Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de gehele schermmodule van je MacBook Pro te vervangen in het geval van een kapot of gebarsten scherm. Deze module bevat ook de geïntegreerde lintkabels die problemen veroorzaakten bij eerdere modellen, beter bekend als het "FlexGate" defect. Het vervangen van de schermmodule zal dus ook het "stage lights" effect en andere issues die voortkomen uit lintkabelschade oplossen.

Ontlaad, voor je eigen veiligheid, de batterij van je MacBook Pro tot onder de 25% voordat je met deze procedure begint.

    • Zet je Mac aan en open Terminal.

    • sudo nvram AutoBoot=%00

    • sudo nvram AutoBoot=%03

    Is this step necessary? I can’t perform this step as I am attempting to repair water damage and need to remove logic board & most likely replace the battery.

    lamajr - Antwoord

    @mac_medic You definitely don’t want the power coming on while the board is wet. In your case, I think powering on the machine to disable Auto Boot would do more damage than it prevents. I agree, skip this step and be prepared to disconnect the battery quickly if the laptop automatically powers on. Good luck!

    Jeff Suovanen -

    This did not work when running High Sierra.

    Kyle B - Antwoord

    Tried this on a 2018 MBP 13” Touchbar (there’s no iFixit guide for this model yet). Need to replace a broken screen.

    Luckily I managed to connect to an external screen (Cmd-Down Brightness to switch displays) and enter above command. Seems to work, but there’s another problem with this model - it powers up as soon as any key is pressed……. ffs <gnashes teeth>

    Cool_Breeze - Antwoord

    I unscrew the battery first and wrap electrical tape over the logic board battery connector before attempting any repairs to the board. Haven’t had any problems yet and I’ve worked on about 10 of these models already. Also when you open the bottom case use a suction cup at the bottom and pull up then run a plastic spudger along the edges to disconnect the clips. Also only use a plastic spudger on the board. Saw a youtube video from a repair shop and he did not disconnect the power and used all metal tools during the entire process of removing the board. His last step was to disconnect the battery terminal.

    Brian - Antwoord

    Is this step necessary if my mac can turn on? Battery fully dead(

    Nursat b - Antwoord

    • Voordat je verder gaat, koppel je MacBook los en zet 'm uit. Sla het scherm dicht en leg de laptop op een zachte ondergrond met de bovenkant naar beneden.

    • Gebruik een P5 pentalobe schroevendraaier om de zes schroeven die de onderste behuizing bevestigen, los te schroeven:

    • Twee 6.2 mm schroeven

    • Vier 3.4 mm schroeven

    • Verlies je schroeven niet gedurende deze reparatie en zorg ervoor dat ze op precies dezelfde plaats terugkomen om zo eventuele schade te voorkomen.

  2. Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro. Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.
    • Plaats een zuignap op de plaat in het midden van de voorkant van de MacBook Pro.

    • Til de zuignap op om zo een kleine opening te creëren tussen de onderste behuizing en het chassis.

  3. Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis. Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing. Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.
    • Steek een hoek van een openingsplectrum in de opening tussen de behuizing en het chassis.

    • Schuif je plectrum om de dichtstbijzijnde hoek tot halverwege de zijkant van de behuizing.

    • Dit zorgt ervoor dat de eerste van de niet zichtbare klemmen die de onderste behuizing aan het chassis bevestigen, loskomen. Als het goed is, voel en hoor je de klem los klikken.

    The instruction implies that sliding the pick up to the side of the case releases the clip. This is far from the truth; it takes a pretty strong force to pop the clip open. The plastic pick is a good start, but you need to reach in and pull the middle of that side of the case pretty hard.

    dkraemer2 - Antwoord

  4. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.
    • Herhaal de vorige stap aan de andere kant. Steek je openingsplectrum in de opening onder de behuizing en schuif deze tot halverwege de zijkant omhoog om de tweede klem los te krijgen.

