Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van de logic board module (logic board + koellichaam, airportkaart, etc). Wordt gebruikt voor handleidingen betreffende het logic board en de bovenste behuizing.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Verwijder de twee 2.2 mm lange T5 Torx-schroeven die de cover over de touchpadkabelaansluiting op het logic board bevestigen. Verwijder de cover.
    • Verwijder de twee 2.2 mm lange T5 Torx-schroeven die de cover over de touchpadkabelaansluiting op het logic board bevestigen.

    • Verwijder de cover.

  2. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van het touchpad uit het contact op het logic board los te koppelen. Het lichtjes draaien of kantelen van het platte einde van een spudger kan helpen bij het omhoog duwen van dit soort aansluitingen en contacten. Wees voorzichtig en zorg dat je enkel de aansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van het touchpad uit het contact op het logic board los te koppelen.

    • Het lichtjes draaien of kantelen van het platte einde van een spudger kan helpen bij het omhoog duwen van dit soort aansluitingen en contacten.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je enkel de aansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt.

  3. Verwijder de kleine rubberen bescherming die op de schroef zit aan het einde van het koellichaam.
    • Verwijder de kleine rubberen bescherming die op de schroef zit aan het einde van het koellichaam.

  4. Verwijder de volgende zes schroeven die de logic board module aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de volgende zes schroeven die de logic board module aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

    • Twee 5.7 mm lange T5 Torx-schroeven

    • Eén 5.6 mm lange T5 Torx-schroef (deze is zilver en heeft een grotere kop dan de andere)

    • Eén 2.6 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.2 mm lange T5 Torx-schroef

    • Zet, bij het weer in elkaar zetten van het toestel, eerst alle schroeven op hun plek maar draai deze nog niet vast. Beweeg het logic board op z'n plek totdat alle schroeven in de juiste gaten vallen en de poorten overeenkomen met de openingen aan de zijkant van de bovenste behuizing. Draai dan pas alle schroeven strak vast.

  5. De volgende stappen laten in detail zien hoe je de zes gemarkeerde aansluitingen los koppelt. Zorg dat je iedere stap goed leest, aangezien deze aansluitingen alle verschillende zijn en dus verschillende instructies vereisen.
    • De volgende stappen laten in detail zien hoe je de zes gemarkeerde aansluitingen los koppelt. Zorg dat je iedere stap goed leest, aangezien deze aansluitingen alle verschillende zijn en dus verschillende instructies vereisen.

    • Microfoonkabel

    • Linkerspeakerkabel

    • Datakabel van het toestenbord

    • Rechterspeakerkabel

    • Backlightkabel van het toetsenbord

    • Schermdatakabel

    • Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, checkt of alle aansluitingen op de juiste wijze zijn aangesloten.

  6. Gebruik de punt van een spudger om de sluitklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van de microfoon in is geplaatst, omhoog te klappen. Trek de lintkabel van de microfoon uit het contact. Zorg dat je deze parallel aan het logic board trekt. Trek de lintkabel van de microfoon uit het contact. Zorg dat je deze parallel aan het logic board trekt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de sluitklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van de microfoon in is geplaatst, omhoog te klappen.

    • Trek de lintkabel van de microfoon uit het contact. Zorg dat je deze parallel aan het logic board trekt.

  7. Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je enkel de kabelaansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt. Het omhoog duwen van het contact zelf kan ervoor zorgen dat deze loskomt van het logic board en dus niet meer zal werken. Vouw de kabel op voorzichtige wijze omhoog en uit de buurt van het logic board.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je enkel de kabelaansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt. Het omhoog duwen van het contact zelf kan ervoor zorgen dat deze loskomt van het logic board en dus niet meer zal werken.

    • Vouw de kabel op voorzichtige wijze omhoog en uit de buurt van het logic board.

  8. Trek de tape die over de bovenkant van de datakabelaansluiting van het toetsenbord heen is geplakt los. Trek de tape die over de bovenkant van de datakabelaansluiting van het toetsenbord heen is geplakt los.
    • Trek de tape die over de bovenkant van de datakabelaansluiting van het toetsenbord heen is geplakt los.

  9. Gebruik de punt van een spudger om de sluitklem van het ZIF-contact waar de datakabel van het toetsenbord mee is verbonden omhoog te duwen. Zorg dat je enkel de gescharnierde sluitklem omhoog duwt en niet het contact zelf. Trek de datakabel van het toetsenbord uit het ZIF-contact. Zorg dat je parallel aan het logic board trekt en niet omhoog.
    • Gebruik de punt van een spudger om de sluitklem van het ZIF-contact waar de datakabel van het toetsenbord mee is verbonden omhoog te duwen.

    • Zorg dat je enkel de gescharnierde sluitklem omhoog duwt en niet het contact zelf.

    • Trek de datakabel van het toetsenbord uit het ZIF-contact. Zorg dat je parallel aan het logic board trekt en niet omhoog.

  10. Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je enkel de kabelaansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt. Het omhoog duwen van het contact kan ervoor zorgen dat deze los komt van het logic board en dus niet meer werkt. Vouw de kabel op voorzichtige wijze uit de weg van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je enkel de kabelaansluiting en niet het contact op het logic board zelf omhoog duwt. Het omhoog duwen van het contact kan ervoor zorgen dat deze los komt van het logic board en dus niet meer werkt.

    • Vouw de kabel op voorzichtige wijze uit de weg van het logic board.

  11. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de backlight van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de backlight van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de aansluiting van de backlight van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  12. Gebruik de punt van een spudger om het slot op de schermdatakabel omhoog te klappen en deze richting de kant van de MagSafe 2-stroompoort te draaien. Gebruik de punt van een spudger om het slot op de schermdatakabel omhoog te klappen en deze richting de kant van de MagSafe 2-stroompoort te draaien.
    • Gebruik de punt van een spudger om het slot op de schermdatakabel omhoog te klappen en deze richting de kant van de MagSafe 2-stroompoort te draaien.

  13. Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board. Til de schermdatakabel in geen geval omhoog, aangezien het contact erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlak van het logic board. Raak de contacten op de data-aansluiting of op het contact niet aan met je vingers noch met je tools, aangezien je hiermee oliën kunt achterlaten of de pinnen kunt beschadigen.
    • Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

    • Til de schermdatakabel in geen geval omhoog, aangezien het contact erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlak van het logic board.

    • Raak de contacten op de data-aansluiting of op het contact niet aan met je vingers noch met je tools, aangezien je hiermee oliën kunt achterlaten of de pinnen kunt beschadigen.

    • Buig de schermdatakabel richting de schermscharnieren om de schroeven op het MagSafe 2-bord bloot te leggen.

  14. Verwijder de twee 4.0 mm lange T5 Torx-schroeven uit het MagSafe 2-bord.
    • Verwijder de twee 4.0 mm lange T5 Torx-schroeven uit het MagSafe 2-bord.

  15. Til de volledige logic board module omhoog en trek deze weg van de muur van de bovenste behuizing. Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de poorten op eenzelfde plaats brengt als de openingen in de bovenste behuizingen voordat je het logic board installeert. Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de poorten op eenzelfde plaats brengt als de openingen in de bovenste behuizingen voordat je het logic board installeert.
    • Til de volledige logic board module omhoog en trek deze weg van de muur van de bovenste behuizing.

    • Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de poorten op eenzelfde plaats brengt als de openingen in de bovenste behuizingen voordat je het logic board installeert.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

479.498 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 1

Afgelopen 30 dagen: 3

Altijd: 819