Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Wanneer je rits niet meer goed sluit of de ritsloper heeft het begeven, betekent dit niet per se dat je de gehele rits moet vervangen. Het kan namelijk voldoende zijn om enkel de ritsloper en de bovenstopper te vervangen. Deze reparatie kan zo het verschil vormen tussen een rits die totaal niet werkt en een rits die werkt als nieuw. Om te weten te komen welke maat ritsloper je nodig zult hebben, kijk je op de onderkant van je huidige ritsloper.

Voor vervangende onderdelen of meer hulp, raadpleeg je de Patagonia-klantenservice.

Video overzicht

  1. Check de rits aan de kant van de ritsloper en kijk waar de bovenkant van de rits zich bevindt. Knip het bovenste stukje (de ritsstopper) van de rits af met behulp van een nijptang. Dit zorgt ervoor dat de rits er vanaf gehaald kan worden. Wees hierbij extra voorzichtig en zorg ervoor dat je alleen het plastic stukje er af knipt en niet de stof zelf.
    • Check de rits aan de kant van de ritsloper en kijk waar de bovenkant van de rits zich bevindt.

    • Knip het bovenste stukje (de ritsstopper) van de rits af met behulp van een nijptang. Dit zorgt ervoor dat de rits er vanaf gehaald kan worden.

    • Wees hierbij extra voorzichtig en zorg ervoor dat je alleen het plastic stukje er af knipt en niet de stof zelf.

  2. Gebruik een pincet om eventuele stukjes plastic van de stopper uit het kledingstuk te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om eventuele stukjes plastic van de stopper uit het kledingstuk te verwijderen.

  3. Nu kan je de ritsloper van de rits verwijderen. Nu kan je de ritsloper van de rits verwijderen. Nu kan je de ritsloper van de rits verwijderen.
    • Nu kan je de ritsloper van de rits verwijderen.

  4. Schuif de nieuwe ritsloper op de rits. Het kan zijn dat dit een beetje stroef verloopt door restjes van de ritstopper. Een beetje duw- en trekwerk kan hierbij goed van pas komen. Zorg dat je de nieuwe ritsloper met de juiste kant naar boven op de rits plaatst. In dit geval is de ritsloper onderaan smaller dan bovenaan. Zorg dus dat het smalle stuk als eerst over de rits valt.
    • Schuif de nieuwe ritsloper op de rits.

    • Het kan zijn dat dit een beetje stroef verloopt door restjes van de ritstopper. Een beetje duw- en trekwerk kan hierbij goed van pas komen.

    • Zorg dat je de nieuwe ritsloper met de juiste kant naar boven op de rits plaatst. In dit geval is de ritsloper onderaan smaller dan bovenaan. Zorg dus dat het smalle stuk als eerst over de rits valt.

  5. Pak de nieuwe plastic ritsstop. Plaats de nieuwe ritsstopper over het stukje textiel waar de oude ritsstopper zich bevond. Plaats de nieuwe ritsstopper over het stukje textiel waar de oude ritsstopper zich bevond.
    • Pak de nieuwe plastic ritsstop.

    • Plaats de nieuwe ritsstopper over het stukje textiel waar de oude ritsstopper zich bevond.

  6. Gebruik een tang om de stopper vast te klemmen. Gebruik een tang om de stopper vast te klemmen.
    • Gebruik een tang om de stopper vast te klemmen.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Brittany McCrigler

Lid sinds: 05-03-12

86.710 Reputatie

19 Opmerkingen

Where do I get the parts needed?

jonaskrat - Antwoord

Off of another zipper

nerdyrepair -

Amazon has replacement parts, but I found you can get almost any zipper parts from a sailing supply company called sailrite.com.

Scott Lamorte -

Perfect...thank you! I had seen about 10 other videos on how to do this repair but yours was the one that showed me exactly how to do it and it worked perfectly the first time. Much appreciated!

starrdustt57 - Antwoord

Thank you! This was great - I ordered the knippers and replacement parts for a jacket of mine that I broke, as I know my children will be breaking there's sooner or later. It cost me $10 instead of $40+ to replace a jacket.

Megan Elmore - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 224

Afgelopen 7 dagen: 1,570

Afgelopen 30 dagen: 7,481

Altijd: 489,386