Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je Samsung Galaxy S6 te vervangen. Deze module bestaat uit een AMOLED- en digitizerpaneel. De onderdelen zijn samengevoegd en moeten dus ook als een onderdeel worden vervangen. Deze procedure is ook handig voor het repareren van een gebarsten scherm of niet reagerende touchscreens.

Deze handleiding geeft enkel instructies voor het verwijderen van het scherm, terwijl je het originele frame, het logic board en de batterij laat zitten. Let op: sommige vervangende schermen voor deze telefoon worden geleverd in een vooraf geïnstalleerd frame (a.k.a. chassis), wat vereist dat je alle onderdelen uit je telefoon overzet en een nieuwe batterij installeert. Deze procedure is anders, dus zorg ervoor dat je de juiste vervangende onderdelen hebt voordat je met deze handleiding start.

Als het frame gebogen of anderszins beschadigd is, is het belangrijk dat je deze ook vervangt. Anders loop je namelijk het risico dat je nieuwe scherm niet in het frame past en, als je dit forceert, dat je je scherm direct verbuigt of blootstelt aan oneven druk.

  1. Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder. Deze kun je vinden aan de kant waar ook de aan-/uitknop zich bevindt. Druk je tool naar binnen om de SIM-kaart uit te werpen.
    • Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder. Deze kun je vinden aan de kant waar ook de aan-/uitknop zich bevindt.

    • Druk je tool naar binnen om de SIM-kaart uit te werpen.

    • Druk niet te hard, aangezien je in dat geval riskeert de SIM-kaarthouder te beschadigen.

  2. Verwijder de SIM-kaarthouder uit de telefoon.
    • Verwijder de SIM-kaarthouder uit de telefoon.

  3. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  4. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  5. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  6. Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen. Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen.

    • Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.

    • Leg de verwarmde iOpener over de glazen achterkant gedurende ongeveer twee minuten om de lijm rondom de zijkanten van het glas te verzachten.

    • Het is goed mogelijk dat je deze stap een aantal keer zult moeten herhalen om de telefoon voldoende te verwarmen. Volg de iOpener-instructies om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Verplaats de iOpener om het nog niet verwarmde deel van de achterkant ook te verwarmen.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken in deze stap, maar wees hierbij voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit. Het OLED-scherm en de batterij zijn erg vatbaar voor warmteschade.

  7. Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant. Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening. Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.
    • Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant.

    • Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening.

    • Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.

  8. Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden. Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.
    • Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden.

    • Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.

    • Verwarm de glazen achterkant zo veel als nodig is om te voorkomen dat de lijm afkoelt en weer hard wordt.

  9. Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  10. Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden. Verwijder de glazen achterkant.
    • Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden.

    • Verwijder de glazen achterkant.

  11. Om de nieuwe glazen achterkant te installeren: Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.
    • Om de nieuwe glazen achterkant te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.

    • Maak je de voorheen gelijmde gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minstens 90%) en een stuk stofvrij doek. Veeg alles in een en dezelfde richting en niet heen en weer. Dit prepareert het oppervlak voor de nieuwe lijm.

    • Trek de folie over het plakgedeelte van je nieuwe glazen achterkant los, breng een kant van de glazen achterkant op de juiste positie aan, druk deze kant tegen het chassis van de telefoon en druk je achterkant tot slot stevig vast.

    • Als je je oude glazen achterkant weer herinstalleert, of een glazen achterkant zonder vooraf geïnstalleerde kleefstrips gebruikt, volg je de instructies van deze handleiding.

  12. Verwijder de dertien 3.5 mm lange Phillips #00 schroeven die het midframe aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de dertien 3.5 mm lange Phillips #00 schroeven die het midframe aan de telefoon bevestigen.

  13. Pak een zijkant van de midframemodule stevig vast. Til een kant van de midframemodule op terwijl je de batterij naar beneden duwt. Zo scheid je de midframemodule van de rest van de telefoon. Wees, bij het optillen van het midframe, voorzichtig dat je deze niet breekt op de audiojack- of de oplaadpoort.
    • Pak een zijkant van de midframemodule stevig vast.

    • Til een kant van de midframemodule op terwijl je de batterij naar beneden duwt. Zo scheid je de midframemodule van de rest van de telefoon.

