Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding begeleidt je in het vervangen van een kapotte of niet goed werkende LCD- en digitizermodule in je Motorola Moto G4 Plus.

Deze handleiding is bedoeld voor het vervangen van een volledige schermmodule, welke ook het schermframe omvat. Je vervangende onderdeel zou er zo uit moeten zien. Als je een zogenoemd kaal scherm hebt gekocht, zul je extra demontagestappen moeten voltooien, welke niet in deze handleiding te vinden zijn.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Dit verkleint het risico op een ongeluk in het geval van het per ongeluk doorboren of anderszins beschadigen van de batterij.

  1. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel, SIM-kaart: stap 1, afbeelding 1 van 2 Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel, SIM-kaart: stap 1, afbeelding 2 van 2
    • Steek je nagel of een spudger in de inkeping aan de onderkant van de telefoon, naast de oplaadpoort.

    • Wrik de achterste behuizing los van de body van de telefoon.

  2. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 2, afbeelding 1 van 3 Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 2, afbeelding 2 van 3 Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 2, afbeelding 3 van 3
    • Blijf de achterste behuizing op voorzichtige wijze verder optillen totdat deze loskomt uit de plastic klemmen.

    • Verwijder de achterste behuizing.

    • Om de achterste behuizing weer te installeren, breng je deze over en op de juiste positie boven de body van de telefoon aan en druk je deze stevig naar beneden totdat je voelt en hoort dat deze in alle klemmen is bevestigd.

  3. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 3, afbeelding 1 van 2 Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 3, afbeelding 2 van 2
    • Schuif je SIM-kaart uit het toestel en verwijder deze.

    Tenho un Motorola g4 plus 64 G

    El celular se volvía loco abriendo y cerrando aplicaciones

    Ahora no reconoce la tarjeta SIM

    Internet y Wasapp funciona

    Alguien sabe donde lo reparan soy de Argentina Buenos Aires CABA

    Florencia Garrido - Antwoord

  4. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel, Batterij: stap 4, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de negentien 3.1 mm lange T3-schroeven die het midframe bevestigen.

    A pair of binocular magnifiers is helpful here. Also, a magnetic pickup will help pull the tiny screws out of their counterbores.

    John Fossey - Antwoord

    Well I'm stuck. 3 screw heads are stripped on mine, not lucky as they are two on USB port end and screw in-between two SIM slots. Phone bought new and this is 1st time screws have been touched, could see they were already stripped before getting screwdriver near them. Any tips on removing stripped screws?

    Mark Wintle - Antwoord

    Hi Mark,

    I’m sorry to hear that! You can try some techniques from the stripped screw guide.

    Arthur Shi -

    • Gebruik de punt van je spudger om de rubberen cover over de flitsaansluiting van de camera omhoog te wrikken.

    • Verwijder de rubberen cover.

    • Gebruik de punt van je spudger om de flitsaansluiting van je camera omhoog te wrikken en los te koppelen.

    • Maak het midframe langs alle kanten los en til deze weg uit de body van de telefoon.

    • Verwijder het midframe.

    • Wees erg voorzichtig en zorg dat je je batterij niet beschadigt met scherpe tools. Een beschadigde lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen.

    • Peuter de tape die de batterijkabels bevestigt los en verwijder deze uit de telefoon.

    • Trek alle zwarte tape die zowel over de batterij en de telefoon is geplaatst los en verwijder deze uit de telefoon.

    • Hoewel beide stukken tape geen noodzakelijke functie in de telefoon vervullen, is het handig om ze, mits ze in goede staat zijn, toch te bewaren voor het weer in elkaar zetten van je toestel.

    • Schuif de punt van je spudger onder de rood-met-zwarte batterijkabels en wrik deze op zeer voorzichtige wijze in een rechte beweging omhoog.

    • Trek de stekker nog niet uit het contact. Als je dit wel doet, bestaat er een kans dat je het contact zelf van het bord lostrekt. Weer erg voorzichtig bij het wrikken en zorg dat je niet per ongeluk het contact omhoog wrikt.

    • Breng de aansluiting, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, op de juiste plek ten opzichte van het contact en druk deze vervolgens recht naar beneden om deze weer aan te sluiten.

    • Gebruik een pincet of je vinger om de batterijkabels uit de plastic beugels te verwijderen.

