Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Steam Deck te vervangen. De procedure is hetzelfde voor zowel de standaard als de anti-reflectieve schermen.

Zorg dat je je toestel, voordat je begint, volledig uitschakelt en alle kabels van je Steam Deck loskoppelt. Houd ook alle veiligheidsvoorschriften omtrent elektrostatische ontlading (ESO/ESD) in je achterhoofd tijdens het repareren van het toestel.

Let op: Als je het scherm van een 512 GB-model op een 64/256 GB-model installeert of vice versa, zul je ervoor moeten zorgen dat je er een bijbehorende en passende flexkabel bij plaatst. Beide schermen bevatten namelijk een voor hun scherm specifieke flexkabel.

  1. Om het risico op schade te minimaliseren, zet je je Steam Deck aan en laat je de batterij tot onder de 25% ontladen voordat je begint met de reparatie. Een geladen lithium-iuon batterij kan erg gevaarlijk zijn als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.
    • Om het risico op schade te minimaliseren, zet je je Steam Deck aan en laat je de batterij tot onder de 25% ontladen voordat je begint met de reparatie. Een geladen lithium-iuon batterij kan erg gevaarlijk zijn als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.

    • Schakel je Steam Deck, voordat je met de reparatie begint, uit en koppel alle kabels los.

    • Als een extra voorzorgsmaatregel raadt Valve je aan om je Steam Deck in BIOS in de battery storage modus te zetten voordat je met welke reparatie dan ook begint. Lees hier hoe je dit kunt doen.

    • Als je een microSD-kaart in de Steam Deck hebt zitten, verwijder je deze ook voordat je met de reparatie begint.

    • Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de acht schroeven, waarmee de achterste behuizing is bevestigd, te verwijderen:

    • Vier 9.5 mm lange schroeven

    • Vier 5.8 mm lange schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen zodat je zeker weet dat je ze op de juiste plek terugplaatst. Zo voorkom je schade aan de Steam Deck.

  2. Steek een openingsplectrum in de dunne opening tussen de achterste en voorste behuizing, langs de rand van het rechterhandvat. Wrik de achterste behuizing omhoog om deze uit de klemmen los te maken.
    • Steek een openingsplectrum in de dunne opening tussen de achterste en voorste behuizing, langs de rand van het rechterhandvat.

    • Wrik de achterste behuizing omhoog om deze uit de klemmen los te maken.

  3. Als de klemmen eenmaal los zijn gekomen, komt de rest gemakkelijk los. Pak de achterste behuizing vast bij de opening die je zojuist hebt gecreëerd en trek deze van het toestel weg om ook de klemmen langs de lange zijden los te maken. Verwijder de achterste behuizing.
    • Als de klemmen eenmaal los zijn gekomen, komt de rest gemakkelijk los.

    • Pak de achterste behuizing vast bij de opening die je zojuist hebt gecreëerd en trek deze van het toestel weg om ook de klemmen langs de lange zijden los te maken.

    • Verwijder de achterste behuizing.

  4. Gebruik een pincet om het stukje tape dat over de verborgen schroef op het schild van de printplaat is geplaatst. Probeer het stukje tape, indien mogelijk, niet te scheuren, zodat je het weer kunt hergebruiken. Indien nodig kun je een stukje aluminium-tape gebruiken ter vervanging van het originele stukje tape.
    • Gebruik een pincet om het stukje tape dat over de verborgen schroef op het schild van de printplaat is geplaatst.

    • Probeer het stukje tape, indien mogelijk, niet te scheuren, zodat je het weer kunt hergebruiken. Indien nodig kun je een stukje aluminium-tape gebruiken ter vervanging van het originele stukje tape.

  5. Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de drie schroeven, waarmee het schild op de printplaat is bevestigd, te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de drie schroeven, waarmee het schild op de printplaat is bevestigd, te verwijderen:

    • Eén 3.4 mm lange schroef

    • Twee 3.7 mm lange schroeven

  6. Verwijder het schild op de printplaat. Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de kabel van de ventilator op de zijkant van het schild ligt en er niet onder verstrikt raakt.
    • Verwijder het schild op de printplaat.

    • Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de kabel van de ventilator op de zijkant van het schild ligt en er niet onder verstrikt raakt.

