Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de schermmodule van je MacBook Pro 13" Touch Bar eind 2016 te vervangen.

Voordat je met deze procedure begint, wil je misschien checken of je in aanmerking komt voor een gratis reparatie van Apple. Als het licht achter je scherm niet meer werkt of het scherm vertoont verticale lichtgevende stroken langs de onderkant van je scherm (a.k.a. "stage lights"), kan het zijn dat je MacBook Pro in aanmerking komt voor Apple's schermlicht service programma.

Ontlaad, voor je eigen veiligheid, de batterij van je MacBook Pro tot onder de 25% voordat je de reparatie begint.

    • Zet je Mac aan en open Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    Is this step necessary? I can’t perform this step as I am attempting to repair water damage and need to remove logic board & most likely replace the battery.

    lamajr - Antwoord

    @mac_medic You definitely don’t want the power coming on while the board is wet. In your case, I think powering on the machine to disable Auto Boot would do more damage than it prevents. I agree, skip this step and be prepared to disconnect the battery quickly if the laptop automatically powers on. Good luck!

    Jeff Suovanen -

    This did not work when running High Sierra.

    Kyle B - Antwoord

    Tried this on a 2018 MBP 13” Touchbar (there’s no iFixit guide for this model yet). Need to replace a broken screen.

    Luckily I managed to connect to an external screen (Cmd-Down Brightness to switch displays) and enter above command. Seems to work, but there’s another problem with this model - it powers up as soon as any key is pressed……. ffs <gnashes teeth>

    Cool_Breeze - Antwoord

    I unscrew the battery first and wrap electrical tape over the logic board battery connector before attempting any repairs to the board. Haven’t had any problems yet and I’ve worked on about 10 of these models already. Also when you open the bottom case use a suction cup at the bottom and pull up then run a plastic spudger along the edges to disconnect the clips. Also only use a plastic spudger on the board. Saw a youtube video from a repair shop and he did not disconnect the power and used all metal tools during the entire process of removing the board. His last step was to disconnect the battery terminal.

    Brian - Antwoord

    • Voordat je verder gaat, koppel je MacBook los en zet 'm uit. Sla het scherm dicht en leg de laptop op een zachte ondergrond met de bovenkant naar beneden.

    • Gebruik een P5 pentalobe schroevendraaier om de zes schroeven die de onderste behuizing bevestigen, los te schroeven:

    • Twee 6.2 mm schroeven

    • Vier 3.4 mm schroeven

    • Verlies je schroeven niet gedurende deze reparatie en zorg ervoor dat ze op precies dezelfde plaats terugkomen om zo eventuele schade te voorkomen.

  2. Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro. Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.
    • Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro.

    • Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.

  3. Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis. Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing. Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.
    • Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis.

    • Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing.

    • Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.

    The instruction implies that sliding the pick up to the side of the case releases the clip. This is far from the truth; it takes a pretty strong force to pop the clip open. The plastic pick is a good start, but you need to reach in and pull the middle of that side of the case pretty hard.

    dkraemer2 - Antwoord

  4. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.
    • Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.

  5. Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten. Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen. Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten.

    • Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen.

    • Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.

  6. Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen. Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek. Trek naar de zijkant - niet omhoog.
    • Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen.

    • Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek.

    • Trek naar de zijkant - niet omhoog.

    • Het kan zijn dat hier veel kracht voor nodig is.

    On the 2018 model, there are two more clips that need to be popped on the sides in the middle. Then it slides out easily.

    Cool_Breeze - Antwoord

  7. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer terug te zetten: Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.
    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer terug te zetten:

    • Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.

    • Als de klemmen weer vast zitten en de onderste behuizing op de juiste plaats zit, druk dan opnieuw stevig naar beneden om de vier niet zichtbare klemmen in elkaar te laten grijpen. Als het goed is, hoor en voel je ze op hun plaats klikken.

  8. Trek, bij het logic board tegen de batterij, voorzichtig het grote stuk tape dat de batterijaansluiting verhult los. Verwijder de tape.
    • Trek, bij het logic board tegen de batterij, voorzichtig het grote stuk tape dat de batterijaansluiting verhult los.

    • Verwijder de tape.

