Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Input, output, sideput. Wat voor soort -put je ook wil gebruiken, een kapot of niet goed werkende kabel van het I/O-bord zal de functionaliteit van je MacBook Pro stevig aantasten. Deze handleiding laat je zien hoe je deze kunt vervangen.

  1. Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:
    • Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:

    • Acht 3.1 mm lange schroeven

    • Twee 2.3 mm lange schroeven

  2. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.
    • Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.

  3. De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.
    • De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.

  4. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Shop iPhone Fix Kits
  5. Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.
    • Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.

  6. Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.
    • Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen.

    • Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.

  7. Verwijder de vier 2.2 mm lange T5 Torx-schroeven die de covers over de kabelaansluitingen van het I/O-bord bevestigen.
    • Verwijder de vier 2.2 mm lange T5 Torx-schroeven die de covers over de kabelaansluitingen van het I/O-bord bevestigen.

  8. Verwijder de linkse cover. Gebruik het platte einde van een spudger om het linkereind van de I/O-bordkabel uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Verwijder de linkse cover.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om het linkereind van de I/O-bordkabel uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  9. Verwijder de rechter cover. Gebruik het platte einde van een spudger om het rechtereind van de I/O-bordkabel uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Verwijder de rechter cover.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om het rechtereind van de I/O-bordkabel uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  10. Trek de bovenste I/O-bordkabel los van de lijm die het aan de ventilator bevestigt.
    • Trek de bovenste I/O-bordkabel los van de lijm die het aan de ventilator bevestigt.

    • Verwijder de kabel.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

455.690 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 4

Afgelopen 7 dagen: 27

Afgelopen 30 dagen: 110

Altijd: 4,808