Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Het verwijderen van het onderste paneel is het beginpunt van alle reparaties.

Ontlaad, voor je eigen veiligheid, de batterij van je MacBook Pro tot onder de 25% voordat je aan deze procedure begint.

    • Zet je Mac aan en open Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    • Voordat je verder gaat, koppel je MacBook los en zet 'm uit. Sla het scherm dicht en leg de laptop op een zachte ondergrond met de bovenkant naar beneden.

    • Gebruik een P5 pentalobe schroevendraaier om de zes schroeven die de onderste behuizing bevestigen, los te schroeven:

    • Twee 6.2 mm schroeven

    • Vier 3.4 mm schroeven

    • Verlies je schroeven niet gedurende deze reparatie en zorg ervoor dat ze op precies dezelfde plaats terugkomen om zo eventuele schade te voorkomen.

  2. Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro. Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.
    • Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro.

    • Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.

  3. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  4. Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis. Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing. Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.
    • Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis.

    • Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing.

    • Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.

  5. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.
    • Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.

  6. Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten. Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen. Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten.

    • Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen.

    • Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.

  7. Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen. Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek. Trek naar de zijkant - niet omhoog.
    • Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen.

    • Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek.

    • Trek naar de zijkant - niet omhoog.

    • Het kan zijn dat hier veel kracht voor nodig is.

  8. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer terug te zetten: Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.
    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer terug te zetten:

    • Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.

    • Als de klemmen weer vast zitten en de onderste behuizing op de juiste plaats zit, druk dan opnieuw stevig naar beneden om de vier niet zichtbare klemmen in elkaar te laten grijpen. Als het goed is, hoor en voel je ze op hun plaats klikken.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

293.938 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

119 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 69

Afgelopen 30 dagen: 334

Altijd: 3,104