Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een gebarsten of niet langer goed functionered OLED-scherm van een Samsung Galaxy S7 te vervangen.

Wees je ervan bewust dat de videohandleiding niet overeenkomt met de stap-voor-stap-handleiding hieronder, aangezien het een oudere editie is van de handleiding.

De videohandleiding raadt je aan om de batterij, de SIM-kaarthouder en het moederbord te verwijderen. Dit is niet noodzakelijk maar het maakt het verwarmen van de telefoon wel veiliger. Deze procedure wordt enkel aangeraden als je het scherm en de batterij allebei tegelijk vervangt.

Deze handleiding laat je zien hoe je enkel het scherm vervangt terwijl je het originele frame, het logic board en de batterij op hun plek laat zitten. Let op: sommige vervangende schermen voor deze telefoon worden geleverd in een vooraf geïnstalleerd frame (a.k.a. het chassis), waardoor je genoodzaakt bent om alle onderdelen van je oude telefoon over te zetten en je batterij te vervangen. Zorg dus dat je het juiste vervangende onderdeel hebt voordat je met deze handleiding begint.

Als het frame is gebogen of anderszins beschadigd is, is het belangrijk om deze ook te vervangen. Anders loop je het risico dat je je nieuwe scherm beschadigt omdat het niet op de juiste wijze in het oude frame past.

Het proces waarbij je het scherm van het frame scheidt, leidt meestal tot het kapot maken van het scherm. Volg deze handleiding dus niet als je niet van plan bent ook je scherm te vervangen.

Zorg dat je, als je scherm gebarsten is, oogbescherming draagt en een schermbeschermer of tape gebruikt om het scherm bij elkaar te houden en ervoor te zorgen dat er geen glasscherven gaan rondvliegen.

Video overzicht

  1. Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten.  Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.
    • Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.

    • Leg een verwarmde iOpener op de lange zijde van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en op de telefoon te leggen om deze voldoende te verwarmen. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt in plaats van de iOpener. Wees hierbij wel voorzichtig en zorg dat je je telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant. De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas. Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.
    • Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant.

    • De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas.

    • Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.

    • Til de zuignap omhoog en steek een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • De glazen achterkant kan (verder) breken als je te veel kracht gebruikt of deze omhoog probeert te wrikken met metalen tools.

    • Door het gebogen glas zul je je plectrum meer omhoog moeten duwen in plaats van dat je je plectrum parallel aan de telefoon inbrengt.

    • Als je moeite hebt met het voltooien van deze stap kun je je toestel meer verwarmen en het nog eens proberen. De lijm koelt vaak snel weer af en dus kan het nodig zijn dat je deze meerdere keren moet verwarmen.

    • Als alternatief kun je ook isopropyl alcohol (>90%) toedienen om de lijm te verzwakken.

  3. Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.

  4. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door. Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door.

    • Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten en pak een tweede plectrum voor het voltooien van de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  5. Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.
    • Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.

  6. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.
    • Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.

  7. Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.
    • Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparatie test voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je telefoon definitief sluit.

    • Als je wilt, kun je de achterste behuizing weer installeren zonder vervangende kleefstrips. Verwijder alle grote lijmresten die kunnen voorkomen dat de achterkant goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze stevig vast. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om de achterkant weer te bevestigen.

  8. Verwijder de acht 3.5 mm lange Phillips-schroeven die de NFC-antenne en de oplaadspoelmodule bevestigen.
    • Verwijder de acht 3.5 mm lange Phillips-schroeven die de NFC-antenne en de oplaadspoelmodule bevestigen.

  9. Steek de punt van een spudger in de kleine inkeping links van de antennemodule en duw de module omhoog en uit het frame. Verwijder de antennemodule. Verwijder de antennemodule.
    • Steek de punt van een spudger in de kleine inkeping links van de antennemodule en duw de module omhoog en uit het frame.

    • Verwijder de antennemodule.

  10. Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadspoelmodule uit de telefoon te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadspoelmodule uit de telefoon te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadspoelmodule uit de telefoon te duwen.

  11. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  12. Gebruik het platte einde van een spudger om de scherm- en digitizeraansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de scherm- en digitizeraansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de scherm- en digitizeraansluiting los te koppelen.

  13. Verwarm een iOpener en leg deze op de lange zijkant van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op de lange zijkant van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om je iOpener meerdere malen te verwarmen en op de telefoon te leggen om de telefoon warm genoeg te krijgen. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • De lijm die het scherm bevestigt kan heel wat stugger zijn dan de lijm die de achterste behuizing vasthoudt. Indien nodig kun je een föhn of warmtepistool gebruiken om de lijm warm genoeg te krijgen.

  14. Als het scherm eenmaal te warm is om aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde zijkant van de telefoon. Als je scherm gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap zich niet vast kan zuigen. Probeer je scherm in dat geval op te tillen met een sterk stuk tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat de lijm harden voordat je verdergaat. Til de zuignap op en steek een openingsplectrum onder de schermmodule.
    • Als het scherm eenmaal te warm is om aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde zijkant van de telefoon.

