Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de linker speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Gebruik de punt van een spudger om de rechter speakeraansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je de aansluitingen omhoog duwt via het kabelhoofd en niet via het contact zelf. Als je het contact omhoog duwt, trek je deze los van het logic board.

  2. Peuter de tape die over de lintkabelaansluiting van het toetsenbord zit weg. Gebruik het platte einde van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van het toetsenbord is aangesloten, omhoog te klappen. Wrik enkel onder de bevestigingsklem en niet onder het contact, aangezien je deze in dat geval zult beschadigen.
    • Peuter de tape die over de lintkabelaansluiting van het toetsenbord zit weg.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bevestigingsklem op het ZIF-contact, waar de lintkabel van het toetsenbord is aangesloten, omhoog te klappen.

    • Wrik enkel onder de bevestigingsklem en niet onder het contact, aangezien je deze in dat geval zult beschadigen.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabel van het toetsenbord uit het contact te laten lopen door deze eerst aan de ene kant en dan aan de andere kant los te duwen.

  3. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het trackpad uit het contact omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van het trackpad uit het contact omhoog te duwen.

  4. Gebruik het platte einde van een spudger om de backlightaansluiting van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de backlightaansluiting van het toetsenbord uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  5. De essentiële toolkit

    De meest behulpzame tools in onze meest compacte kit.

    Koop nu

    De essentiële toolkit

    Koop nu
  6. Gebruik de punt van een spudger of je nagel om de sluitklep op het ZIF-contact van de lintkabel van de microfoon omhoog te klappen.
    • Gebruik de punt van een spudger of je nagel om de sluitklep op het ZIF-contact van de lintkabel van de microfoon omhoog te klappen.

    • Zorg dat je de gescharnierde klep omhoog duwt en niet het contact zelf.

    • Trek de lintkabel van de microfoon uit het contact.

  7. Gebruik de punt van een spudger om het slot van de schermdatakabel omhoog te duwen en deze richting de kant van de computer te duwen waar de DC-In zich bevindt. Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om het slot van de schermdatakabel omhoog te duwen en deze richting de kant van de computer te duwen waar de DC-In zich bevindt.

    • Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

    • Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact erg fragiel is. Trek de datakabel parallel aan het oppervlak van het logic board.

  8. Gebruik het platte einde van een spudger om de rubberen schroefkap die op de verhoogde schroefkop, dichtbij de MafSafe 2-aansluiting,  zit eraf te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de rubberen schroefkap die op de verhoogde schroefkop, dichtbij de MafSafe 2-aansluiting, zit eraf te duwen.

  9. Verwijder de volgende zes schroeven die het logic board aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende zes schroeven die het logic board aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 3.1 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 2.5 mm T5 Torx-schroef

    • Eén 5.5 mm lange zilveren, verhoogde kop T5 Torx-schroef

    • Twee 5.7 mm lange T5 Torx-schroeven

    • Eén 3.8 mm lange zilveren T5 Torx-schroef

  10. Draai het logic board richting de bovenkant van de MacBook Pro, tillend vanaf de kant die zich het dichtst bij de batterij bevindt. Het kan zijn dat je het logic board een aantal millimeters naar links moet schuiven om de poorten langs de rechterkant van het bord vrij te krijgen.
    • Draai het logic board richting de bovenkant van de MacBook Pro, tillend vanaf de kant die zich het dichtst bij de batterij bevindt.

    • Het kan zijn dat je het logic board een aantal millimeters naar links moet schuiven om de poorten langs de rechterkant van het bord vrij te krijgen.

    • Gebruik het platte einde van een spudger om de MagSafe 2-aansluiting het het contact aan de onderkant van het logic board te duwen.

    • Het loskoppelen van de MagSafe 2-aansluiting kan lastig zijn. Als je 't logic board enkel tijdelijk wilt verwijderen, zoals bij het vervangen van de batterij, kan het makkelijker zijn om de twee 2.5 mm lange T5 Torx-schroeven die het MagSafe DC-in bord bevestigen te verwijderen om daarna het logic en MafSafe bord samen te verwijderen.

  11. Verwijder de logic board module uit de MacBook Pro. Zorg dat je, bij het weer installeren van het moederbord, alle kabels kunt zien zodat deze niet vast geklemd komen te zitten onder het moederbord. Vanaf de bovenkant en met de klok mee: batterij, rechterspeaker, backlight van het toetsenbord, AirPort/camera, scherm, microfoon, linkerspeaker, toetsenbord en het trackpad.
    • Verwijder de logic board module uit de MacBook Pro.

    • Zorg dat je, bij het weer installeren van het moederbord, alle kabels kunt zien zodat deze niet vast geklemd komen te zitten onder het moederbord.

    • Vanaf de bovenkant en met de klok mee: batterij, rechterspeaker, backlight van het toetsenbord, AirPort/camera, scherm, microfoon, linkerspeaker, toetsenbord en het trackpad.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

462.178 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

131 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 2

Afgelopen 30 dagen: 18

Altijd: 1,132