Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Gebruik het platte einde van een spudger om de hoofdtelefoon jackaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de hoofdtelefoon jackaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  2. Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de aansluitingen omhoog duwt via het kabelhoofd en niet via het contact zelf. Als je het contact omhoog duwt, trek je deze los van het logic board.

  3. Peuter de tape die over de lintkabelaansluiting van het toetsenbord zit weg.
    • Peuter de tape die over de lintkabelaansluiting van het toetsenbord zit weg.

  4. Gebruik het platte einde van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van het toetsenbord is aangesloten, omhoog te klappen. Wrik enkel onder de bevestigingsklem en niet onder het contact, aangezien je deze in dat geval zult beschadigen. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabel van het toetsenbord uit het contact te laten lopen door deze eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant los te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van het toetsenbord is aangesloten, omhoog te klappen.

    • Wrik enkel onder de bevestigingsklem en niet onder het contact, aangezien je deze in dat geval zult beschadigen.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabel van het toetsenbord uit het contact te laten lopen door deze eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant los te duwen.

  5. De essentiële toolkit

    De meest behulpzame tools in onze meest compacte kit.

    Koop nu

    De essentiële toolkit

    Koop nu
  6. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het trackpad uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het trackpad uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  7. Gebruik het platte einde van een spudger om de backlightaansluiting van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de backlightaansluiting van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  8. Gebruik de punt van een spudger of je nagel om de sluitklep op het ZIF-contact van de lintkabel van de microfoon omhoog te klappen.
    • Gebruik de punt van een spudger of je nagel om de sluitklep op het ZIF-contact van de lintkabel van de microfoon omhoog te klappen.

    • Zorg dat je de gescharnierde klep omhoog duwt en niet het contact zelf.

    • Trek de lintkabel van de microfoon uit het contact.

  9. Gebruik de punt van een spudger om het slot van de schermdatakabel omhoog te duwen en deze richting de kant van de computer te duwen waar de DC-In zich bevindt. Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om het slot van de schermdatakabel omhoog te duwen en deze richting de kant van de computer te duwen waar de DC-In zich bevindt.

    • Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

    • Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact erg fragiel is. Trek de datakabel parallel aan het oppervlak van het logic board.

  10. Gebruik het platte einde van een spudger om de rubberen schroefkap die op de verhoogde schroefkop, dichtbij de MafSafe 2-aansluiting,  zit eraf te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de rubberen schroefkap die op de verhoogde schroefkop, dichtbij de MafSafe 2-aansluiting, zit eraf te duwen.

  11. Verwijder de volgende zes schroeven die het logic board aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende zes schroeven die het logic board aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 2.6 mm lange T5 Torx-schroef

    • Twee 5.8 mm lange T5 Torx-schroeven

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 5.2 mm verhoogde kop T5 Torx-schroef

    • Eén 3.5 mm lange zilveren T5 Torx-schroef

  12. Draai het logic board richting de bovenkant van de MacBook Pro, tillend vanaf de kant die zich het dichtst bij de batterij bevindt. Gebruik de platte kant van een spudger om de MagSafe 2-aansluiting voorzichtig uit het contact aan de onderkant van het logic board te duwen. Check, bij het herinstalleren van het logic board, de kabels op de gemarkeerde locaties om zeker te weten dat ze niet onder het logic board vast komen te zitten.
    • Draai het logic board richting de bovenkant van de MacBook Pro, tillend vanaf de kant die zich het dichtst bij de batterij bevindt.

    • Gebruik de platte kant van een spudger om de MagSafe 2-aansluiting voorzichtig uit het contact aan de onderkant van het logic board te duwen.

    • Check, bij het herinstalleren van het logic board, de kabels op de gemarkeerde locaties om zeker te weten dat ze niet onder het logic board vast komen te zitten.

    • Vanaf bovenaan met de klok mee: toetsenbord, trackpad, batterij, rechterspeaker, backlight van het toetsenbord, scherm, microfoon, hoofdtelefoonjack, linkerspeaker.

  13. Verwijder de logic board module uit je MacBook Pro.
    • Verwijder de logic board module uit je MacBook Pro.

Conclusie

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

100%

Begin met vertalen ›

Brett Hartt

Lid sinds: 12-04-10

119.366 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

131 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 744