  9. Trek dan voorzichtig het kleine stuk tape los dat de datakabelaansluiting van het batterijbord verhult. De tape is geïntegreerd in de lintkabel en zal dus niet volledige loskomen. Trek het enkel ver genoeg los om bij de aansluiting te kunnen komen.
    • Trek dan voorzichtig het kleine stuk tape los dat de datakabelaansluiting van het batterijbord verhult.

    • De tape is geïntegreerd in de lintkabel en zal dus niet volledige loskomen. Trek het enkel ver genoeg los om bij de aansluiting te kunnen komen.

    While the tape in this step was definitely attached to the ribbon cable, I accidentally pulled it off during Step 9, thinking that it was a tab to remove the larger tape covering the whole battery connector. It didn’t seem to do any harm.

    cdowney - Antwoord

  10. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  11. Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen. Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen.
    • Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen.

  12. Ontkoppel de datakabel van het batterijbord door het uit het contact te schuiven. Schuif parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.
    • Ontkoppel de datakabel van het batterijbord door het uit het contact te schuiven.

    • Schuif parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.

  13. Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit. Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit.
    • Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit.

    The cable is held down with adhesive. Be very gentle with the delicate cable as you peel it back.

    dkraemer2 - Antwoord

  14. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen.

  15. Gebruik een spudger om voorzichtig de batterijstroomaansluiting op te tillen, om zo de batterij los te koppelen. Lift de aansluiting zodanig omhoog dat het gescheiden blijft van het contact. Als het per ongeluk contact maakt gedurende de reparatie kan het je MacBook Pro beschadigen.
    • Gebruik een spudger om voorzichtig de batterijstroomaansluiting op te tillen, om zo de batterij los te koppelen.

    • Lift de aansluiting zodanig omhoog dat het gescheiden blijft van het contact. Als het per ongeluk contact maakt gedurende de reparatie kan het je MacBook Pro beschadigen.

    I think here you are missing the step where you disconnected the retina display cable

    Till Korten - Antwoord

    Hi Till, you were probably looking at the display assembly guide (which contains this guide as a prereq). In step 19 of the display assembly guide the display cables are disconnected.

    Tobias Isakeit -

  16. Verwijder de vier 1.9 mm T3 Torx schroeven die de plastic kapjes op de schermscharnieren op hun plek houden. Verwijder beide scharnierkapjes. Verwijder beide scharnierkapjes.
    • Verwijder de vier 1.9 mm T3 Torx schroeven die de plastic kapjes op de schermscharnieren op hun plek houden.

    • Verwijder beide scharnierkapjes.

  17. Verwijder de twee 2.9 mm T3 Torx schroeven die de aluminium bescherming bovenop de schermkabel vasthouden. Verwijder de bescherming.
    • Verwijder de twee 2.9 mm T3 Torx schroeven die de aluminium bescherming bovenop de schermkabel vasthouden.

    • Verwijder de bescherming.

  18. Verwijder de twee 1.7 mm T3 Torx schroeven die het aluminium beschermplaatje bovenop de flexaansluiting van de schermkabel bevestigen. Verwijder de beschermplaat.
    • Verwijder de twee 1.7 mm T3 Torx schroeven die het aluminium beschermplaatje bovenop de flexaansluiting van de schermkabel bevestigen.

    • Verwijder de beschermplaat.

  19. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen.
    • Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen.

  20. Verwijder de vier 1.5 mm T3 Torx schroeven die de twee aluminium beschermplaatjes bovenop de twee schermkabelaansluitingen bevestigen. Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen. Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen.
    • Verwijder de vier 1.5 mm T3 Torx schroeven die de twee aluminium beschermplaatjes bovenop de twee schermkabelaansluitingen bevestigen.

    • Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen.

    These do not need to be removed.

    In fact, these screws and covers came already installed on my replacement display.

    dkraemer2 - Antwoord

    When re-installing the display, be careful to make sure that the display cable from the logic board sits properly ABOVE its connector on the display hinge.

    dkraemer2 - Antwoord

  21. Verwijder de vier 3.9 mm T5 Torx schroeven die, aan beide kanten, de antennekabelmodule bevestigen. Verwijder ook de twaalf 1.1 mm P2 pentalobe schroeven aan beide kanten.
    • Verwijder de vier 3.9 mm T5 Torx schroeven die, aan beide kanten, de antennekabelmodule bevestigen.

