Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding - verwijder het logic board en het koellichaam als één module om de laptop verder uit elkaar te kunnen halen of om ruimte te maken.

  1. Gebruik een Torx T3 schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven van het paneel van de toetsenbordaansluiting te verwijderen. Gebruik een Torx T3 schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven van het paneel van de toetsenbordaansluiting te verwijderen.
    • Gebruik een Torx T3 schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven van het paneel van de toetsenbordaansluiting te verwijderen.

  2. Verwijder het paneel van de toetsenbordaansluiting.
    • Verwijder het paneel van de toetsenbordaansluiting.

  3. Gebruik een spudger om de toetsenbordaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen. Gebruik een spudger om de toetsenbordaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een spudger om de toetsenbordaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

  4. Door een T3 Torx schroevendraaier te gebruiken, verwijder je: De twee 1.4 mm schroeven van de Thunderbolt-poortaansluiting aan de linkerkant.
    • Door een T3 Torx schroevendraaier te gebruiken, verwijder je:

    • De twee 1.4 mm schroeven van de Thunderbolt-poortaansluiting aan de linkerkant.

    • Nog twee 1.4 mm schroeven van de Thunderbolt-poortaansluiting aan de rechterkant.

  5. Gebruik een spudger om de linker Thunderbolt-poort te ontkoppelen door het met een rechte beweging van het logic board te duwen. Duw aan de binnenkant, aan de kant waar de ventilator zit. Duw de aansluiting voorzichtig aan de kant zodat het niet in de weg zal zitten tijdens het verwijderen van het logic board.
    • Gebruik een spudger om de linker Thunderbolt-poort te ontkoppelen door het met een rechte beweging van het logic board te duwen.

    • Duw aan de binnenkant, aan de kant waar de ventilator zit.

    • Duw de aansluiting voorzichtig aan de kant zodat het niet in de weg zal zitten tijdens het verwijderen van het logic board.

  6. Herhaal de vorige stop voor de rechter Thunderbolt-poortaansluiting: duw het vanaf de binnenkant omhoog en voorzichtig naar de zijkant. Herhaal de vorige stop voor de rechter Thunderbolt-poortaansluiting: duw het vanaf de binnenkant omhoog en voorzichtig naar de zijkant. Herhaal de vorige stop voor de rechter Thunderbolt-poortaansluiting: duw het vanaf de binnenkant omhoog en voorzichtig naar de zijkant.
    • Herhaal de vorige stop voor de rechter Thunderbolt-poortaansluiting: duw het vanaf de binnenkant omhoog en voorzichtig naar de zijkant.

  7. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven die het beschermpaneeltje van de Touch ID en de 3.5 mm audio jackaansluitingen beschermen, te verwijderen. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven die het beschermpaneeltje van de Touch ID en de 3.5 mm audio jackaansluitingen beschermen, te verwijderen.
    • Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven die het beschermpaneeltje van de Touch ID en de 3.5 mm audio jackaansluitingen beschermen, te verwijderen.

  8. Verwijder het paneeltje.
    • Verwijder het paneeltje.

  9. Gebruik een spudger om de 3.5 mm audio jack flexkabel los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken. Duw de flexkabel voorzichtig naar de zijkant. Duw de flexkabel voorzichtig naar de zijkant.
    • Gebruik een spudger om de 3.5 mm audio jack flexkabel los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

    • Duw de flexkabel voorzichtig naar de zijkant.

  10. Ontkoppel de flexkabel van de Touch ID en de aan-/uitknop door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen. Ontkoppel de flexkabel van de Touch ID en de aan-/uitknop door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.
    • Ontkoppel de flexkabel van de Touch ID en de aan-/uitknop door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

  11. Voeg met behulp van een iOpener, warmtepistool of een föhn wat warmte toe om het kleefmiddel onder de flexkabel van de aan-/uitknop en de Touch ID te verzachten. Voeg met behulp van een iOpener, warmtepistool of een föhn wat warmte toe om het kleefmiddel onder de flexkabel van de aan-/uitknop en de Touch ID te verzachten.
    • Voeg met behulp van een iOpener, warmtepistool of een föhn wat warmte toe om het kleefmiddel onder de flexkabel van de aan-/uitknop en de Touch ID te verzachten.

