans

Voor
Na
Ongewijzigd
Thing
Scherm
Title
iPhone XS Schermvervanging
Introduction
Als het scherm van je iPhone XS is gebarsten, niet reageert op aanraking of geen beeld geeft terwijl je telefoon aanstaat, kun je deze handleiding gebruiken om je telefoon weer werkend te krijgen met een nieuw scherm, a.k.a. schermmodule.
'''De gecombineerde oorstukspeaker + sensormodule die aan de achterkant van het scherm zijn bevestigd zijn in de fabriek specifiek gelinkt aan jouw individuele iPhone.''' Deze module zul je dus moeten overzetten naar je nieuwe scherm. Deze module bevat de infraroodschijnwerper, welke onderdeel is van de biometrische [https://support.apple.com/en-us/HT208108|Face ID] veiligheidsfeature. Als deze wordt beschadigd of vervangen, zal de Face ID-functie ophouden met functioneren. Wees daarom extra voorzichtig dat je geen van deze onderdelen beschadigt tijdens deze procedure. Als je ze wel beschadigt, kan alleen Apple de Face ID-functie herstellen.
'''Note''': True Tone functies worden uitgeschakeld na een schermvervanging, zelfs wanneer je een origineel Apple scherm gebruikt.
Conclusion
'''Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.'''
Breng je e-afval naar een [[E-Waste|R2 of e-Stewards gecertificeerde recycler|new_window=true]].
Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze
[https://www.ifixit.com/Answers/Device/iPhone%20XS|Antwoordencommunity] voor hulp bij het oplossen van je probleem.
Summary
Vervang een gebarsten of kapot scherm in je iPhone XS. Het schermglas met digitizer en AMOLED-paneel worden allemaal vervangen als een onderdeel.