    • Verwijder ook de twaalf 1.1 mm P2 pentalobe schroeven aan beide kanten.

    The 1,1mm screws are completly stuck, I have the screwdrivers but the screws are just not turning. Any tips how to take them off ?

    I tried other screwdrivrer and put a rubber on it while trying to take it off but nothing works,

    Gerard Soprani - Antwoord

    Had the same problem with my ‘quality’ P2 screwdriver. A dirt cheap set from Ya Xun, nr. YX-6025 saved the day

    Niels Beijer - Antwoord

    I found that a form downward pressure and gentle slowly increasing rotational pressure consistently worked

    david - Antwoord

    The 1.1 screws are at a slight angle (on the 2018 model, not sure about the 2017 one) so make sure you angle your screwdriver around 10° off vertical towards the rear edge of the machine.

    Cool_Breeze - Antwoord

  22. Ontkoppel voorzichtig de drie coax antennekabels door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen. Schuif je pincetten of de platte kant van je spudger onder iedere kabel totdat je dichtbij de aansluiting bent en draai of duw deze dan voorzichtig omhoog om deze los te krijgen. Om de kabels weer aan te sluiten, positioneer je de aansluiting precies boven het contact om deze vervolgens naar beneden te duwen totdat deze op z'n plaats klikt.
    • Ontkoppel voorzichtig de drie coax antennekabels door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

    • Schuif je pincetten of de platte kant van je spudger onder iedere kabel totdat je dichtbij de aansluiting bent en draai of duw deze dan voorzichtig omhoog om deze los te krijgen.

    • Om de kabels weer aan te sluiten, positioneer je de aansluiting precies boven het contact om deze vervolgens naar beneden te duwen totdat deze op z'n plaats klikt.

  23. Verwijder de 2.8 mm T5 Torx schroeven die de drie coax antennekabels aan het moederbord vastmaken.
    • Verwijder de 2.8 mm T5 Torx schroeven die de drie coax antennekabels aan het moederbord vastmaken.

  24. Gebruik een openingsplectrum om de antennekabelmodule eruit te liften zoals op de foto wordt getoond. Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken. Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken.
    • Gebruik een openingsplectrum om de antennekabelmodule eruit te liften zoals op de foto wordt getoond.

    • Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken.

    Don’t forget to unscrew 2 screws at middle in order to finish step 24

    MNgu - Antwoord

  25. Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten. Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten.
    • Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten.

    Reversing this step was the hardest part for me. There is a small “tunnel” that runs under the heat pipe which the 3 antenna cables plus the securing bracket must be threaded through. The shortest cable easily got stuck or pushed off to the side under the heat pipe. After many attempts, I found success by bending the 3 wires ever so slightly to the left before inserting them in the tunnel, so that when they make it through the tunnel, they were more prone to stay straight. It was easy to grab them one by one with tweezers by doing that. Just have to be very careful.

    cdowney - Antwoord

  26. Verwijder de antennekabelmodule.
    • Verwijder de antennekabelmodule.

    • Knijp, tijdens het weer in elkaar zetten van de module, de kabelbundel samen en dirigeer deze onder de warmtepijp door in de juiste positie op het bord. Gebruik, indien nodig, je tools om deze bundel erdoor te krijgen, maar forceer dit niet.

    I had a LOT of trouble re-installing the three antenna cables underneath the heat pipe! The only way I could get them through was to use clear tape to bind the three antenna connectors together tightly into one pointy end. I was able to push that through into place, but I was not able to push the three separate wires through.

    dkraemer2 - Antwoord

    It’s possible to avoid this problem by just not removing the antenna assembly entirely. I secured the three cables and the screw holder together with a small cable tie to avoid them slipping out. You can fit the new screen without removing the assembly completely.

    Stuart Mc -

    Thanks dkraermer2 for that tip of wrapping all 3 wires into a narrow point. I used Capton tape. The metal screw holder needed help as it catches on a ridge in the MB. I used tweezers to “Lift” it over that last ridge.

    lamajr - Antwoord

    Make sure the antenna cable assembly locates correctly on reassembly. It is important to install this down onto its locating lugs, not pushing from the rear of the machine towards the front. There is a small ‘u’ shaped cutout on bottom of the assembly and a metal tab which must locate into the corresponding ‘u’ shaped lug and slot cut into the metal of the top case. If this is not located correctly there is a good chance that the screen will foul when opening and closing resulting in an audible click as it catches the antenna assembly.