  7. Pak de batterijkabel bij de treklip vast en trek deze direct van het moederbord weg om de batterij los te koppelen. Pak de batterijkabel bij de treklip vast en trek deze direct van het moederbord weg om de batterij los te koppelen. Pak de batterijkabel bij de treklip vast en trek deze direct van het moederbord weg om de batterij los te koppelen.
    • Pak de batterijkabel bij de treklip vast en trek deze direct van het moederbord weg om de batterij los te koppelen.

  8. Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de 3.4 mm lange schroef, waarmee de SSD bevestigd is, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de 3.4 mm lange schroef, waarmee de SSD bevestigd is, te verwijderen.

  9. Nu de schroef uit de SSD is verwijderd, zal de SSD-schijf automatisch een tikkie omhoog komen. Pak het einde van de SSD vast en trek deze van de M.2-bordaansluiting weg om de schijf te verwijderen.
    • Nu de schroef uit de SSD is verwijderd, zal de SSD-schijf automatisch een tikkie omhoog komen.

    • Pak het einde van de SSD vast en trek deze van de M.2-bordaansluiting weg om de schijf te verwijderen.

    • Zorg dat je de SSD, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, in een kleine hoek terug in de bordaansluiting steekt en de schijf vervolgens weer helemaal horizontaal bevestigt met behulp van de schroef.

  10. Gebruik een pincet om de sticker van de bovenkant van de ventilator te verwijderen. Probeer de sticker niet te scheuren of beschadigen, zodat je 'm bij het weer in elkaar zetten van je toestel weer kunt hergebruiken. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken. Probeer de sticker niet te scheuren of beschadigen, zodat je 'm bij het weer in elkaar zetten van je toestel weer kunt hergebruiken. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken.
    • Gebruik een pincet om de sticker van de bovenkant van de ventilator te verwijderen.

    • Probeer de sticker niet te scheuren of beschadigen, zodat je 'm bij het weer in elkaar zetten van je toestel weer kunt hergebruiken. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken.

  11. Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de twee schroeven, waarmee het koellichaam aan het moederbord bevestigd is, los te draaien:
    • Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de twee schroeven, waarmee het koellichaam aan het moederbord bevestigd is, los te draaien:

    • Eén 3.5 mm lange borgschroef

    • Eén 3.4 mm lange schroef

    • Nee, je ziet het goed! De derde schroef die in het koellichaam zat is eerder in de demontage al verwijderd, aangezien deze ook functioneert als de verborgen schroef in het schild.

  12. Til het koellichaam omhoog en verwijder het. Volg, voordat je het koellichaam weer terugplaatst, de instructies in deze handleiding op om het koellichaam en de APU schoon te maken en nieuwe koelpasta aan te brengen. Volg, voordat je het koellichaam weer terugplaatst, de instructies in deze handleiding op om het koellichaam en de APU schoon te maken en nieuwe koelpasta aan te brengen.
    • Til het koellichaam omhoog en verwijder het.

    • Volg, voordat je het koellichaam weer terugplaatst, de instructies in deze handleiding op om het koellichaam en de APU schoon te maken en nieuwe koelpasta aan te brengen.

  13. Gebruik een pincet om de randen van de ventilatoraansluiting vast te pakken, omhoog te trekken en zo van het moederbord los te koppelen. Trek de ventilatorkabel aan de aansluiting omhoog, en niet aan de kabel zelf.
    • Gebruik een pincet om de randen van de ventilatoraansluiting vast te pakken, omhoog te trekken en zo van het moederbord los te koppelen.

    • Trek de ventilatorkabel aan de aansluiting omhoog, en niet aan de kabel zelf.

  14. Gebruik een pincet om de tape van het Wi-Fi-schild af te trekken. Probeer de sticker zo intact mogelijk te houden zodat je deze later weer terug kunt plaatsen. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken. Probeer de sticker zo intact mogelijk te houden zodat je deze later weer terug kunt plaatsen. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken.
    • Gebruik een pincet om de tape van het Wi-Fi-schild af te trekken.

    • Probeer de sticker zo intact mogelijk te houden zodat je deze later weer terug kunt plaatsen. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm onder de sticker te verzwakken.

  15. Gebruik een pincet om de randen van de speakeraansluiting vast te pakken, de aansluiting omhoog te trekken en deze zo los te koppelen van het moederbord. Trek de speakerkabel altijd aan de aansluiting en niet aan de kabel zelf weg.
    • Gebruik een pincet om de randen van de speakeraansluiting vast te pakken, de aansluiting omhoog te trekken en deze zo los te koppelen van het moederbord.

