Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het achterste paneel van je Galaxy Note8 te vervangen.

Verwarm je telefoon absoluut niet als je batterij gezwollen is. Indien nodig kun je een spuit gebruiken om isopropyl alcohol (90+%) langs de kanten van het achterste paneel toe te dienen om de lijm zo te verzachten. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je oogbescherming draagt en extra voorzichtig bent. Breng je toestel, als je je niet zeker genoeg voelt, naar een professional.

Het openen van de telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Als je deze waterdichte pakkingen niet vervangt, zal je telefoon normaal functioneren, maar zal het haar waterdichtheid verliezen.

Je zult waarschijnlijk vervangende kleefstrips nodig hebben om het achterste paneel weer te bevestigen.

  1. Schakel je telefoon uit.
    • Schakel je telefoon uit.

    • Verwarm een iOpener om de lijm aan de achterkant van de Note8 te verzachten.

    • Leg de iOpener op de achterkant van de Note8, langs de kant waar de aan-/uitknop zit.

  2. Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken. Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je  je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken. Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.
    • Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken.

    • Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken.

    • Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.

    • Wees voorzichtig dat je niet te hard met je openingsplectrum duwt, aangezien je daarmee het achterste paneel kunt breken. Gebruik in plaats daarvan de zuignap om te trekken en je plectrum om de lijm door te snijden.

    • Beweeg je plectrum richting de onderste hoeken en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Gebruik een andere plectrum en beweeg deze naar de bovenste hoek.

    • Als het steeds lastiger wordt om je plectrum te bewegen, kan het handig zijn om je iOpener opnieuw te verwarmen en deze nog eens op de achterkant van de telefoon te leggen.

  3. Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon. Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener. Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon.

    • Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener.

    • Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum.

    • Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen. Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen. Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.
    • Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen.

    • Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen.

    • Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.

  7. Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.
    • Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.

    • De aansluiting kan reeds losgekomen zijn bij het loshalen van het achterste paneel.

  8. Verwijder het achterste paneel.
    • Verwijder het achterste paneel.

    • Om je klaar te maken voor het weer in elkaar zetten van de telefoon, verwijder je alle lijmresten uit de telefoon en maak je de gelijmde gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

Conclusie

Zet je telefoon, indien mogelijk, weer aan en test je reparatie voordat je de nieuwe kleefstrips of lijm aanbrengt en de telefoon weer sluit.

Bevestig het nieuwe achterste paneel met vooraf gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape.

Zorg dat je de telefoon, na het aanbrengen van de nieuwe lijm of kleefstrips, een aantal minuten goed onder druk zet om ervoor te zorgen dat de nieuwe lijm zich goed kan hechten. Je kunt je telefoon hiervoor tussen een stapele boeken leggen.

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

69.778 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

My adhivsive was a pain in the but! Never fixed a phone that hard glued :O

Vidar G - Antwoord

the separate adhesive was unneeded the replacement back cover came with adhesive

Anthony Asp - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 22

Afgelopen 7 dagen: 160

Afgelopen 30 dagen: 699

Altijd: 16,627