    BrianS - Antwoord

    +1 for BrianS comment. The U shape is a placeholder for the antenna and is located at antenna center. If this ever happened to you, fold gently the antenna strip to leave 3 mm space from the antenna main block, and place the antenna center first in oder for the antenna to fit into the U shape properly.

    Xavier Fischer -

    +1 to both BrianS and Xavier Fischer’s comments above. Even when the lug and the cutout are identified, it’s not easy to tell if it’s been seated correctly until you test the hinge. I found Xavier’s suggestion worked.

    Stuart Mc -

  27. Verwijder de vier 3.9 mm T3 Torx schroeven die de veerscharnieren van de twee schermkabels bevestigen.
    • Verwijder de vier 3.9 mm T3 Torx schroeven die de veerscharnieren van de twee schermkabels bevestigen.

  28. Neem de linkerkant van de schermkabelmodule en trek deze in de richting van de onderkant van de MacBook en weg van de veerscharnier. Gebruik een pincet om de veerscharnier van de schermkabel uit de steun te trekken. Herhaal deze stap met de rechter veerscharnier van de schermkabelmodule.
    • Neem de linkerkant van de schermkabelmodule en trek deze in de richting van de onderkant van de MacBook en weg van de veerscharnier.

    • Gebruik een pincet om de veerscharnier van de schermkabel uit de steun te trekken.

    • Herhaal deze stap met de rechter veerscharnier van de schermkabelmodule.

  29. Open je scherm en zet je MacBook Pro op een van de open zijkanten. Verwijder, terwijl je je MacBook Pro vasthoudt met een hand, de drie T8 Torx schroeven bij het onderste schermscharnier.
    • Open je scherm en zet je MacBook Pro op een van de open zijkanten.

    • Verwijder, terwijl je je MacBook Pro vasthoudt met een hand, de drie T8 Torx schroeven bij het onderste schermscharnier.

    • Verwijder de drie andere T8 Torx schroeven bij het bovenste schermscharnier.

    Should it not be saying: “Remove the remaining three T8 Torx screw from the upper display hinge.” rather than the lower display bracket..? It seems to me that the last instruction in this step does not correspond to the pictures on the left.

    Thomas Keulemans - Antwoord

    Thanks Thomas, it has been corrected.

    Tobias Isakeit -

  30. Zorg dat je zowel het scherm als de main body van je MacBook Pro stevig vasthoudt, aangezien een van beide onverwachts zou kunnen vallen tijdens deze stap. Duw beide helften van de MacBook Pro weer samen zodat de scharnieren uit de uitsparingen in het chassis kunnen worden getild. Om de twee delen van elkaar te scheiden, duw je de main body van de MacBook Pro van je weg terwijl je het scherm naar je toe trekt.
    • Zorg dat je zowel het scherm als de main body van je MacBook Pro stevig vasthoudt, aangezien een van beide onverwachts zou kunnen vallen tijdens deze stap.

    • Duw beide helften van de MacBook Pro weer samen zodat de scharnieren uit de uitsparingen in het chassis kunnen worden getild.

    • Om de twee delen van elkaar te scheiden, duw je de main body van de MacBook Pro van je weg terwijl je het scherm naar je toe trekt.

    • Verwijder de schermmodule en wees hierbij voorzichtig dat je geen kabels meetrekt.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe vervangende onderdeel met het originele onderdeel - het kan zijn dat je oude onderdelen mee moet vervangen of dat je kleefmiddel van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je het installeert.

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Probeer dan wat probleemoplossing uit of doorzoek ons Antwoordenforum voor hulp.

53%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

62.871 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

Will this work for the a1708 model?

Lucas Zhu - Antwoord

Hello Lucas Zhu,

the interior build of the A1708 model is a bit different to this one. Especially the connection of the battery. You can check our guides for the A1708 model for the disconnection procedure. The removal of the display in general, is more or less the same with a few differences (e.g. two instead of 3 coax cables). Although the A1708 is a different model you might be able to remove the display following this guide.