    • Trek de speakerkabel altijd aan de aansluiting en niet aan de kabel zelf weg.

  16. Gebruik een pincet om de antenneaansluiting, zo dicht mogelijk bij de aansluiting zelf, vast te pakken. Trek deze recht omhoog om de kabel los te koppelen. Herhaal deze stappen ook voor de tweede antennekabel.
    • Gebruik een pincet om de antenneaansluiting, zo dicht mogelijk bij de aansluiting zelf, vast te pakken.

    • Trek deze recht omhoog om de kabel los te koppelen.

    • Herhaal deze stappen ook voor de tweede antennekabel.

    • Zorg dat beide antennekabels, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, op de juiste plekken zijn aangesloten (en dat je ze dus niet hebt omgedraaid). De markeringen op de kabels komen overeen met de markeringen op de Wi-Fi-module.

    • Om de kabels weer aan te sluiten, breng je de aansluiting boven het contact en druk je deze naar beneden tot deze vastklikt.

  17. Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te duwen. Gebruik een pincet om de kabel uit het contact te trekken. Pak de kabel altijd bij de treklip en nooit bij de kabel zelf vast.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te duwen.

    • Gebruik een pincet om de kabel uit het contact te trekken.

    • Pak de kabel altijd bij de treklip en nooit bij de kabel zelf vast.

  18. Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de audio-kabel omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de audio-kabel omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de audio-kabel omhoog te duwen.

  19. Gebruik een pincet om de aansluiting uit het contact te trekken. Pak de kabel vast aan de treklip en niet aan de kabel zelf.
    • Gebruik een pincet om de aansluiting uit het contact te trekken.

    • Pak de kabel vast aan de treklip en niet aan de kabel zelf.

  20. Trek de audio-kabel op voorzichtige wijze van de batterij af. De audio-kabel is met een lichte lijm op de batterij vastgelijmd. Als de lijm moeilijk los te krijgen is, forceer het dan niet. Verwarm de audio-kabel in plaats daarvan met een iOpener of een föhn om de lijm eronder te verzwakken.
    • Trek de audio-kabel op voorzichtige wijze van de batterij af.

    • De audio-kabel is met een lichte lijm op de batterij vastgelijmd.

    • Als de lijm moeilijk los te krijgen is, forceer het dan niet. Verwarm de audio-kabel in plaats daarvan met een iOpener of een föhn om de lijm eronder te verzwakken.

  21. Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de knoppenbordkabel omhoog te duwen. Gebruik een pincet om de kabelaansluiting uit het contact weg te trekken. Pak de kabel bij de blauwe treklip vast, en trek niet aan de kabel zelf.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de knoppenbordkabel omhoog te duwen.

    • Gebruik een pincet om de kabelaansluiting uit het contact weg te trekken.

    • Pak de kabel bij de blauwe treklip vast, en trek niet aan de kabel zelf.

  22. Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de drie 3.7 mm lange schroeven, waarmee het moederbord bevestig is, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-/kruiskopschroevendraaier om de drie 3.7 mm lange schroeven, waarmee het moederbord bevestig is, te verwijderen.

  23. Verwijder het moederbord. De audio- en knoppenbordkabels sluit je aan de onderkant van het moederbord aan op de ZIF-aansluitingen. De audio- en knoppenbordkabels sluit je aan de onderkant van het moederbord aan op de ZIF-aansluitingen.
    • Verwijder het moederbord.

    • De audio- en knoppenbordkabels sluit je aan de onderkant van het moederbord aan op de ZIF-aansluitingen.

  24. Gebruik een pincet om de sticker die over de schermaansluiting heen is geplaatst weg te trekken. Probeer de sticker zo intact mogelijk te houden, zodat je deze later weer terug kunt plaatsen. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm van de sticker te verzwakken.
    • Gebruik een pincet om de sticker die over de schermaansluiting heen is geplaatst weg te trekken.

    • Probeer de sticker zo intact mogelijk te houden, zodat je deze later weer terug kunt plaatsen. Gebruik, indien nodig, wat warmte om de lijm van de sticker te verzwakken.

  25. Gebruik de punt van je spudger om de kleine vergrendeling op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te duwen. Gebruik een pincet om de kabelaansluiting uit de connector de trekken. Gebruik een pincet om de kabelaansluiting uit de connector de trekken.

    • Gebruik een pincet om de kabelaansluiting uit de connector de trekken.