    • Wees, bij het optillen van het midframe, voorzichtig dat je deze niet breekt op de audiojack- of de oplaadpoort.

    • Als het midframe eenmaal voor een groot deel is losgekomen, schuif je je plectrum langs de zijkanten van de rest van de telefoon om de bovenkant van het midframe ook los te krijgen.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je je plectrum niet per ongeluk tussen het glas en het scherm steekt.

    • Om te voorkomen dat je je hoofdtelefoonjack beschadigt, verwijder je eerst de bovenkant van het midframe en duw je het midframe vervolgens naar beneden om deze van de hoofdtelefoonjack los te maken.

    • Het kan, als het losmaken van het midframe te moeilijk blijkt, nodig en handig zijn om een iOpener te verwarmen en deze op de zijkanten van de telefoon te leggen om de lijm rondom het scherm genoeg te verzachten.

  14. Til de midframemodule op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.
    • Til de midframemodule op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.

  15. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord.

  16. Gebruik de punt van je spudger om de kabelaansluitingen van de Bluetooth- en Wi-Fi-antenne los te koppelen van hun contacten op het moederbord. Gebruik de punt van je spudger om de kabelaansluitingen van de Bluetooth- en Wi-Fi-antenne los te koppelen van hun contacten op het moederbord. Gebruik de punt van je spudger om de kabelaansluitingen van de Bluetooth- en Wi-Fi-antenne los te koppelen van hun contacten op het moederbord.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kabelaansluitingen van de Bluetooth- en Wi-Fi-antenne los te koppelen van hun contacten op het moederbord.

  17. Gebruik het platte einde van je spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van je spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen.

  18. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de schermmodule van het moederbord los te koppelen. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de schermmodule van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de kabel van de schermmodule van het moederbord los te koppelen.

  19. Koppel de kabelaansluiting van de oorstukspeakermodule los van het moederbord. Koppel de kabelaansluiting van de oorstukspeakermodule los van het moederbord.
    • Koppel de kabelaansluiting van de oorstukspeakermodule los van het moederbord.

  20. Til de camerakant van het moederbord op om deze van het schermframe te scheiden. Het kan nodig zijn dat je wat lintkabels uit de weg houdt terwijl je het moederbord omhoog tilt. Als het moederbord niet makkelijk omhoog te tillen is, check je nog eens of alle kabel los zijn gekoppeld en of je bord niet vastzit achter andere lintkabels.
    • Til de camerakant van het moederbord op om deze van het schermframe te scheiden.

    • Het kan nodig zijn dat je wat lintkabels uit de weg houdt terwijl je het moederbord omhoog tilt. Als het moederbord niet makkelijk omhoog te tillen is, check je nog eens of alle kabel los zijn gekoppeld en of je bord niet vastzit achter andere lintkabels.

    • Verwijder het moederbord nog niet volledig—het is nog steeds met het dochterbord verbonden door middel van een lintkabel die aan de onderkant van het moederbord vast zit.

  21. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het dochterbord uit het contact aan de onderkant van het moederbord los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het dochterbord uit het contact aan de onderkant van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het dochterbord uit het contact aan de onderkant van het moederbord los te koppelen.

  22. Als je scherm gebarsten is, kun je het scherm beplakken met doorzichtige tape om te zorgen dat al het glas bij elkaar blijft en het jezelf makkelijker te maken deze in een geheel los te krijgen. Verwarm de iOpener nog eens.
    • Als je scherm gebarsten is, kun je het scherm beplakken met doorzichtige tape om te zorgen dat al het glas bij elkaar blijft en het jezelf makkelijker te maken deze in een geheel los te krijgen.

    • Verwarm de iOpener nog eens.

    • Leg je iOpener op het scherm van de S6. Na twee minuten verleg je de iOpener richting de andere helft van het scherm.

    • Het kan nodig zijn dat je de iOpener meerdere malen moet verwarmen en op de telefoon moet leggen om deze voldoende te verwarmen. Volg je instructies van de iOpener om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

  23. Steek je openingsplectrum, licht naar boven wijzende, in de zijde van de telefoon waar de batterij zich ook bevindt, tussen het frame en het scherm. Als je dit goed uitvoert zul je een opening zien ontstaan tussen het schermframe en de schermmodule. Als je dit niet goed uitvoert, zal je plectrum door het glas zichtbaar zijn. Als dit gebeurt, verwijder je je plectrum en probeer je het nog eens.
    • Steek je openingsplectrum, licht naar boven wijzende, in de zijde van de telefoon waar de batterij zich ook bevindt, tussen het frame en het scherm.