Dominik Schnabelrauch -

THANK YOU THANK YOU THANK YOU!! You made my life so much easier. This guide was thorough and definitely made things a lot easier to understand.

Dana Altier-Jeske - Antwoord

I disagree with your difficulty level. I found this much harder than a standard display due to the size and number of tiny screws.

mayer - Antwoord

Thanks for the guide! I’ve completed mine around 1 1/2 hours while being really careful not to short-circuit any components. Other video that I used for reference: https://youtu.be/153tVLIZVm8 and https://youtu.be/bEDhEWLrkUs

firdaus.abhar - Antwoord

Thanks!

This took me more than 2 hours to remove and replace the display. By far the most time-consuming step was removing and re-feeding the antenna wires under the heat pipe. (See my suggestion above.)

The other Guides for display removal for the other similar MacBook Pro models (2017, non-touch bar, etc.) list times of 20 or 30 minutes. Those times are totally unrealistic, at least for first times through the process.

dkraemer2 - Antwoord

Great guide! I completed on the A1706 in a little under 2 hours. Re-performing Step 25 on re-assembly was the hardest part. Other than that, pretty standard repair with the proper tools. Thanks for posting!

cdowney - Antwoord

Thanks for taking the time to document the display replacement procedure. I used these instructions to replace a display for a late 2016 function key Macbook Pro 13” A1706 model. There are two antenna cables in a different location on the on the earlier model. I did not remove them and was able to move the antenna cable assembly while still attached and easily manipulate the screen connection assembly round it. The twelve 1.1 mm P2 screws used to hold the antenna cable assembly in place are minute and I had to hold them in forceps in order to load them on to the screwdriver and then screw them into place - very fiddly. The spring hinges of the display cable were tricky to put back in too. Otherwise went as described in the guide.

lostculture - Antwoord

Thanks for the very thorough guide I managed to replace my screen in about 1 hour 45 mins taking alot of care.

After I have replaced the screen the touchbar seems to be functioning visually but is unresponsive to touch. Ive tried to kill the touch bar agent via terminal and activity monitor. I just wondered if you may have any guidance or advice as to what might have happened and how I can fix it :)

Thanks in advance,

Danny

Danny - Antwoord

Same happend to me. Let me know if you find a solution. So far I am using “TouchBarServer.app” to compensate. I think I found it on Github

Felix J -

FYI

Not to disparage commerce for the good people of iFixit but check this link before you take the plunge to repair your 13” MacBook Pro Model A1706. It might qualify for a free repair.

https://support.apple.com/13-inch-macboo...

Happy trails or whatever you’re on.

pkeenan8 - Antwoord

No disparagement taken! Great tip, added to the guide introduction. Thanks for chiming in.

Jeff Suovanen -

The tiny P2 screws are the only challenge - get a sturdy P2 driver. After you do a few of these they’re cake. I can swap out the display and touch bar in 60-90 mins max. Use ESD safe mat and tweezers so you don’t break any fragile cables.

Ted Teske - Antwoord

Thank you for the guide! Und die deutsche Übersetzung natürlich!

I could change the display successfully even though I dont have a lot of experience in this stuff. I have to warn though that these models are very fragile; I probably broke my touchbar in the process. Its not responding to touch interactions anymore.

Felix J - Antwoord

Perfect guide! took me 3 hours total…. which i actually enjoyed and what a great feeling after it’s done and

you have a brand new computer again. Thank you .

ilya - Antwoord

Thanks for the great instructions! Almost everything works perfectly after following these instructions. However, there is one issue: the camera does not work. If I look at the system report, under “Camera” it says “No video capture devices were found.” and if I open photo booth it says “There is no connected camera”. I’ve tried re-booting, but with no luck. Any ideas what I might have done wrong? Besides the camera, everything else seems to be fine.

Jamie Near - Antwoord

Great guide, except now my computer won’t power on - apparently, that Touch ID/Power button needs to be “Re-Packed”, which requires that Apple does it - and they say another new screen is required to do it. And, possibly, a logic board.

The repair will cost more than buying a new computer…

Richard Belson - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 58

Afgelopen 7 dagen: 419

Afgelopen 30 dagen: 1,894

Altijd: 25,503