  26. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de bovenkant van het scherm.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de bovenkant van het scherm.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of kookplaat gebruiken, maar wees bij het gebruik hiervan wel extra voorzichtig en voorkom dat je je Steam Deck oververhit. Zowel het scherm als de batterij zijn erg vatbaar voor schade door warmte.

  27. Druk een zuignap op de linker bovenhoek van het scherm, zo dicht mogelijk bij de rand. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape. Op die manier zorg je dat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je een stuk sterke tape gebruiken om het scherm omhoog te trekken. Als dat alles niet lukt, kun je de zuignap met secondelijm op het scherm vastlijmen.
    • Druk een zuignap op de linker bovenhoek van het scherm, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape. Op die manier zorg je dat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je een stuk sterke tape gebruiken om het scherm omhoog te trekken. Als dat alles niet lukt, kun je de zuignap met secondelijm op het scherm vastlijmen.

  28. Trek de zuignap met een constante, stevige kracht omhoog om een opening te creëren tussen het scherm en het frame. Steek de punt van een openingsplectrum in de opening. Steek je plectrum niet verder dan ongeveer 3 mm (1/8 inch) in de opening om te voorkomen dat je schade aan het schermpaneel, de omgevingslichtsensor of de kwetsbare kabel eronder riskeert.
    • Trek de zuignap met een constante, stevige kracht omhoog om een opening te creëren tussen het scherm en het frame.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening.

    • Steek je plectrum niet verder dan ongeveer 3 mm (1/8 inch) in de opening om te voorkomen dat je schade aan het schermpaneel, de omgevingslichtsensor of de kwetsbare kabel eronder riskeert.

  29. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant om de lijm door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant om de lijm door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant om de lijm door te snijden.
    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant om de lijm door te snijden.

  30. Verwarm de rechterzijde van het scherm gedurende een minuut.
    • Verwarm de rechterzijde van het scherm gedurende een minuut.

  31. Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omlaag om de lijm eronder door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omlaag om de lijm eronder door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omlaag om de lijm eronder door te snijden.
    • Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van het scherm omlaag om de lijm eronder door te snijden.

  32. Verwarm de onderkant van het scherm gedurende een minuut.
    • Verwarm de onderkant van het scherm gedurende een minuut.

  33. Schuif je openingsplectrum langs de onderkant van het scherm om de lijm eronder door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de onderkant van het scherm om de lijm eronder door te snijden.
    • Schuif je openingsplectrum langs de onderkant van het scherm om de lijm eronder door te snijden.

  34. Verwarm nu de linkerzijde van het scherm gedurende een minuut.
    • Verwarm nu de linkerzijde van het scherm gedurende een minuut.

    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde van de het scherm om de lijm eronder door te snijden.

  35. Als je de lijm rondom het scherm eenmaal hebt doorgesneden, til je de rechterzijde van het scherm op voorzichtige wijze op waarbij je het scherm als een boek opent. Verwijder het scherm. Verwijder het scherm.
    • Als je de lijm rondom het scherm eenmaal hebt doorgesneden, til je de rechterzijde van het scherm op voorzichtige wijze op waarbij je het scherm als een boek opent.

    • Verwijder het scherm.

  36. Bij het weer in elkaar zetten van je toestel: Bekijk de kleefstrips voor het scherm en zorg dat deze op de juiste plek op het scherm komen te zitten. Bekijk de kleefstrips voor het scherm en zorg dat deze op de juiste plek op het scherm komen te zitten.
    • Bij het weer in elkaar zetten van je toestel:

    • Bekijk de kleefstrips voor het scherm en zorg dat deze op de juiste plek op het scherm komen te zitten.

  37. Om ervoor te zorgen dat de kleefstrips goed zullen hechten, maak je het oppervlak rondom het scherm goed schoon. Verwijder grote stukken lijm met het platte einde van je spudger of met een plastic openingstool.
    • Om ervoor te zorgen dat de kleefstrips goed zullen hechten, maak je het oppervlak rondom het scherm goed schoon.

    • Verwijder grote stukken lijm met het platte einde van je spudger of met een plastic openingstool.

    • Gebruik geen metalen tools, aangezien deze het oppervlakte kunnen beschadigen.