    • Als je scherm gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap zich niet vast kan zuigen. Probeer je scherm in dat geval op te tillen met een sterk stuk tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat de lijm harden voordat je verdergaat.

    • Til de zuignap op en steek een openingsplectrum onder de schermmodule.

  15. Als je je plectrum eenmaal stevig onder het scherm hebt weten te krijgen, verwarm je je iOpener opnieuw en leg je deze nog eens op je telefoon om de lijm onder het scherm verder te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig onder het scherm hebt weten te krijgen, verwarm je je iOpener opnieuw en leg je deze nog eens op je telefoon om de lijm onder het scherm verder te verzachten.

  16. Schuif je plectrum naar beneden langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. De schermkabel zit net boven het middelste punt van deze zijkant. Zorg dat je deze niet beschadigt. Steek je plectrum daarom niet te diep in de telefoon tijdens het doorsnijden.
    • Schuif je plectrum naar beneden langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • De schermkabel zit net boven het middelste punt van deze zijkant. Zorg dat je deze niet beschadigt. Steek je plectrum daarom niet te diep in de telefoon tijdens het doorsnijden.

    • Zorg dat je je plectrum langzaam naar beneden schuift, zodat de punt van je spudger niet uit de telefoon schiet. Als het schuiven te lastig wordt, verwarm je je iOpener opnieuw en leg je deze nog eens op de telefoon.

    • Laat je plectrum zitten en pak een tweede plectrum voor de volgende stap. Het laten zitten van de plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  17. Herhaal de vorige stappen voor de overige drie zijden van de telefoon. Laat een openingsplectrum in iedere zijde van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Zorg dat je aan de boven- en onderkant niet te diep in de telefoon snijdt, aangezien je in dat geval riskeert de naar voren gerichte sensoren of de speakermodule aan de bovenkant en de capacitieve knoppen aan de onderkant te beschadigen.
    • Herhaal de vorige stappen voor de overige drie zijden van de telefoon.

    • Laat een openingsplectrum in iedere zijde van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Zorg dat je aan de boven- en onderkant niet te diep in de telefoon snijdt, aangezien je in dat geval riskeert de naar voren gerichte sensoren of de speakermodule aan de bovenkant en de capacitieve knoppen aan de onderkant te beschadigen.

  18. Wrik het scherm omhoog vanaf de kant tegenover de schermkabel zodat de schermkabel kan fungeren als een scharnier bij het openen van de telefoon. Wrik het scherm omhoog vanaf de kant tegenover de schermkabel zodat de schermkabel kan fungeren als een scharnier bij het openen van de telefoon.
    • Wrik het scherm omhoog vanaf de kant tegenover de schermkabel zodat de schermkabel kan fungeren als een scharnier bij het openen van de telefoon.

  19. Til het scherm voorzichtig weg van het midframe en trek de schermaansluiting voorzichtig door het gat in het midframe. Verwijder het scherm.
    • Til het scherm voorzichtig weg van het midframe en trek de schermaansluiting voorzichtig door het gat in het midframe.

    • Verwijder het scherm.

  20. Bezoek deze pagina voor een gedetailleerde handleiding over het toedienen van de kleefstrips voor het nieuwe scherm.
    • Bezoek deze pagina voor een gedetailleerde handleiding over het toedienen van de kleefstrips voor het nieuwe scherm.

    • Het is belangrijk om alle oude lijmresten en -sporen te verwijderen voordat je het nieuwe scherm installeert. Zorg ook dat je alle glasscherven verwijdert als dat nodig is.

    • Na het verwijderen van al het glas en de lijmresten en -sporen, maak je deze gebieden nog eens schoon met isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek of een koffiefilter. Veeg in een enkele richting en niet op en neer.

    • Dit helpt bij het verwijderen van lijmresten en maakt het oppervlak klaar voor het nieuwe scherm.

    • Als het scherm gebogen is, of als er nog lijm- of glasresten zijn achtergebleven, zal het nieuwe scherm niet goed passen en mogelijk beschadigd raken.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

448.653 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

28 Opmerkingen

The screen replacement went smooth. I just wish it included the adhesive. I didn't see the note where the adhesive needed to be ordered in addition to the screen. Otherwise everything went well.

Thanks

march11934 - Antwoord

For the price of the screen, I can replace it in a Samsung repair center...

I just need to replace the glass, not all of the AMOLED touch screen... :-( Sorry but this didn't help me.

Darky - Antwoord

How much cost u paid to service centre for original display for samsung s7

Durgaprasad -

You can not replace just the glass without special equipment (hot plate, laminator etc.)

Dinan Blueje -

I'm wanting to help my friend do this but I don't have a heat gun. Would a blow dryer work to loosen the glue or does it need to be hotter? He got a quote for 200 from a shop to fix it but they said it takes a month…lame! I've replaced screens in many tables and phones and I have all the necessary tools other than the heat gun and the replacement screen components obviously.

Adam Bacon - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 55

Afgelopen 7 dagen: 314

Afgelopen 30 dagen: 1,824

Altijd: 332,700