Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Dit is een vooraf vereiste handleiding. Deze handleiding is onderdeel van een grotere procedure en kan niet op zichzelf worden gebruikt.

  1. Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.
    • Zorg dat je toestel, voordat je met deze procedure begint, volledig is uitgeschakeld.

    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waar vandaan komt zodat je zorgt dat alle schroeven op de juiste plek worden terug geplaatst.

  2. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit  Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen: Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende schroeven, waarmee het achterste paneel bevestigd is, te verwijderen:

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 3.6 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

    • Om te voorkomen dat je deze strakke schroeven doordraait of stript, zorg je dat je een stevige neerwaartse kracht uitoefent, langzaam te werk gaat en een andere schroevendraaier probeert als de schroeven er niet uit komen.

  3. Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel. Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.
    • Steek een openingstool in de linker speakergrill, aan de onderkant van het toestel.

    • Kantel je openingstool om de klemmen die het achterste paneel bevestigen los te maken.

    • Probeer je openingstool niet verder dan nodig in het toestel te steken om te voorkomen dat je de speakermodule beschadigt.

  4. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken. Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.
    • Schuif je openingstool langs de linker onderhoek om de klemmen aan de linkerkant van het toestel los te klikken.

  5. Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt. Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.
    • Steek een openingstool in de rechter speakergrill die zich aan de onderkant van het toestel bevindt.

    • Kantel je openingstool om de klemmen los te klikken.

    • Voorkom dat je je openingstool te diep in het toestel steekt, aangezien je daarmee riskeert de speakermodule te beschadigen.

  6. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los. Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.
    • Schuif je openingstool richting en om de rechter onderhoek en duw ondertussen de behuizing van het toestel open. Als het goed is komen de klemmen aan de rechterkant van het toestel los.

  7. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken. Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.
    • Schuif je openingstool langs de opening aan de bovenkant van het toestel en wrik de behuizing onderwijl open om de klemmen ook hier los te maken.

  8. Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek. Verwijder het achterste paneel. Verwijder het achterste paneel.
    • Til de onderkant van het achterste paneel omhoog, waardoor het toestel zich opent als een boek.

    • Verwijder het achterste paneel.

  9. Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een JIS 000- of een officiële iFixit Phillips 000-schroevendraaier om de volgende vier schroeven te verwijderen:

    • Drie 3.1 mm lange schroeven

    • Eén 4.5 mm lange schroef

  10. Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen. Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm. Verwijder de beschermplaat.
    • Gebruik een spudger of je vingers om de beschermplaat uit het toestel omhoog te tillen en te verwijderen.

    • Je kunt wat weerstand voelen in deze stap. Dit is normaal, aangezien de beschermplaat lichtjes aan het koellichaam is bevestigd met behulp van thermische lijm.

    • Verwijder de beschermplaat.

    • Verwijder de oude thermische lijm van de beschermplaat en het koellichaam met behulp van wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek. Breng nieuwe thermische lijm aan op het koellichaam voordat je je telefoon weer volledig in elkaar zet en sluit.

  11. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting van de interconnectkabel van het moederbord open te klappen.

  12. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven. Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de interconnectkabel uit het contact op het moederbord te schuiven.

  13. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te duwen.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

23.114 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

145 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 1

Afgelopen 30 dagen: 2

Altijd: 36