Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte schermmodule te vervangen.

  1. Verwijder de volgende tien schroeven:
    • Verwijder de volgende tien schroeven:

    • Drie 14.4 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.5 mm lange geschouderde Phillips #00 schroeven

    • Bij het weer terugplaatsen van de kleine schroeven zorg je dat je ze haaks op de lichte ronding van de behuizing plaatst (aangezien ze niet recht naar beneden draaien).

  2. Gebruik je vingers om de onderste behuizing,  van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken. Verwijder de onderste behuizing.
    • Gebruik je vingers om de onderste behuizing, van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken. Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.
    • Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken.

    • Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.

  4. Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.
    • Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.

  5. Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van de AirPort/Bluetooth-module uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de lintkabelaansluiting van de AirPort/Bluetooth-module uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  6. Trek de kabel van de camera voorzichtig uit het contact op het logic voard.
    • Trek de kabel van de camera voorzichtig uit het contact op het logic voard.

    • Trek de kabel van de camera parallel aan het oppervlakte van het logic board. Als je deze kabel omhoog trekt, beschadig je mogelijk de kabel of het logic board zelf.

  7. Duw de lintkabel van de AirPort/Bluetooth-module uit de weg en peuter de camerakabel los van het kleefmiddel dat het aan de subwoofer en de beugel van de AirPort/Bluetooth-module bevestigt. Begeleid de camerakabel weg onder de vinger die de kabel vasthoudt en die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module is verwerkt.
    • Duw de lintkabel van de AirPort/Bluetooth-module uit de weg en peuter de camerakabel los van het kleefmiddel dat het aan de subwoofer en de beugel van de AirPort/Bluetooth-module bevestigt.

    • Begeleid de camerakabel weg onder de vinger die de kabel vasthoudt en die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module is verwerkt.

  8. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  9. Gebruik de punt van een spudger om de antenne-aansluiting, die het dichtst bij het logic board zit, uit het contact op het AirPort/Bluetooth-bord omhoog te duwen. Begeleid de antennekabel weg onder de klem die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module verwerkt is.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antenne-aansluiting, die het dichtst bij het logic board zit, uit het contact op het AirPort/Bluetooth-bord omhoog te duwen.

    • Begeleid de antennekabel weg onder de klem die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module verwerkt is.

  10. Koppel de resterende drie antennekabelaansluitingen met behulp van de methode die in de vorige stap is uitgelegd. Begeleid de kabels weg uit de inkepingen die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module gesneden zijn.
    • Koppel de resterende drie antennekabelaansluitingen met behulp van de methode die in de vorige stap is uitgelegd.

    • Begeleid de kabels weg uit de inkepingen die in de beugel van de AirPort/Bluetooth-module gesneden zijn.

  11. Verwijder de volgende vijf schroeven:
    • Verwijder de volgende vijf schroeven:

    • Twee 10.3 mm lange Phillips schroeven

    • Twee 3.1 mm lange Phillips schroeven

    • Eén 5 mm lange Phillips schroef

  12. Trek de AirPort/Bluetooth-module en de subwoofer omhoog richting het midden van de zijkant van de optische schijf totdat deze van elkaar loskomen.
    • Trek de AirPort/Bluetooth-module en de subwoofer omhoog richting het midden van de zijkant van de optische schijf totdat deze van elkaar loskomen.

  13. Verwijder de AirPort/Bluetooth-module en wees daarbij voorzichtig voor de kwetsbare antenne-aansluiting in de buurt van de hoek van de bovenste behuizing.
    • Verwijder de AirPort/Bluetooth-module en wees daarbij voorzichtig voor de kwetsbare antenne-aansluiting in de buurt van de hoek van de bovenste behuizing.

  14. Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de rechterkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de rechterkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • We raden het bewust aan om een schroef te laten zitten zodat het scherm nog steeds bevestigd is aan de bovenste behuizing om zo de volgende stappen wat makkelijker te maken.

  15. Pak de plasticen treklip die aan het slot van de schermdatakabel bevestigd is en draai deze in de richting van de DC in de computer. Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board. Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact waar het in zit erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlakte van het logic board.
    • Pak de plasticen treklip die aan het slot van de schermdatakabel bevestigd is en draai deze in de richting van de DC in de computer.

