Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de linker joystick in je Nintendo Switch Lite te vervangen. Het vervangen van dit onderdeel zal het beruchte "Joy-Con drift" probleem oplossen.

Let op: Deze procedure vereist dat je de batterij loskoppelt. Om dit te kunnen doen, zul je de beschermplaat moeten verwijderen. De beschermplaat is aan het koellichaam bevestigd door middel van thermische lijm, welke dus verwijderd moet worden en moet worden schoongemaakt voordat je de beschermplaat weer installeert.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

    All my screws got stripped any ideas on how to remove?

    Almost A Mammal - Antwoord

  2. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit  Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

    • Om te voorkomen dat je deze strakke schroeven doordraait of stript, zorg je dat je een stevige neerwaartse kracht uitoefent, langzaam te werk gaat en een andere schroevendraaier probeert als de schroeven er niet uit komen.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

    There are four screws instead of three mentioned

    Khurram Chaudry - Antwoord

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

    You may need to replace the thermal paste on the heat sink.

    ahoz28 - Antwoord

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

    I turned the unit off beforehand, I used tweezers just like the instructions said (ifixit branded) , my device sparked and now it won’t turn back on

    User Service - Antwoord

    The flap came off is it important or is there a way t fix it?

    Jose Cruz R Rangel Cordero - Antwoord

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

    Caution the connector may not be properly soldered onto the motherboard. For me it snapped off the pins and now have to find a place to get that fixed if even possible. may have bricked it.

    Craig Osman - Antwoord

    Yup, broke the connector right off the motherboard. Thanks, ifixit -_-

    Justin Kerr - Antwoord

    I backed out when I reached this point. I couldn't risk damaging it. Do u just need to pull it up? Did you mean that it might have been soldered shut below?

    Jannalyzer - Antwoord

    You should just need to pull straight up, but make sure you’re pulling on the wires or the gray plug—do not pull on the black socket or it can snap off of the motherboard.

    Adam O'Camb -

  14. Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen. Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de linker speakerkabel in een rechte beweging uit het contact op het dochterbord te verwijderen.

    • Trek niet aan de kabel zelf, aangezien je daarmee riskeert het draad van de aansluiting af te scheuren.

    pulled from the connector, not the wires, and ended up ripping them off the connector anyways since it encountered tension from the other end (the gray chamber on the left)

    consider doing step 15 before pulling the wire, just in case.

    Phillipe Legenda - Antwoord

    Why even disconnect this cable. Not worth the risk leave it connected to daughter board.

    Michael McNally - Antwoord

    while doing this I ripped the pad on the circuit board off. Should i risk trying to repair it or should i just try to go without the speaker???

    sarah.carney203 - Antwoord

    I also accidentally ripped off the connector, disabling the left speaker. However, that will not break any functionality of the switch. The right speaker works just fine on its own (just remember to turn the audio to mono in system settings) and I was successfully able to replace the joystick. Although the audio quality is a little bit depleted, you barely notice it if you turn up the volume a little, and I think being able to actually MOVE FORWARD in my games is a better plus than having louder, stereo, audio.

    Jonathan Maye - Antwoord

  15. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de 4.5 mm lange schroeven die de linker speakermodule bevestigen te verwijderen.

  16. Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule. Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.
    • Gebruik je vingers om de speakermodule omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Een deel van de speakermodule bevindt zich onder een fragiele lintkabel. Zorg dat je de kabel niet beschadigt bij het verwijderen van de speakermodule.

    Pulling the lower screw on the speaker assembly gave me a little more wiggle room to get it out without damaging the flat cable.

    Spacer - Antwoord

  17. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel op het moederbord omhoog te klappen.

  18. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel van het moederbord uit het contact op het dochterbord te schuiven.

  19. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagels om de kleine, gescharnierde bevestigingsklemmen op de twee ZIF-aansluitingen van de lintkabels omhoog te klappen.

  20. Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel. Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.
    • Gebruik een pincet om de schermkabel op het dochterbord uit het contact op het moederbord te schuiven.

    • Herhaal deze procedure bij de volumeknopkabel.

  21. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de volumeknoppen te verwijderen.

