Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte harde schijf te vervangen.

Video overzicht

  1. Verwijder de volgende tien schroeven:
    • Verwijder de volgende tien schroeven:

    • Drie 14.4 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.5 mm lange geschouderde Phillips #00 schroeven

    • Bij het weer terugplaatsen van de kleine schroeven zorg je dat je ze haaks op de lichte ronding van de behuizing plaatst (aangezien ze niet recht naar beneden draaien).

  2. Gebruik je vingers om de onderste behuizing,  van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken. Verwijder de onderste behuizing.
    • Gebruik je vingers om de onderste behuizing, van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken. Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.
    • Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken.

    • Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.
    • Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.

  6. Verwijder de twee Phillips schroeven die de beugel van de harde schijf aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee Phillips schroeven die de beugel van de harde schijf aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • Laat deze schroeven aan de beugel van de harde schijf zitten.

  7. Verwijder de beugel van de harde schijf.
    • Verwijder de beugel van de harde schijf.

    • Het kan zijn dat de beugel van de harde schijf nogal stevig aan de bovenste behuizing vastzit.

  8. Gebruik de al aanwezige treklip om de harde schijf uit de bovenste behuizing te tillen.
    • Gebruik de al aanwezige treklip om de harde schijf uit de bovenste behuizing te tillen.

    • Probeer de harde schijf nog niet volledig te verwijderen, aangezien deze nog steeds aan de laptop is verbonden met de harde schijfkabel.

  9. Trek de harde schijfkabel weg van de body van de harde schijf. Verwijder de harde schijf.
    • Trek de harde schijfkabel weg van de body van de harde schijf.

    • Verwijder de harde schijf.

  10. Verwijder de vier 6.0 mm lange T6 Torx bevestigingspinnen aan de zijkant van de harde schijf. Verplaats de bevestigingspinnen naar je nieuwe harde schijf.
    • Verwijder de vier 6.0 mm lange T6 Torx bevestigingspinnen aan de zijkant van de harde schijf.

    • Verplaats de bevestigingspinnen naar je nieuwe harde schijf.

    • Indien je dit wilt, kun je ook de treklip overzetten naar je nieuwe harde schijf.

    • We hebben een speciale OS X installatiehandleiding die je zal helpen bij het installeren van je nieuwe harde schijf.

    • In het geval dat je je EFI Firmware ROM hebt ge-update, kun je ook een "internet recovery" uitvoeren.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze handleiding in omgekeerde volgorde.

100%

Begin met vertalen ›

Phillip Takahashi

Lid sinds: 22-08-11

80.501 Reputatie

Is there any specific order that's best for putting back the screws?

wtfjackiass - Antwoord

Start with the corners but after that it dose not matter

William Stadler -

Is it possible that my early 2011 macbook pro has T7 screws on the hd instead of the mentioned T6?

I tried removing the screws with a T6 and no luck, the driver seems to be too small. Thanks

Juan Carvajal - Antwoord

Did everything as instructed for a new drive and now constantly getting three beeps. Can't resolve it. Apple says my RAM is wrong but I didn't touch it!

Matt Davis - Antwoord

How do you install the Operating system once this has been done?

xdragoons - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 44

Afgelopen 7 dagen: 324

Afgelopen 30 dagen: 1,451

Altijd: 284,342