    • Als je dit goed uitvoert zul je een opening zien ontstaan tussen het schermframe en de schermmodule.

    • Als je dit niet goed uitvoert, zal je plectrum door het glas zichtbaar zijn. Als dit gebeurt, verwijder je je plectrum en probeer je het nog eens.

  24. Schuif je plectrum langs de zijkant van het scherm naar beneden om de lijm door te snijden. Stop met snijden als je het dochterbord bereikt en voorkom dat je de capacitieve knoppen onder het scherm raakt en mogelijk beschadigt.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van het scherm naar beneden om de lijm door te snijden.

    • Stop met snijden als je het dochterbord bereikt en voorkom dat je de capacitieve knoppen onder het scherm raakt en mogelijk beschadigt.

    • Als het snijden op een gegeven moment te moeilijk wordt, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze weer op de telefoon.

    • Na het doorsnijden van de lijm laat je je plectrum in de zijkant van het scherm zitten om te voorkomen dat het scherm zich weer aan het frame gaat hechten.

  25. Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon, van de hoofdtelefoonjack tot net na de oplaadpoorrt. Steek je openingsplectrum niet verder dan ongeveer 6 mm (0.25 inch) in de telefoon om te voorkomen dat je de thuisknop beschadigt.
    • Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon, van de hoofdtelefoonjack tot net na de oplaadpoorrt.

    • Steek je openingsplectrum niet verder dan ongeveer 6 mm (0.25 inch) in de telefoon om te voorkomen dat je de thuisknop beschadigt.

  26. Steek je openingsplectrum ongeveer 12 mm (0.5 inch) onder de onderste hoek van het scherm, dichtbij de hoofdtelefoonjack. Houd de lintkabel van de knop in de gaten bij het inbrengen van je plectrum. De kabel is erg kwetsbaar en makkelijk te scheuren. Als je plectrum moeilijk in te brengen is, of als de kabel begint te rekken, zul je meer warmte moeten gebruiken.
    • Steek je openingsplectrum ongeveer 12 mm (0.5 inch) onder de onderste hoek van het scherm, dichtbij de hoofdtelefoonjack.

    • Houd de lintkabel van de knop in de gaten bij het inbrengen van je plectrum. De kabel is erg kwetsbaar en makkelijk te scheuren. Als je plectrum moeilijk in te brengen is, of als de kabel begint te rekken, zul je meer warmte moeten gebruiken.

    • Laat je plectrum onder het scherm zitten om te voorkomen dat de knop zich weer aan het scherm gaat hechten.

    • Als je toch per ongeluk een van de capacitieve knoppen of lintkabels beschadigt, kun je de dochterbordmodule, welke nieuwe capacitieve knoppen bevat, vervangen.

  27. Steek je openingsplectrum vervolgens ongeveer 12 mm (0.5 inch) in de tegenovergestelde onderste hoek van het scherm. Houd de lintkabel van de knop in de gaten bij het inbrengen van je plectrum. De kabel is erg kwetsbaar en makkelijk te scheuren. Als je plectrum moeilijk in te brengen is, of als de kabel begint te rekken, zul je meer warmte moeten gebruiken.
    • Steek je openingsplectrum vervolgens ongeveer 12 mm (0.5 inch) in de tegenovergestelde onderste hoek van het scherm.

    • Laat je plectrum onder het scherm zitten om te voorkomen dat de knop zich opnieuw aan het scherm gaat hechten.

  28. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon tegenover de batterij om te lijm eronder door te snijden. Nadat je de lijm hebt weten door te snijden, laat je je plectrum in de zijkant van het scherm zitten om te voorkomen dat het scherm zich weer aan het frame gaat hechten.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon tegenover de batterij om te lijm eronder door te snijden.

    • Nadat je de lijm hebt weten door te snijden, laat je je plectrum in de zijkant van het scherm zitten om te voorkomen dat het scherm zich weer aan het frame gaat hechten.

