Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant van je Samsung Galaxy S7 Edge te vervangen.

  1. Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg daarom dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg ervoor dat je voorkomt dat je je toestel blootstelt aan water als je ervoor kiest de pakkingen niet te vervangen.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg daarom dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg ervoor dat je voorkomt dat je je toestel blootstelt aan water als je ervoor kiest de pakkingen niet te vervangen.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de lange kant van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om je iOpener meerdere malen op te warmen en op je toestel te leggen om de lijm eronder genoeg te verzwakken. Volg de instructies van de iOpener om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook gebruikt worden in deze stap. Wees hierbij wel extra voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn beide erg kwetsbaar voor warmteschade.

  2. Als het achterste paneel eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant op de telefoon. Zorg dat je je zuignap niet op het gebogen deel van het glas drukt.
    • Als het achterste paneel eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant op de telefoon. Zorg dat je je zuignap niet op het gebogen deel van het glas drukt.

    • De zuignap zal zich niet vastzuigen als je deze over het gebogen deel van het glas plaatst.

    • Als de achterste behuizing van je telefoon gebarsten is, zal je zuignap zich ook niet makkelijk vastzuigen. Probeer de achterkant in dat geval omhoog te trekken met sterke tape of plak je zuignap vast met secondelijm en laat de lijm drogen voordat je verdergaat.

    • Trek je zuignap omhoog en steek een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • Je zult je openingsplectrum, doordat het glas aan de zijkanten gebogen is, omhoog moeten duwen in plaats van deze parallel aan het frame van de telefoon in te brengen.

    • Als je moeite hebt met het voltooien van deze stap verwarm je je toestel nog meer om de lijm nog verder te verzachten en probeer je het nog eens. De lijm koelt vaak snel af, dus het kan nodig zijn dat je dit vaak en snel herhaalt.

  3. Als je je plectrum eenmaal stevig in het toestel hebt weten te plaatsen, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze nog een keer op je telefoon om de lijm verder te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig in het toestel hebt weten te plaatsen, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze nog een keer op je telefoon om de lijm verder te verzachten.

  4. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Doe dit langzaam, zodat de punt van je plectrum niet uit de naad vliegt. Als het schuiven te moeilijk blijkt te zijn, zul je je telefoon nog meer moeten verwarmen.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Doe dit langzaam, zodat de punt van je plectrum niet uit de naad vliegt. Als het schuiven te moeilijk blijkt te zijn, zul je je telefoon nog meer moeten verwarmen.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten en pak vervolgens een tweede plectrum als je verdergaat met de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Herhaal de vorige procedure, waarbij je de lijm verwarmt en doorsnijdt, voor de drie overige zijden van de telefoon. Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de vorige procedure, waarbij je de lijm verwarmt en doorsnijdt, voor de drie overige zijden van de telefoon.

    • Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon. Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon.
    • Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon.

  7. Om een nieuwe achterste behuizing te bevestigen: Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens goed schoon met wat isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlak klaar te maken voor de nieuwe lijm.
    • Om een nieuwe achterste behuizing te bevestigen:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens goed schoon met wat isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlak klaar te maken voor de nieuwe lijm.

    • Trek de beschermfolie van het plakkende gedeelte van de nieuwe glazen achterkant weg, breng vervolgens een van de zijkanten op de juiste positie op het chassis van de telefoon aan en druk de glazen achterkant stevig op de telefoon.

    • Gebruik deze handleiding in het geval dat je je oude glazen achterkant weer terugzet of als je nieuwe glazen achterkant geen vooraf geïnstalleerde kleefstrips bevat.

    • Zorg dat je je telefoon weer aanzet en je je reparatie test voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je telefoon definitief sluit.

    • Je kunt de glazen achterkant ook zonder vervangende kleefstrips terugzetten. Verwijder grote stukken lijm die voorkomen dat de achterkant goed past. Verwarm de achterste behuizing, na de installatie, en druk deze stevig vast. Het zal niet volledig waterdicht zijn, maar meestal is de lijm sterk genoeg om de achterkant weer te bevestigen.

Conclusie

en nl

91%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

172.986 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

3 Opmerkingen

this didn’t address the camera lens

sammann1948 - Antwoord

Is it waterproof with new adhesive film? Isn't it better to use a liquid glue like B-7000 or T-7000?

Ist es wasserdicht mit neuer Klebefolie? Ist es nicht besser, einen flüssigen Kleber wie B-7000 oder T-7000 zu verwenden?

Tobias Claren - Antwoord

Hi Tobias,

The phone will not be “waterproof” with new adhesive, as that requires a special press. It will be water resistant to a certain degree if you clean the mating surfaces and apply either adhesive or B7000.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 2

Afgelopen 7 dagen: 33

Afgelopen 30 dagen: 142

Altijd: 25,167