  38. Gebruik lijmverwijderaar of wat isopropyl alcohol (>90%) om mogelijke lijmresten te verwijderen. Veeg altijd in één enkele richting met een pluisvrije doek of een koffiefilter tot alle lijmresten zijn verwijderd. Hoewel isopropyl alcohol over het algemeen veilig is te gebruiken in elektronica zal het sommige schuimen kleefstrips wel aantasten. Zorg daarom dat je de alcohol onder controle houdt bij het schoonmaken en gebruik niet te veel.
    • Gebruik lijmverwijderaar of wat isopropyl alcohol (>90%) om mogelijke lijmresten te verwijderen. Veeg altijd in één enkele richting met een pluisvrije doek of een koffiefilter tot alle lijmresten zijn verwijderd.

    • Hoewel isopropyl alcohol over het algemeen veilig is te gebruiken in elektronica zal het sommige schuimen kleefstrips wel aantasten. Zorg daarom dat je de alcohol onder controle houdt bij het schoonmaken en gebruik niet te veel.

    • Laat alle isopropyl alcohol die in je toestel achterblijft eerst drogen voordat je verdergaat met het in elkaar zetten van je toestel.

  39. Zorg dat je, voordat je enige beschermfolie verwijdert, weet waar je de kleefstrip moet plaatsen. Als je eenmaal een goed idee hebt over waar je de kleefstrip gaat plaatsen, trek je de beschermfolie weg en gooi je deze weg.
    • Zorg dat je, voordat je enige beschermfolie verwijdert, weet waar je de kleefstrip moet plaatsen.

    • Als je eenmaal een goed idee hebt over waar je de kleefstrip gaat plaatsen, trek je de beschermfolie weg en gooi je deze weg.

    • Wees voorzichtig met kleefstrips die geen beschermfolie meer bevatten. Meestal krijg je maar één enkele kans en kun je de strips niet lostrekken als deze eenmaal aan het toestel plakken.

  40. Pak de kleefstrip bij de lipjes vast en breng deze boven de plek waar je de strip wilt bevestigen. Breng vervolgens de rand van de strip op een lijn met de buitenste rand van het scherm. Gebruik je oude scherm als voorbeeld voor waar op het nieuwe scherm de nieuwe kleefstrips geplaatst moeten worden. Ga voorzichtig te werk. Je hebt meestal maar een kans voor het plaatsen van de strip aangezien deze niet meer los getrokken kan worden zonder dat je de strip kapot trekt.
    • Pak de kleefstrip bij de lipjes vast en breng deze boven de plek waar je de strip wilt bevestigen. Breng vervolgens de rand van de strip op een lijn met de buitenste rand van het scherm.

    • Gebruik je oude scherm als voorbeeld voor waar op het nieuwe scherm de nieuwe kleefstrips geplaatst moeten worden.

    • Ga voorzichtig te werk. Je hebt meestal maar een kans voor het plaatsen van de strip aangezien deze niet meer los getrokken kan worden zonder dat je de strip kapot trekt.

    • Plaats de kleefstrips op het scherm en druk deze stevig aan met je vingers zodat je zeker weet dat de hechting goed is.

    • Herhaal de vorige twee stappen voor de drie andere kleefstrips rondom het scherm.

  41. Trek de laatste stukjes beschermfolie op alle vier de strips weg. Wees voorzichtig en voorkom dat je de gelijmde delen van de kleefstrips aanraakt.
    • Trek de laatste stukjes beschermfolie op alle vier de strips weg. Wees voorzichtig en voorkom dat je de gelijmde delen van de kleefstrips aanraakt.

  42. Plaats het nieuwe scherm op de juiste plek in het midframe en druk de randen van het scherm gedurende 20-30 seconden stevig met je vingers aan. Zo weet je zeker dat het scherm en de kleefstrips goed aan elkaar hechten. Plaats het nieuwe scherm op de juiste plek in het midframe en druk de randen van het scherm gedurende 20-30 seconden stevig met je vingers aan. Zo weet je zeker dat het scherm en de kleefstrips goed aan elkaar hechten.
    • Plaats het nieuwe scherm op de juiste plek in het midframe en druk de randen van het scherm gedurende 20-30 seconden stevig met je vingers aan. Zo weet je zeker dat het scherm en de kleefstrips goed aan elkaar hechten.

Conclusie

Volg bovenstaande instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten.

Breng je e-afval naar een door R2 of e-Stewards gecertificeerd recycle-station.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze algemene probleemoplossingspagina of stel je vraag op ons Steam Deck-antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

92%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

69.599 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 116

Afgelopen 7 dagen: 784

Afgelopen 30 dagen: 4,140

Altijd: 14,460