    • Peuter de zwarte treklip van de batterij af en trek deze langzaam maar zeker naar je toe om de batterij van het frame los te maken.

    • Het toedienen van een aantal druppels hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) langs alle zijden van de batterij kan ook helpen met het verzwakken van de lijm en het loskrijgen van de batterij.

    • Als je treklip breekt of scheurt, kun je een spudger gebruiken om de batterij via alle zijden voorzichtig omhoog te wrikken totdat deze loskomt.

    • Probeer je batterij hierbij echter niet te vervormen of te beschadigen—doe je dit wel dan bestaat er een kans dat je batterij in brand vliegt en/of explodeert.

    • Herinstalleer en hergebruik nooit een reeds gebruikte en verwijderde batterij. Vervang je batterij altijd door een nieuwe.

    Does anybody know, what the black tape covering the metal cans an the battey is made of? It seems to have a heat insulating effect.

    David Kilias - Antwoord

    No, but the tape completely separated from itself when I removed it. Glue separated from the backing. I figure the glue in the frame is holding it well enough.

    Alan Kristensen - Antwoord

    I found prying the battery out was the trickiest part of this job. Take your time and pry with the plastic tool, working from the end away from the wires, but try not to deform the battery in the process. It does finally come out.

    John Fossey - Antwoord

    Hi, I cannot remove the Battery, it has too strong glue. Any Ideas?

    Regards

    Moritz Strack - Antwoord

    You can try to drip some high concentration isopropyl alcohol along the battery edge to help loosen the adhesive.

    Arthur Shi -

  12. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel: stap 12, afbeelding 1 van 1
    • Verwijder de batterij.

    • Om je nieuwe batterij te installeren, breng je deze zo in de telefoon aan dat de kabels aan de onderkant van de telefoon en de batterijaansluiting aan de kant van het moederbord komen te zitten.

    • Maak alle lijmresten schoon om te voorkomen dat de batterij niet goed in de batterijruimte past. Gebruik een aantal kleefstrips uit je batterijkit of wat dubbelzijdige tape om de batterij aan het frame te bevestigen.

  13. Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel, LCD-scherm en digitizermodule: stap 13, afbeelding 1 van 2 Motorola Moto G4 Plus Vervanging van de LCD- en digitizermoduel, LCD-scherm en digitizermodule: stap 13, afbeelding 2 van 2
    • Verwijder de gele tape die over de T3-schroef, naast de SIM-kaarthouder, is geplakt.

    • Verwijder ook de kopertape die over de schermaansluiting heen geplakt is.

    • De kopertape beschermt de schermaansluiting. Probeer het stuk tape daarom heel te houden, zodat je deze later ook weer terug kunt plakken.

    When putting this metal tape back down. place it on the center of the connector first. Use the Spudger and GENTLY rub on the metal tape from the center out, to get the creases out of it that will appear when you take it off. By doing this, you can get it VERY flat and eliminate any creases that formed.

    Alan Kristensen - Antwoord

    • Schuif de punt van je spudger onder de kabels van de trilmotor.

    • Wrik je spudger op voorzichtige wijze omhoog om de trilmotor uit de inkeping in de behuizing te verwijderen.

    • Breng de trilmotor, bij het weer installeren, op de juiste positie ten opzichte van de inkeping in de behuizing en druk deze omlaag.

    • Gebruik een spudger om de kabelaansluiting van de thuisknop van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

    • Gebruik je spudger vervolgens om de schermaansluiting van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

    As you try to re-attach this clip, it helped me to look at it from the side (top of phone ) and look under the clip to help align the connector. It was easy to see when it did not line up and correct it so it clicked in cleanly. Same thing applies in Step 15

    Alan Kristensen - Antwoord

    • Gebruik een pincet om de gele tape, die de aansluiting van de hoofdtelefoonjack beschermt, te verwijderen.

    • Gebruik de punt van je spduger om de grijze sluitklem van de ZIF-aansluiting van de hoofdtelefoonjack op voorzichtige wijze omhoog te klappen.

    • Gebruik een pincet of de punt van je spudger om de lintkabel op voorzichtige wijze uit de ZIF-aansluiting te "lopen". Hiermee bedoelen we dat je eerst de linker- en dan de rechterkant eruit trekt zodat de aansluiting stukje bij beetje loskomt.