    • Trek de schermdatakabel in een rechte beweging uit het contact op het logic board.

    • Til de schermdatakabel niet omhoog, aangezien het contact waar het in zit erg kwetsbaar is. Trek de kabel parallel aan het oppervlakte van het logic board.

  16. Verwijder de volgende twee schroeven: Eén 8.6 mm lange Phillips schroef
    • Verwijder de volgende twee schroeven:

    • Eén 8.6 mm lange Phillips schroef

    • Eén 5.5 mm lange Phillips schroef

    • Verwijder de houder van de schermdatakabel van de bovenste behuizing.

  17. Verwijder het stuk schuimtape dat over de schroeven van het scherm zit, in de buurt van het MagSafe DC-In bord.
    • Verwijder het stuk schuimtape dat over de schroeven van het scherm zit, in de buurt van het MagSafe DC-In bord.

  18. Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de linkerkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.
    • Verwijder twee van de drie 6 mm lange T8 Torx-schroeven die de linkerkant van het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

    • We laten expres een schroef zitten zodat het scherm aan de bovenste behuizing bevestigd blijft. Dit maakt de volgende stappen wat makkelijker.

  19. Open je MacBook Pro zodat het scherm haaks op de bovenste behuizing staat.
    • Open je MacBook Pro zodat het scherm haaks op de bovenste behuizing staat.

    • Plaats je geopende MacBook op een tafel zoals op de foto.

    • Verwijder, terwijl je het scherm en de bovenste behuizing met je linkerhand vasthoudt, de resterende T8 Torx-schroeven uit de onderste schermbeugels.

  20. Zorg dat je het scherm en de bovenste behuizing met je hand vast blijft houden. Als je dit niet doet, kan het zijn dat het losgekomen scherm of de bovenste behuizing valt en mogelijk beschadigd raakt.
    • Zorg dat je het scherm en de bovenste behuizing met je hand vast blijft houden. Als je dit niet doet, kan het zijn dat het losgekomen scherm of de bovenste behuizing valt en mogelijk beschadigd raakt.

    • Verwijder de laatste T8 Torx-schroeven die het scherm aan de bovenste behuizing bevestigen.

  21. Pak de bovenste behuizing met je rechterhand vast en draai deze lichtjes in de richting van de bovenkant van het scherm, zodat de bovenste schermbeugel loskomt van de hoek van de bovenste behuizing. Draai het scherm lichtjes weg van de bovenste behuizing. Til het scherm op en weg van de bovenste behuizing en wees hierbij voorzichtig dat je geen beugels of kabels kapot trekt.
    • Pak de bovenste behuizing met je rechterhand vast en draai deze lichtjes in de richting van de bovenkant van het scherm, zodat de bovenste schermbeugel loskomt van de hoek van de bovenste behuizing.

    • Draai het scherm lichtjes weg van de bovenste behuizing.

    • Til het scherm op en weg van de bovenste behuizing en wees hierbij voorzichtig dat je geen beugels of kabels kapot trekt.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Note that the 2011 version differs from previous models at the connectors on the antenna end opposite to the display cable. Do not attempt to buy a complete display from prior models.

khull - Antwoord

Although this guide a difficulty rating I wasn't sure how long it would take a fairly adept novice to complete the R&R of the display. I took my time and did the tear down in 1 hour. I separated the fasteners by placing each section on a loop of tape above the work. The replacement of the new display took me about 2 hours. As the guide says it was just the tear down in reverse. Things that added to the replacement were getting the first 2 screws aligned and in place; re-routing the antenna and camera cables and making sure the camera cable socket connector was in correctly. The good news is it worked on the first power-up. Great guide.

Bob G - Antwoord

Can I use a 2011 Display with a 2009 (mid) MacBook pro?

Simon - Antwoord

Not even close.

maccentric -

Nice guide. I think rating this as Difficult is over stating it; this is moderate at best.

maccentric -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 23

Afgelopen 7 dagen: 148

Afgelopen 30 dagen: 788

Altijd: 172,751