  12. Steek voorzichtig een openingsplectrum onder de flexkabel om deze van het logic board los te krijgen en duw deze vervolgens naar de zijkant. Wees voorzichtig en zorg dat je de flexkabel niet beschadigt. De Touch ID-sensor die eraan vast zit, vormt een unieke combinatie met je MacBook's logic board - bij beschadiging kan alleen Apple dit vervangen en/of repareren. Als het niet lukt, gebruik dan geen geforceerde kracht - gebruik juist wat meer warmte en probeer het opnieuw.
    • Steek voorzichtig een openingsplectrum onder de flexkabel om deze van het logic board los te krijgen en duw deze vervolgens naar de zijkant.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je de flexkabel niet beschadigt. De Touch ID-sensor die eraan vast zit, vormt een unieke combinatie met je MacBook's logic board - bij beschadiging kan alleen Apple dit vervangen en/of repareren.

    • Als het niet lukt, gebruik dan geen geforceerde kracht - gebruik juist wat meer warmte en probeer het opnieuw.

  13. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de 1.9 mm schroef van het beschermpaneeltje van de aansluiting van de Touch Bar digitizer te verwijderen. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de 1.9 mm schroef van het beschermpaneeltje van de aansluiting van de Touch Bar digitizer te verwijderen.
    • Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de 1.9 mm schroef van het beschermpaneeltje van de aansluiting van de Touch Bar digitizer te verwijderen.

  14. Verwijder het beschermpaneeltje.
    • Verwijder het beschermpaneeltje.

  15. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  16. Gebruik een spudger om de Touch Bar digitizer los te koppelen door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken. Gebruik een spudger om de Touch Bar digitizer los te koppelen door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.
    • Gebruik een spudger om de Touch Bar digitizer los te koppelen door de aansluiting in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

  17. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven in het beschermpaneeltje van de Touch Bar-schermaansluiting te verwijderen. Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven in het beschermpaneeltje van de Touch Bar-schermaansluiting te verwijderen.
    • Gebruik een T3 Torx schroevendraaier om de twee 1.9 mm schroeven in het beschermpaneeltje van de Touch Bar-schermaansluiting te verwijderen.

  18. Verwijder het paneeltje.
    • Verwijder het paneeltje.

  19. Gebruik een spudger om de Touch Bar-schermaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken. Gebruik een spudger om de Touch Bar-schermaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.
    • Gebruik een spudger om de Touch Bar-schermaansluiting los te koppelen door het in een rechte beweging van het logic board omhoog te wrikken.

  20. Peuter de tape los die over het contact van de microfoonaansluiting heen zit. Peuter de tape los die over het contact van de microfoonaansluiting heen zit.
    • Peuter de tape los die over het contact van de microfoonaansluiting heen zit.

  21. Open de vergendeling van de ZIF-aansluiting van de microfoon kabel door deze in een rechte beweging omhoog te duwen, weg van het logic board. Open de vergendeling van de ZIF-aansluiting van de microfoon kabel door deze in een rechte beweging omhoog te duwen, weg van het logic board.
    • Open de vergendeling van de ZIF-aansluiting van de microfoon kabel door deze in een rechte beweging omhoog te duwen, weg van het logic board.

  22. Ontkoppel de microfoonkabel door deze naar achteren trekken - weg van de ventilator - totdat deze uit het contact glijdt. Indien mogelijk, is het beter aan de daar bevestigde tape te trekken dan aan de kabel zelf.
    • Ontkoppel de microfoonkabel door deze naar achteren trekken - weg van de ventilator - totdat deze uit het contact glijdt.

    • Indien mogelijk, is het beter aan de daar bevestigde tape te trekken dan aan de kabel zelf.

