Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van je Samsung Galaxy S6 te vervangen.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord of anderszins beschadigd.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Verwarm je telefoon in dat geval ook absoluut niet. Indien nodig kun je een druppelaar of een spuit gebruiken om wat isopropyl alcohol (>90%) langs de kanten van de achterste behuizing toedienen om de lijm te verzwakken. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je te allen tijde oogbescherming draagt en voorzichtig werkt. Breng je toestel, als je niet zeker bent van je zaak, naar een professional.

Deze handleiding omvat ook het verwijderen van de glazen achterkant. Het verwijderen van de glazen achterkant betekent ook dat je de lijm die het op z'n plek houdt moet verwijderen. Gebruik deze handleiding om de glazen achterkant weer te installeren.

  1. Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder. Deze kun je vinden aan de kant waar ook de aan-/uitknop zich bevindt. Druk je tool naar binnen om de SIM-kaart uit te werpen.
    • Steek een paperclip of een SIM-uitwerptool in het kleine gat in de SIM-kaarthouder. Deze kun je vinden aan de kant waar ook de aan-/uitknop zich bevindt.

    • Druk je tool naar binnen om de SIM-kaart uit te werpen.

    • Druk niet te hard, aangezien je in dat geval riskeert de SIM-kaarthouder te beschadigen.

  2. Verwijder de SIM-kaarthouder uit de telefoon.
    • Verwijder de SIM-kaarthouder uit de telefoon.

  3. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  4. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  5. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  6. Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen. Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg dus dat je vervangende pakkingen klaar hebt liggen voordat je verder gaat, of voorkom dat je telefoon in aanraking komt met water als je besluit de pakkingen niet te vervangen.

    • Als je glas gebarsten is, kun je de achterkant beplakken met doorzichtige tape zodat je zeker weet dat het glas bij elkaar blijft tijdens deze reparatie.

    • Leg de verwarmde iOpener over de glazen achterkant gedurende ongeveer twee minuten om de lijm rondom de zijkanten van het glas te verzachten.

    • Het is goed mogelijk dat je deze stap een aantal keer zult moeten herhalen om de telefoon voldoende te verwarmen. Volg de iOpener-instructies om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Verplaats de iOpener om het nog niet verwarmde deel van de achterkant ook te verwarmen.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken in deze stap, maar wees hierbij voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit. Het OLED-scherm en de batterij zijn erg vatbaar voor warmteschade.

  7. Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant. Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening. Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.
    • Als de glazen achterkant te warm is om comfortabel aan te raken, druk je de zuignap dichtbij de onderkant van de het glas op de achterkant.

    • Til de zuignap omhoog om een kleine opening onder de glazen achterkant te creëren. Steek vervolgens een openingsplectrum in de opening.

    • Je kunt, optioneel, er ook nog voor kiezen om, als je plectrum eenmaal in de telefoon zit, wat isopropyl alcohol in de opening toe te dienen om de lijm nog verder te verzachten.

  8. Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden. Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.
    • Schuif je plectrum langs de onderkant van de telefoon om de lijm die de glazen achterkant op z'n plek houdt door te snijden.

    • Daarna kan het handig zijn om je plectrum op z'n plek te laten zitten en een tweede plectrum te pakken voor de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de zojuist doorgesneden lijm zich opnieuw aan het toestel zal gaan hechten.

    • Verwarm de glazen achterkant zo veel als nodig is om te voorkomen dat de lijm afkoelt en weer hard wordt.

  9. Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de verwarm- en doorsnijdprocedure bij de resterende drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere zijde een openingsplectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  10. Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden. Verwijder de glazen achterkant.
    • Gebruik een openingsplectrrum om door de resterende lijm heen te snijden.

    • Verwijder de glazen achterkant.

  11. Om de nieuwe glazen achterkant te installeren: Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.
    • Om de nieuwe glazen achterkant te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te verwijderen.

    • Maak je de voorheen gelijmde gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minstens 90%) en een stuk stofvrij doek. Veeg alles in een en dezelfde richting en niet heen en weer. Dit prepareert het oppervlak voor de nieuwe lijm.

    • Trek de folie over het plakgedeelte van je nieuwe glazen achterkant los, breng een kant van de glazen achterkant op de juiste positie aan, druk deze kant tegen het chassis van de telefoon en druk je achterkant tot slot stevig vast.

    • Als je je oude glazen achterkant weer herinstalleert, of een glazen achterkant zonder vooraf geïnstalleerde kleefstrips gebruikt, volg je de instructies van deze handleiding.

  12. Verwijder de dertien 3.5 mm lange Phillips #00 schroeven die het midframe aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de dertien 3.5 mm lange Phillips #00 schroeven die het midframe aan de telefoon bevestigen.

