Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Dit is een vooraf vereiste handleiding! Deze handleiding is onderdeel van een andere procedure en moet niet los daarvan worden gebruikt.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

  2. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit  Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

    • Om te voorkomen dat je deze strakke schroeven doordraait of stript, zorg je dat je een stevige neerwaartse kracht uitoefent, langzaam te werk gaat en een andere schroevendraaier probeert als de schroeven er niet uit komen.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

  14. Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.
    • Gebruik je vingers of het platte einde van een spudger om het schuim dat aan de ventilator bevestigd is eraf te trekken.

    • Het schuimt hoeft enkel ver genoeg te worden verwijderd om de ventilator vrij te maken.

  15. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven die het koellichaam op het moederbord bevestigen te verwijderen.

  16. Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen. Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm. Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik je vingers of een spudger om het koellichaam omhoog te tillen van het moederbord en deze te verwijderen.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand tegenkomt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische lijm.

    • Verwijder de oude thermische lijm van het koellichaam en de CPU met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  17. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklep op de ZIF-aansluiting van de gamekaartlezerkabel omhoog te klappen.

  18. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de zeven 3.1 mm lange schroeven, die de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack bevestigen, te verwijderen.

  19. Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack. Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de gamekaartlezer voorzichtig omhoog te tillen en deze naar links te bewegen om de kabel uit het contact te kunnen schuiven.

    • Verwijder de gamekaartlezer en hoofdtelefoonjack.

  20. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de rechter triggerknopmodule aan het moederbord bevestigen te verwijderen.

  21. Verwijder de rechter triggerknopmodule. Verwijder de rechter triggerknopmodule.
    • Verwijder de rechter triggerknopmodule.

  22. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen. Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om het rubberen kussen van de rechter triggerknopmodule te verwijderen als deze niet aan de knopmodule is blijven hangen.

  23. Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel. Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.
    • Gebruik de punt van je spudger om de zwarte antennekabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

    • Herhaal hetzelfde proces voor de witte antennekabel.

  24. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te klappen.

  25. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de ventilatorkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  26. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de schermkabel omhoog te klappen.

  27. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  28. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de digitizerkabel omhoog te klappen.

  29. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de digitizerkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  30. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de rechter joystickkabel omhoog te klappen.

  31. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de rechter joystickkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  32. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende zes schroeven, die het moederbord bevestigen, te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Drie 4.5 mm lange schroeven

  33. Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog. Verwijder de moederbordmodule. Verwijder de moederbordmodule.
    • Steek een spudger in de opening tussen het frame en het moederbord en til het moederbord uit de inkeping omhoog.

    • Verwijder de moederbordmodule.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons http://www.ifixit.com/Answers/Device/Nin...)|Nintendo Switch Lite antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

92%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

24.829 Reputatie

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 70