Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de solid-state drive van je MacBook Pro 15" uit mid 2015 te upgraden of te vervangen. Deze MacBook gebruikt een propriëtaire opslagschijf aansluiting en is daarom, zonder gebruik van een adapter, incompatibel met veel voorkomende M.2 schijven.

Zorg dat je, indien mogelijk en voordat je deze reparatie uitvoert, een back up maakt van je huidige SSD. Zorg dat je vervolgens weet hoe je macOS via de internet herstelmodus of door middel van het creëren van een opstartbare externe schijf op je nieuwe schijf installeert zodat je je nieuwe data naar je nieuwe schijf kunt verplaatsen.

Tot slot raden we je ten sterkste aan om macOS 10.14 Mojave (of een nieuwere macOS) te installeren voordat je de originele SSD van je MacBook vervangt. De meeste nieuwe SSD's vereisen ge-update drivers die niet in macOS-versies van voor macOS 10.14 Mojave te vinden zijn.

  1. Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:
    • Verwijder de volgende P5-pentalobe schroeven die de onderste behuizing aan de MacBook Pro bevestigen:

    • Acht 3.1 mm lange schroeven

    • Twee 2.3 mm lange schroeven

  2. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop. Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.
    • Til de onderste behuizing van de MacBook Pro af, tillend vanaf de scharnierkant van de laptop.

  3. De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen. Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.
    • De onderste behuizing heeft twee plastic haakjes (rood) die in de plastic klemmen in de bovenste behuizing (oranje) passen.

    • Tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel duw je het midden van de onderste behuizing voorzichtig omlaag om de behuizing in de twee plastic klemmen te laten vallen.

  4. Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.
    • Trek de sticker die over de batterijaansluiting is heen geplakt los.

  5. Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt. Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.
    • Til beide kanten van de batterijaansluiting voorzichtig omhoog om de aansluiting uit het contact op het logic board te duwen.

    • Buig de aansluiting naar achteren richting de batterij om zo te zorgen dat de aansluiting tijdens de reparatie geen contact maakt met het logic board en je laptop inschakelt.

  6. Verwijder de enkel 2.9 mm lange T5 Torx-schroef die de SSD op het logic board bevestigt.
    • Verwijder de enkel 2.9 mm lange T5 Torx-schroef die de SSD op het logic board bevestigt.

  7. Til het einde van de SSD ver genoeg op om deze over de speaker, die er direct achter ligt, heen te tillen. Til de SSD niet te hoog op aangezien je daarmee riskeert de contacten te beschadigen. Trek de SSD in een rechte beweging uit het contact op het logic board.
    • Til het einde van de SSD ver genoeg op om deze over de speaker, die er direct achter ligt, heen te tillen.

    • Til de SSD niet te hoog op aangezien je daarmee riskeert de contacten te beschadigen.

    • Trek de SSD in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

441.120 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

69 Opmerkingen

So guys, I got a couple of questions:

1. Is this model (MBP Retina Mid 2015/MacBookPro11,4 ) really upgradable? https://www.datenreise.de/en/macbook-pro... says otherwise.

2. Samsung 850 EVO or Samsung 850 PRO would work with the model mentioned above?

Eduardo Delai Correa - Antwoord

Yes, it is upgradeable. At the time that article was published there was no drive on the market that would work. Now there is. No the Samsung 850 EVO or Pro would not work. As far as I know OWC is the only one that produces an after market drive that is compatible.

Chris Matlock -

I couldn't find the SSD that Chris mentioned. Would you please point out the exact model?

Jerry Zhong -

It’s the OWC Aura Pro X2, you can get it all the up to 2TB.

Stephen Agnew -

I think you could purchase a pcie to M2 adapter and fit a Samsung 950 Pro in there. 960 Pro is coming out soon though with higher performance.

tonynca7 - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 140

Afgelopen 7 dagen: 1,002

Afgelopen 30 dagen: 4,188

Altijd: 341,043