Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte schermmodule te vervangen.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven:
    • Verwijder de volgende tien schroeven:

    • Drie 14.4 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.5 mm lange geschouderde Phillips #00 schroeven

    • Bij het weer terugplaatsen van de kleine schroeven zorg je dat je ze haaks op de lichte ronding van de behuizing plaatst (aangezien ze niet recht naar beneden draaien).

  2. Gebruik je vingers om de onderste behuizing,  van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken. Verwijder de onderste behuizing.
    • Gebruik je vingers om de onderste behuizing, van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken. Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.
    • Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken.

    • Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.

  4. Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.
    • Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.

  5. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van de AirPort/Bluetooth-module uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van de AirPort/Bluetooth-module uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  6. Trek de kabel van de camera voorzichtig uit het contact op het logic voard.
    • Trek de kabel van de camera voorzichtig uit het contact op het logic voard.

    • Trek de kabel van de camera parallel aan het oppervlakte van het logic board. Als je deze kabel omhoog trekt, beschadig je mogelijk de kabel of het logic board zelf.

  7. Duw de lintkabel van de AirPort/Bluetooth-module uit de weg en peuter de camerakabel los van het kleefmiddel dat het aan de subwoofer en de beugel van de AirPort/Bluetooth-module bevestigt. Begeleid de camerakabel weg onder de vinger die de kabel vasthoudt en die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module is verwerkt.
    • Duw de lintkabel van de AirPort/Bluetooth-module uit de weg en peuter de camerakabel los van het kleefmiddel dat het aan de subwoofer en de beugel van de AirPort/Bluetooth-module bevestigt.

    • Begeleid de camerakabel weg onder de vinger die de kabel vasthoudt en die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module is verwerkt.

  8. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  9. Gebruik de punt van een spudger om de antenne-aansluiting, die het dichtst bij het logic board zit, uit het contact op het AirPort/Bluetooth-bord omhoog te duwen. Begeleid de antennekabel weg onder de klem die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module verwerkt is.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antenne-aansluiting, die het dichtst bij het logic board zit, uit het contact op het AirPort/Bluetooth-bord omhoog te duwen.

    • Begeleid de antennekabel weg onder de klem die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module verwerkt is.

  10. Koppel de resterende drie antennekabelaansluitingen met behulp van de methode die in de vorige stap is uitgelegd. Begeleid de kabels weg uit de inkepingen die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module gesneden zijn.
    • Koppel de resterende drie antennekabelaansluitingen met behulp van de methode die in de vorige stap is uitgelegd.

    • Begeleid de kabels weg uit de inkepingen die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module gesneden zijn.

  11. Verwijder de volgende vijf schroeven:
    • Verwijder de volgende vijf schroeven:

    • Twee 10.3 mm lange Phillips schroeven

    • Twee 3.1 mm lange Phillips schroeven

    • Eén 5 mm lange Phillips schroef

  12. Trek de AirPort/Bluetooth-module en de subwoofer omhoog richting het midden van de zijkant van de optische schijf totdat deze van elkaar loskomen.
    • Trek de AirPort/Bluetooth-module en de subwoofer omhoog richting het midden van de zijkant van de optische schijf totdat deze van elkaar loskomen.

  13. Verwijder de AirPort/Bluetooth-module en wees daarbij voorzichtig voor de kwetsbare antenne-aansluiting in de buurt van de hoek van de bovenste behuizing.
    • Verwijder de AirPort/Bluetooth-module en wees daarbij voorzichtig voor de kwetsbare antenne-aansluiting in de buurt van de hoek van de bovenste behuizing.

  14. Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de rechterkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de rechterkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • We raden het bewust aan om een schroef te laten zitten zodat het scherm nog steeds bevestigd is aan de bovenste behuizing om zo de volgende stappen wat makkelijker te maken.

  15. Pak de plasticen treklip die aan het slot van de schermdatakabel bevestigd is en draai deze in de richting van de DC in de computer. Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board. Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact waar het in zit erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlakte van het logic board.
    • Pak de plasticen treklip die aan het slot van de schermdatakabel bevestigd is en draai deze in de richting van de DC in de computer.

    • Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

    • Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact waar het in zit erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlakte van het logic board.

  16. Verwijder de volgende twee schroeven: Eén 8.6 mm lange Phillips schroef
    • Verwijder de volgende twee schroeven:

    • Eén 8.6 mm lange Phillips schroef

    • Eén 5.5 mm lange Phillips schroef

    • Verwijder de houder van de schermdatakabel van de bovenste behuizing.

  17. Verwijder het stuk schuimtape dat over de schroeven van het scherm zit, in de buurt van het MagSafe DC-In bord.
    • Verwijder het stuk schuimtape dat over de schroeven van het scherm zit, in de buurt van het MagSafe DC-In bord.

  18. Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de linkerkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de linkerkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • We laten expres een schroef zitten zodat het scherm aan de bovenste behuizing bevestigd blijft. Dit maakt de volgende stappen wat makkelijker.

  19. Open je MacBook Pro zodat het scherm haaks op de bovenste behuizing staat.
    • Open je MacBook Pro zodat het scherm haaks op de bovenste behuizing staat.

    • Plaats je geopende MacBook op een tafel zoals op de foto.

    • Verwijder, terwijl je het scherm en de bovenste behuizing met je linkerhand vasthoudt, de resterende T8 Torx-schroeven uit de onderste schermbeugels.

  20. Zorg dat je het scherm en de bovenste behuizing met je hand vast blijft houden. Als je dit niet doet, kan het zijn dat het losgekomen scherm of de bovenste behuizing valt en mogelijk beschadigd raakt.
    • Zorg dat je het scherm en de bovenste behuizing met je hand vast blijft houden. Als je dit niet doet, kan het zijn dat het losgekomen scherm of de bovenste behuizing valt en mogelijk beschadigd raakt.

    • Verwijder de laatste T8 Torx-schroeven die het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

  21. Pak de bovenste behuizing met je rechterhand vast en draai deze lichtjes in de richting van de bovenkant van het scherm, zodat de bovenste schermbeugel loskomt van de hoek van de bovenste behuizing. Draai het scherm lichtjes weg van de bovenste behuizing. Til het scherm op en weg van de bovenste behuizing en wees hierbij voorzichtig dat je geen beugels of kabels kapot trekt.
    • Pak de bovenste behuizing met je rechterhand vast en draai deze lichtjes in de richting van de bovenkant van het scherm, zodat de bovenste schermbeugel loskomt van de hoek van de bovenste behuizing.

    • Draai het scherm lichtjes weg van de bovenste behuizing.

    • Til het scherm op en weg van de bovenste behuizing en wees hierbij voorzichtig dat je geen beugels of kabels kapot trekt.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze stappen in omgekeerde volgorde.

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

450.771 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Just wanted to say thanks for the website, and easy to follow instructions! I just successfully replaced my girlfriends Macbook Pro screen today:)

Glenn - Antwoord

This display assembly will fit into an 13 in - Early 2011 macbook pro?

Kike Sr - Antwoord

No the connector in the logic board/video cable is slightly different.

Sean Istre -

I have a mid 2012 13" Macbook pro. This is a non retina computer but would it be possible to change it to a Retina Display using this guide and would my Mac recognize the new screen?

(I have plenty of memory and the graphic card can definitely handle it too)

Thanks

AdrienV - Antwoord

I doubt it would work, But be my guest to try it. (and post a guide on how to do it)

Edward Stallard -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 57

Afgelopen 7 dagen: 462

Afgelopen 30 dagen: 2,176

Altijd: 207,927