    • Zorg bij het weer installeren van de aansluiting dat je deze op de juiste positie brengt ten opzichte van het ZIF-contact. Dit doe je door ervoor te zorgen dat de witte lijn op de kabel bijna niet te zien is. Klap de sluitklem op de ZIF-aansluiting tot slot weer omlaag.

    • Verwijder de twee 2.4 mm lange T3 schroeven naar de SIM-kaarthouder.

    General hint in putting screws back in without stripping them. 1) put the screw back in the hold. 2) gently turn it counter-clockwise like you are loosening it again. (Do not press down on the screw, let the weight of the screwdriver be the only pressure) When you feel/hear a little click, stop. That is the screw thread falling into the correct groove. 3) Turn it clockwise to tighten the screw.. you should feel NO resistance until the screw is fully seated. If you do, repeat step 2 again until you hear/feel the drop of the screw. This works when putting in any screw, not just the ones on this phone. Repeat this same process for each screw in this step and step 4 above.

    Alan Kristensen - Antwoord

    • Steek de punt van je spudger in de groef aan de onderkant van het meoderbord.

    • Wrik het moederbord vervolgens op voorzichtige wijze omhoog met je spudger om deze uit het frame en de klemmen aan de zijkant los te maken.

    • Gebruik je spudger om alle flexkabels uit de weg te vouwen en zorg dat alle modules die met het moederbord verbonden zijn (zoals de naar voren gerichte cameramodule) van het frame zijn losgemaakt.

    • Als je enige weerstand tegenkomt, stop je. Zorg dat er geen onderdelen zijn die het frame nog met het moederbord verbinden.

    • Til het moederbord uit het frame omhoog en verwijder deze.

    When reassembling, make sure the protective film over front camera opening is removed before putting that camera back in or you will be taking it apart again to remove it.

    Alan Kristensen - Antwoord

    • Steek de punt van je spudger in de hoofdtelefoonpoort en duw de punt naar beneden om de jack uit het frame te klikken. Zo kun je de hoofdtelefoonjack neer je nieuwe frame overzetten.

    • Verwijder de hoofdtelefoonjack.

    • Om je hoofdtelefoonjack in je nieuwe frame te installeren, plaats je deze op de juiste positie en duw je deze op z'n plek.

    Unless I got a defective or incomplete replacement part (LCD screen and digitizer assembly), you must also remove the little headphone jack wire that you disconnected in step 18 and transfer it into the new assembly. It is stuck on the assembly quite well.. I used some alcohol (just like you used on the battery) to loosen the glue. It pulls straight towards the earpiece you will remove in step 22.

    Alan Kristensen - Antwoord

    Wie beim Kommentar von 2018, fehlte auch bei mir das Verbindungsstück im neuen Rahmenteil, kein großes Ding, aber dies fehlt hier in der Beschreibung

    Johannes Wirth - Antwoord

    • Als je je oorstukspeaker ook over wilt zetten naar je nieuwe frame, steek je de punt van je spudger in de onderkant van je oorstukspeaker.

    • Wrik de oorstukspeaker vervolgens omhoog om deze van het frame te scheiden.

    • Om je oorstukspeaker in je nieuwe frame te installeren, check je de staat van de kleefstrips om te bepalen of je deze moet vervangen. Breng je speaker op de juiste positie aan, zodanig dat de twee veercontacten zoals op de foto zijn geplaatst.

    Den Lautsprecher musste ich in meinem Fall nicht ausbauen, da ich einen neuen schon auf dem Ersatzrahmen montiert bekommen hatte

    Johannes Wirth - Antwoord

    • Enkel het LCD-scherm en de digitizermodule (inclusief frame) blijven over.

    • Vergelijk je nieuwe onderdeel met het oude onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen over moet zetten naar je nieuwe onderdeel of om te zien of je kleefstrips moet verwijderen om het nieuwe onderdeel te kunnen bevestigen.

    Vom alten Rahmen mussten noch die Buttons für Einschalten und Lautstärke rausgelöst und in den neuen Rahmen eingeklickt werden

    Johannes Wirth - Antwoord

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan ons Motorola Moto G4 Plus antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

202.331 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

145 Leden

Één commentaar

Why are the display/ LCD screen of any smartphone damaged?

Subrata Choudhury - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 14

Afgelopen 30 dagen: 68

Altijd: 13,758