  23. Peuter vervolgens alle tape die over de aansluiting heen zit weg om de linkertweeter te bereiken. Peuter vervolgens alle tape die over de aansluiting heen zit weg om de linkertweeter te bereiken.
    • Peuter vervolgens alle tape die over de aansluiting heen zit weg om de linkertweeter te bereiken.

  24. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linkertweeter open door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linkertweeter open door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.
    • Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linkertweeter open door deze in een rechte beweging van het logic board omhoog te duwen.

  25. Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact glijdt. Indien mogelijk, is het beter aan de daar bevestigde tape dan aan de kabel zelf te trekken.
    • Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact glijdt.

    • Indien mogelijk, is het beter aan de daar bevestigde tape dan aan de kabel zelf te trekken.

  26. Onder de flexkabel van de tweeter ligt een tweede ZIF-aansluiting, voor de linker hoofdspeaker. Peuter alle tape weg die het contact van de linker hoofdspeaker bedekt.
    • Onder de flexkabel van de tweeter ligt een tweede ZIF-aansluiting, voor de linker hoofdspeaker.

    • Peuter alle tape weg die het contact van de linker hoofdspeaker bedekt.

  27. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linker hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linker hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.
    • Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de linker hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

  28. Ontkoppel de linker hoofdspeakerkabel door deze in de richting van de tweeter te treken totdat deze uit het contact glijdt. Onthoud dat je beter aan de tape dan aan de kabel zelf kunt trekken.
    • Ontkoppel de linker hoofdspeakerkabel door deze in de richting van de tweeter te treken totdat deze uit het contact glijdt.

    • Onthoud dat je beter aan de tape dan aan de kabel zelf kunt trekken.

  29. Herhaal de laatste zes stappen om de  tweeter en hoofdspeaker aan de rechterkant ook los te koppelen. Begin bij het lospeuteren van de tape die de tweeteraansluiting bedekt.
    • Herhaal de laatste zes stappen om de tweeter en hoofdspeaker aan de rechterkant ook los te koppelen.

    • Begin bij het lospeuteren van de tape die de tweeteraansluiting bedekt.

  30. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechtertweeter open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechtertweeter open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.
    • Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechtertweeter open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

  31. Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact komt. Onthoud dat je aan de tape moet trekken indien dat kan en niet aan de kabel zelf.
    • Ontkoppel de kabel door deze in de richting van de tweeter te trekken totdat deze uit het contact komt.

    • Onthoud dat je aan de tape moet trekken indien dat kan en niet aan de kabel zelf.

  32. Peuter alle tape los die de aansluiting van de rechter hoofdspeaker bedekt. Peuter alle tape los die de aansluiting van de rechter hoofdspeaker bedekt.
    • Peuter alle tape los die de aansluiting van de rechter hoofdspeaker bedekt.

  33. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechter hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen. Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechter hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.
    • Klap de vergrendeling van de ZIF-aansluiting van de rechter hoofdspeaker open door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

  34. Trek de kabel van de rechter hoofdspeaker in de richting van de tweeter totdat deze los komt uit het contact.
    • Trek de kabel van de rechter hoofdspeaker in de richting van de tweeter totdat deze los komt uit het contact.

  35. Ontkoppel de eerste antenne door deze recht omhoog uit het contact te duwen. Schuif voorzichtig je pincet of het platte eind van de spudger onder de kabel totdat deze dichtbij het contact is en kantel deze dan rustig om het los te krijgen. Schuif voorzichtig je pincet of het platte eind van de spudger onder de kabel totdat deze dichtbij het contact is en kantel deze dan rustig om het los te krijgen.
    • Ontkoppel de eerste antenne door deze recht omhoog uit het contact te duwen.

    • Schuif voorzichtig je pincet of het platte eind van de spudger onder de kabel totdat deze dichtbij het contact is en kantel deze dan rustig om het los te krijgen.

  36. Herhaal de vorige stap om de twee overgebleven antennekabels te ontkoppelen.
    • Herhaal de vorige stap om de twee overgebleven antennekabels te ontkoppelen.

    • Om de kabels weer aan te sluiten, plaats je de aansluiting direct boven het contact en dus je deze naar beneden totdat deze op z'n plaats klikt.

