Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een beschadigde, kapotte of niet goed werkende linker ventilator te vervangen.

Let erop dat de linker ventilator aan de linkerkant van de laptop zit als je deze normaal zou gebruiken en dat deze rechts komt te zitten bij het vervangen ervan.

  1. Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:
    • Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:

    • Acht 3.1 mm lange schroeven

    • Twee 2.3 mm lange schroeven

  2. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.
    • Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.

  3. De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.
    • De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.

  4. Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.
    • Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.

  5. Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.
    • Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen.

    • Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.

  6. Trek de linker rubberen cover van de ventilator en duw deze uit de weg. Trek de linker rubberen cover van de ventilator en duw deze uit de weg.
    • Trek de linker rubberen cover van de ventilator en duw deze uit de weg.

  7. Verwijder de volgende drie schroeven die de linker ventilator aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende drie schroeven die de linker ventilator aan het logic board bevestigen:

    • Eén 3.6 mm lange T5 Torx-schroef met een brede kop.

    • Eén 5.0 mm lange T5 Torx-schroef met een 2.0 mm lange schouder.

    • Eén 4.4 mm lange T5 Torx-schroef.

  8. Gebruik de punt van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact van de lintkabel van de linker ventilator omhoog te klappen. Zorg dat je enkel de gescharnierde bevestigingsklem omhoog duwt en niet het contact zelf.
    • Gebruik de punt van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact van de lintkabel van de linker ventilator omhoog te klappen.

    • Zorg dat je enkel de gescharnierde bevestigingsklem omhoog duwt en niet het contact zelf.

  9. Til de ventilator omhoog en duw deze voorzichtig richting de achterkant van de MacBook om de ventilatorkabel uit het contact te bevrijden. De ventilatorkabel kan aan het logic board bevestigd zijn—om te voorkomen dat je de kabel beschadigt, moet je deze rustig lostrekken tijdens het optillen van de ventilator.
    • Til de ventilator omhoog en duw deze voorzichtig richting de achterkant van de MacBook om de ventilatorkabel uit het contact te bevrijden.

    • De ventilatorkabel kan aan het logic board bevestigd zijn—om te voorkomen dat je de kabel beschadigt, moet je deze rustig lostrekken tijdens het optillen van de ventilator.

    • Verwijder de ventilator.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

458.652 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

132 Leden

Één commentaar

First repair job. After 5 years of use my laptop was getting heated quicker than the oven and making that antique modem noises. With 2 screwdrivers and a plastic card to pry the connectors cleaned all the dust inside the case and the fans following the fan replacement guides without any trouble. Huge thanks to Andrew for this very detailed page! Btw, if you intent to reuse the fans, be careful with the connector cables. They are not flexible, they bent easily and might break.

Furkan Karagöz - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 12

Afgelopen 7 dagen: 115

Afgelopen 30 dagen: 490

Altijd: 20,057