  29. Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon in de richting van de trilmotor. Trek je plectrum een klein stukje terug om te voorkomen dat je de grille van de oorstukspeaker raakt. Trek je plectrum een klein stukje terug om te voorkomen dat je de grille van de oorstukspeaker raakt.
    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van de telefoon in de richting van de trilmotor.

    • Trek je plectrum een klein stukje terug om te voorkomen dat je de grille van de oorstukspeaker raakt.

  30. Gebruik je openingsplectrum om de batterijzijde van het frame van het scherm weg te duwen. Als het scherm en het frame niet makkelijk van elkaar te scheiden zijn, gebruik je nog een plectrum om resterende stukken lijm door te snijden. Als het snijden lastig is, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze op je telefoon totdat deze warm genoeg is.
    • Gebruik je openingsplectrum om de batterijzijde van het frame van het scherm weg te duwen.

    • Als het scherm en het frame niet makkelijk van elkaar te scheiden zijn, gebruik je nog een plectrum om resterende stukken lijm door te snijden. Als het snijden lastig is, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze op je telefoon totdat deze warm genoeg is.

    • Verwijder het scherm nog niet volledig. De schermkabel loopt nog steeds door het frame heen.

  31. Begeleid de flexkabel van het scherm door het gat in het frame om zo de rechterzijde van het scherm volledig van het frame te scheiden. Begeleid de flexkabel van het scherm door het gat in het frame om zo de rechterzijde van het scherm volledig van het frame te scheiden.
    • Begeleid de flexkabel van het scherm door het gat in het frame om zo de rechterzijde van het scherm volledig van het frame te scheiden.

  32. Het is belangrijk om, voordat je je nieuwe scherm installeert, alle oude lijmresten uit het frame te verwijderen. Zorg ook dat je checkt of alle mogelijke glasscherven uit de telefoon zijn verwijderd voordat je je nieuwe scherm installeert.
    • Het is belangrijk om, voordat je je nieuwe scherm installeert, alle oude lijmresten uit het frame te verwijderen. Zorg ook dat je checkt of alle mogelijke glasscherven uit de telefoon zijn verwijderd voordat je je nieuwe scherm installeert.

    • Maak de voorheen gelijmde gebieden, na het verwijderen van alle lijm- en glasresten, schoon met wat isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek of een koffiefilter. Veeg alles in een en dezelfde richting en niet heen en weer.

    • Als het frame gebogen is, of als er nog glas- of lijmresten zijn achtergebleven, zal het nieuwe scherm niet goed op z'n plek passen en riskeer je het nieuwe scherm te beschadigen. Zorg dat je, als dit nodig is, het frame vervangt.

    • De beste manier om je nieuwe scherm te bevestigen is met behulp van op maat gesneden dubbelzijdige tape. Breng de tape aan op de achterkant van het nieuwe scherm, begeleid de schermkabel vervolgens door het gat in het frame en plaats het scherm tot slot op de juiste positie voordat je het stevig vast drukt.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Gebruik deze handleiding voor het weer installeren van de glazen achterkant.

100%

Begin met vertalen ›

Dante Mazzanti

Lid sinds: 13-07-15

34.581 Reputatie

I replaced my screen now my service doesn't work as well as it did before. What could I have missed.?

Mike Trevino - Antwoord

First thing you want to do is make sure that all the cables and wiring are in place on your device's logic board. I have seen this several times in my cell phone repair history.

If that step does not fix the issues then you want to change refer to the Samsung Support site about No Signal issues.

shamir wilkes -

Latent or low service bars after you remove the mid-frame from outer frame is due to contacts within the outer frame not making the proper contact with the board. You can test service outside the frame which is one to two bars and very difficult to make calls. Once refit to the frame properly the service is boosted. If you are having service issues, its more than likely the frame. Take apart and check the inner frame and reassemble. Check service before you replace the back screws and glass battery door.

SPLYCERS SALES -

at step 18 make sure all of your motherboard components are free, my headphone jack got stuck on the frame and i nearly ripped the whole thing off

zigge zwiers - Antwoord

after the replacement of the display, everything works fine, soft keys are working and give back response, lcd display is also working but only the touchscreen doest recognize a tap... what could be the issue? may u help me asap, thanks!

Timo - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 42

Afgelopen 7 dagen: 269

Afgelopen 30 dagen: 1,133

Altijd: 431,121