  22. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de linker joystickkabel omhoog te klappen.

  23. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven. Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de linker joystickkabel uit het contact op het dochterbord te schuiven.

    The connector for my left joystick broke. Is there a way to fix it?

    Christopher Shackelford - Antwoord

    How badly did it broke?

    Daniele Carminati -

  24. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 4.5 mm lange schroeven die de linker triggerknopmodule bevestigen te verwijderen.

  25. Verwijder de linker triggerknopmodule. Verwijder de linker triggerknopmodule.
    • Verwijder de linker triggerknopmodule.

  26. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Twee 4.5 mm lange schroeven

    • Twee 6 mm lange schroeven

  27. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen. Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.
    • Gebruik je vingers om het dochterbord omhoog en uit de inkeping te tillen om deze vervolgens te kunnen verwijderen.

    Stop here if repairing Switch Lite for joycon drift. After removing daughter card you can see the bottom of the joystick. This thin metal actually bends during use causing bad connection of joystick. If you cut out a business card the same size as the joycon and put it on the bottom of the joystick it gives the metal enough backing to fix the issue. I used two layers with just a small bit of glue stick to adhere it. Put it all back together and you will find your issue is fixed.

    Michael McNally - Antwoord

  28. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de twee 3.5 mm lange schroeven die de linker joystick bevestigen te verwijderen.

  29. Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen. Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen. Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de joystick omhoog en uit de inkeping te tillen.

    • Gebruik je vingers om de joystick te verwijderen.

    • Er bevindt zich een dunne, zwarte pakking rondom het gat waar de joystick door het frame heen komt. Zorg dat je deze pakking zo veel mogelijk met rust laat bij het verwijderen van de joystick.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons http://www.ifixit.com/Answers/Device/Nin...)|Nintendo Switch Lite antwoordenforum] voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

79%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

24.829 Reputatie

14 Opmerkingen

Really appreciate the detailed pictures.

ALLEN COLLINS - Antwoord

Great guide! Circling the screws really helped as went backwards for the reassembly. Not a bad repair just very delicate components. Best of all no adhesive removal required!

lee - Antwoord

This was great, I love how every step was so simply broken down and had pictures. Thank you, my son is very happy to have his switch back in action.

Louise Perkins - Antwoord

I followed this guide, bought the tools and replacement part, after successfully doing the replacement, my switch light now won’t power on at all, how can I fix this? any help please…

lczleal - Antwoord

Hi Iczleal I had the same issue when I first did it and then I went back step by step. Turns out I didn’t plug the battery back in correctly, I recommend just repeating the steps and checking to see if everything is connected properly. Hope this helps :)

Moon Poppy -

Thank you to both. Had the same problem and you helped me solve it.

Paulette Taylor -

It is not called a daughter board it is called a mother board

Caden Anderson - Antwoord

It’s called a daughter board because it is not the main device board and it can only work if it is connected to the main (mother) board, thus making it the daughter board. For the normal joy-cons, those boards are considered motherboards because those are separate from the Switches mother board and can operate with their own battery pack. Hope this makes sense :D

Simao Monteiro Ramos -

Appreciate the detail. Now it's fixed and my character doesn't wander off anymore.

Paulette Taylor - Antwoord

That was easy to follow. The procedure went really smoothly! Thanks for the guide! <3

Simao Monteiro Ramos - Antwoord

Is it mandatory to replace the thermal paste or can I just place the heat shield back without any consequence?

E. Serrano - Antwoord

Thanks for this guide! The thumbstick on my son's Switch Lite stopped moving up and down. I already had the iFixit tools so I bought the part and followed the iFixit guide and repaired almost like new.

Glad I had some thermal paste on hand from a previous laptop repair.

Robert Blois - Antwoord

Hi- I did this step for step and now my screen doesn’t work. It turns on and I can hear it clicks when I press buttons but the screen is black. Any ideas?

Carina - Antwoord

This guide is magic! Battery connector does need a bit of a push to re-fit though. Thanks from my daughter and me.

uk.robski@googlemail.com - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 113

Afgelopen 7 dagen: 863

Afgelopen 30 dagen: 3,437

Altijd: 50,853