  37. Gebruik een T5 Torx schroevendraaier om de 2.9 mm schroef die de bundel van de antennekabel vasthoudt te verwijderen. Gebruik een T5 Torx schroevendraaier om de 2.9 mm schroef die de bundel van de antennekabel vasthoudt te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx schroevendraaier om de 2.9 mm schroef die de bundel van de antennekabel vasthoudt te verwijderen.

  38. Verwijder alle tien schroeven die de logic board module vast houden: Drie 2.5 mm Torx T3 schroeven
    • Verwijder alle tien schroeven die de logic board module vast houden:

    • Drie 2.5 mm Torx T3 schroeven

    • Vijf 2.9 mm Torx T5 schroeven

    • Twee 3.0 mm Torx T5 schroeven

    • Zorg dat je, bij het weer in elkaar zetten, alle schroeven eerst losjes bevestigt, dan het logic board op de juiste plaats bevestigt en dan pas de schroeven vast draait.

  39. Peuter (maar haal niet helemaal los) de twee rubberen dempringen los door het te scheiden van de lijm waarmee het aan de ventilatoren vast zit gemaakt. Indien nodig kun je wat warmte gebruiken, door middel van een iOpener of een warmtepistool, om de lijm wat zachter te maken en de dempringen makkelijker los te kunnen krijgen. Indien nodig kun je wat warmte gebruiken, door middel van een iOpener of een warmtepistool, om de lijm wat zachter te maken en de dempringen makkelijker los te kunnen krijgen.
    • Peuter (maar haal niet helemaal los) de twee rubberen dempringen los door het te scheiden van de lijm waarmee het aan de ventilatoren vast zit gemaakt.

    • Indien nodig kun je wat warmte gebruiken, door middel van een iOpener of een warmtepistool, om de lijm wat zachter te maken en de dempringen makkelijker los te kunnen krijgen.

  40. De logic board module zit strak ingepast, maar je kunt het jezelf makkelijker maken door een spudger onder de linkerhoek te schuiven en deze lichtjes omhoog te duwen. Je zou geen weerstand moeten voelen bij het verwijderen van het logic board. Check alle kabels grondig en haal deze ook weg zodat ze niet breken of scheuren als ze blijven hangen achter het logic board.
    • De logic board module zit strak ingepast, maar je kunt het jezelf makkelijker maken door een spudger onder de linkerhoek te schuiven en deze lichtjes omhoog te duwen.

    • Je zou geen weerstand moeten voelen bij het verwijderen van het logic board. Check alle kabels grondig en haal deze ook weg zodat ze niet breken of scheuren als ze blijven hangen achter het logic board.

    • Til de linkerkant van de module omhoog om deze los te krijgen.

  41. Bij het weer in elkaar zetten van de logic board module: Check de uitlijning van de dempringen en pas hun positie aan als ze niet goed zitten. Zorg dat de bundel van de antennekabels door de opening tussen het logic board en het koellichaam loopt en zorg dat deze niet op de verkeerde plaats zit en in de weg zit bij het op z'n plek brengen van het logic board.
    • Bij het weer in elkaar zetten van de logic board module:

    • Check de uitlijning van de dempringen en pas hun positie aan als ze niet goed zitten.

    • Zorg dat de bundel van de antennekabels door de opening tussen het logic board en het koellichaam loopt en zorg dat deze niet op de verkeerde plaats zit en in de weg zit bij het op z'n plek brengen van het logic board.

    • Zorg dat je goed checkt dat er geen kabels vast komen te zitten onder het logic board als je het weer installeert. Check iedere mogelijke plek op kabels die er niet horen te zitten.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

295.397 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

124 Leden

Één commentaar

Microphoneのパーツの説明欄には、Teardownの動画がリンクされていますが、その動画にはMic部分の説明が無いため、このページをリンクしておくと良いと思いました。

This page should be linked In the page of microphone assembly. Threre is not any microphone assembly part in the video embedded in the page.

polo - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 103