  13. Pak een zijkant van de midframemodule stevig vast. Til een kant van de midframemodule op terwijl je de batterij naar beneden duwt. Zo scheid je de midframemodule van de rest van de telefoon. Wees, bij het optillen van het midframe, voorzichtig dat je deze niet breekt op de audiojack- of de oplaadpoort.
    • Pak een zijkant van de midframemodule stevig vast.

    • Til een kant van de midframemodule op terwijl je de batterij naar beneden duwt. Zo scheid je de midframemodule van de rest van de telefoon.

    • Wees, bij het optillen van het midframe, voorzichtig dat je deze niet breekt op de audiojack- of de oplaadpoort.

    • Als het midframe eenmaal voor een groot deel is losgekomen, schuif je je plectrum langs de zijkanten van de rest van de telefoon om de bovenkant van het midframe ook los te krijgen.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je je plectrum niet per ongeluk tussen het glas en het scherm steekt.

    • Om te voorkomen dat je je hoofdtelefoonjack beschadigt, verwijder je eerst de bovenkant van het midframe en duw je het midframe vervolgens naar beneden om deze van de hoofdtelefoonjack los te maken.

    • Het kan, als het losmaken van het midframe te moeilijk blijkt, nodig en handig zijn om een iOpener te verwarmen en deze op de zijkanten van de telefoon te leggen om de lijm rondom het scherm genoeg te verzachten.

  14. Til de midframemodule op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.
    • Til de midframemodule op om deze van de rest van de telefoon te scheiden.

  15. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen uit het contact op het moederbord.

  16. Steek een plastic openingsplectrum tussen de behuizing en de batterij. Wees voorzichtig en zorg dat je je plectrum zo horizontaal mogelijk onder de batterij schuift om te voorkomen dat je de batterij buigt en je het risico loopt dat deze gevaarlijke chemicaliën gaat lekken. Druk je plectrum verder onder de batterij om de batterij van de behuizing te scheiden.
    • Steek een plastic openingsplectrum tussen de behuizing en de batterij.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je je plectrum zo horizontaal mogelijk onder de batterij schuift om te voorkomen dat je de batterij buigt en je het risico loopt dat deze gevaarlijke chemicaliën gaat lekken.

    • Druk je plectrum verder onder de batterij om de batterij van de behuizing te scheiden.

    • Als de batterij te stevig vast zit en je deze niet los krijgt, kun je de warmte van een iOpener gebruiken. Leg deze op de batterij om de lijm eronder te verzachten.

    • Als alternatieve methode kun je ook wat isopropyl alcohol onder iedere hoek van de batterij toedienen. Laat de alcohol voor een aantal minuten intrekken om ervoor te zorgen dat de lijm wordt verzwakt.

    • Duw niet tegen het moederbord, aangezien je daarmee riskeert deze te beschadigen.

  17. Verwijder de batterij uit de telefoon. Hergebruik de batterij niet nadat je deze uit je telefoon hebt verwijderd. Dit kan namelijk een potentieel gevaar opleveren. Vervang een gebruikte batterij altijd door een nieuwe.
    • Verwijder de batterij uit de telefoon.

    • Hergebruik de batterij niet nadat je deze uit je telefoon hebt verwijderd. Dit kan namelijk een potentieel gevaar opleveren. Vervang een gebruikte batterij altijd door een nieuwe.

    • Volg deze instructies om een nieuwe batterij inclusief kleefstrips te installeren.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Gebruik, voor het installeren van de glazen achterkant inclusief kleefstrips, deze handleiding.

Kalibreer, na het voltooien van deze handleiding, je nieuwe batterij.

100%

Begin met vertalen ›

Dante Mazzanti

Lid sinds: 13-07-15

34.566 Reputatie

If I had known that replacing the battery was this complicated I would have never bought Galaxy s6.

barb kory - Antwoord

Mcgyver variation: guitar pick, safety pin, hair dryer, and a west marine camera mount kit's suction cup. got it.

devcyr3n - Antwoord

Do ya THINK this process MIGHT void your warranty?

peteyfurlong - Antwoord

weird question , if its under warranty , why would anyone go thru so much trouble just to replace a %#*@ battery

limz555 -

Samsung warrenties are rubbish. Only had the phone 6 months and the charger point broke but bacause my phone had a small crack on it they voided the warrenty and wanted me to pay nearly £200 to replace the screen and back!!!! Now the battery has gone completely- phone is only 8 months old and no use. Safe to say won't be having a Samsung again.

Cathy Vickers -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 113

Afgelopen 7 dagen: 732

Afgelopen 30 dagen: 3,292

Altijd: 653,411