Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Upgrade de RAM in je MacBook Pro 13" Unibody.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven:
    • Verwijder de volgende tien schroeven:

    • Drie 14.4 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.5 mm lange geschouderde Phillips #00 schroeven

    • Bij het weer terugplaatsen van de kleine schroeven zorg je dat je ze haaks op de lichte ronding van de behuizing plaatst (aangezien ze niet recht naar beneden draaien).

  2. Gebruik je vingers om de onderste behuizing,  van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken. Verwijder de onderste behuizing.
    • Gebruik je vingers om de onderste behuizing, van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken. Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.
    • Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken.

    • Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.

  4. Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.
    • Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.

  5. Trek de twee armen die de RAM op z'n plek houden weg uit het midden van de RAM-chip. De RAM-chip zou uit het contact moeten "klikken".
    • Trek de twee armen die de RAM op z'n plek houden weg uit het midden van de RAM-chip.

    • De RAM-chip zou uit het contact moeten "klikken".

  6. Trek de RAM-stick uit het contact.
    • Trek de RAM-stick uit het contact.

    • Herhaal dit proces om ook de tweede RAM-chip te verwijderen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

458.655 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

132 Leden

My mid-2012 2.5 i5 works perfectly with 16 Gb of 1600Mhz DDR3.

nix - Antwoord

Just replaced my 4GB with 16GB of PNY from Best Buy. AWESOME difference in performance!!

Michael Chandler -

Could you please specify the memory chip that you bought? I need more details in order to get the right one, thanks!

Lin -

Any memory kit that is either validated by Apple or that has the proper channel configuration (9-9-9-24) is okay to use. If you are looking for pure performance RAM, a kit of Corsair Vengeance RAM is okay to use (again, check the channel configuration), but most people will benefit from a kit of Corsair Mac Memory or the kit that iFixit provides in the volume of your choice.

Seji the veggie -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 99

Afgelopen 7 dagen: 813

Afgelopen 30 dagen: 3,415

Altijd: 351,651