  5. Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten. Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen. Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw onder de voorkant van de onderste behuizing, dichtbij een van de middelste schroefgaten.

    • Geef je plectrum een stevige maar niet te grote draai om de derde klem die de behuizing bevestigt los te krijgen.

    • Herhaal deze procedure bij de andere van de twee middelste schroefgaten om zo de vierde klem los te klikken.

  6. Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen. Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek. Trek naar de zijkant - niet omhoog.
    • Trek dan de onderste behuizing stevig naar de voorkant van de MacBook (weg van het schermscharnier) om de laatste klemmen los te krijgen.

    • Trek eerst aan één hoek, dan aan de andere hoek.

    • Trek naar de zijkant - niet omhoog.

    • Het kan zijn dat hier veel kracht voor nodig is.

    On the 2018 model, there are two more clips that need to be popped on the sides in the middle. Then it slides out easily.

    Cool_Breeze - Antwoord

  7. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer terug te zetten: Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.
    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer terug te zetten:

    • Breng het op de juiste plaats en zorg dat de klemmen ter hoogte van het schermscharnier zitten. Druk de behuizing dan naar beneden en schuif de plaat richting het scharnier. Het zou moeten stoppen met schuiven zodra de klemmen in elkaar grijpen.

    • Als de klemmen weer vast zitten en de onderste behuizing op de juiste plaats zit, druk dan opnieuw stevig naar beneden om de vier niet zichtbare klemmen in elkaar te laten grijpen. Als het goed is, hoor en voel je ze op hun plaats klikken.

  8. Trek, bij het logic board tegen de batterij, voorzichtig het grote stuk tape dat de batterijaansluiting verhult los. Verwijder de tape.
    • Trek, bij het logic board tegen de batterij, voorzichtig het grote stuk tape dat de batterijaansluiting verhult los.

    • Verwijder de tape.

  9. Trek dan voorzichtig het kleine stuk tape los dat de datakabelaansluiting van het batterijbord verhult. De tape is geïntegreerd in de lintkabel en zal dus niet volledige loskomen. Trek het enkel ver genoeg los om bij de aansluiting te kunnen komen.
    • Trek dan voorzichtig het kleine stuk tape los dat de datakabelaansluiting van het batterijbord verhult.

    • De tape is geïntegreerd in de lintkabel en zal dus niet volledige loskomen. Trek het enkel ver genoeg los om bij de aansluiting te kunnen komen.

    While the tape in this step was definitely attached to the ribbon cable, I accidentally pulled it off during Step 9, thinking that it was a tab to remove the larger tape covering the whole battery connector. It didn’t seem to do any harm.

    cdowney - Antwoord

  10. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  11. Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen. Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen.
    • Gebruik de punt van een spudger om het kleine zwarte afsluitpaneel dat de kabel in de aansluiting houdt omhoog te flippen.

    Be very careful here. I had to repeat this procedure several times on my MacBook Pro to replace faulty monitors. Eventually, after being opened and closed so many times, the small black locking tab came right off of the connector. Now my battery connection is broken and I can only use my MacBook when it is plugged into the power supply. I’m trying to find a way to securely connect the battery cable without this little locking tab (maybe with tape or something), but so far no luck. Does anyone at iFixit have any advice for me?

    Jamie Near - Antwoord

  12. Ontkoppel de datakabel van het batterijbord door het uit het contact te schuiven. Schuif parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.
    • Ontkoppel de datakabel van het batterijbord door het uit het contact te schuiven.

    • Schuif parallel aan het logic board, in de richting van de kabel.

  13. Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit. Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit.
    • Vouw de datakabel van het batterijbord naar de andere kant en zorg dat het niet in de weg zit.

    The cable is held down with adhesive. Be very gentle with the delicate cable as you peel it back.

    dkraemer2 - Antwoord

  14. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de 3.7 mm pannenkoekschroeven die de batterijstroomkabel bevestigen, te verwijderen.

  15. Gebruik een spudger om voorzichtig de batterijstroomaansluiting op te tillen, om zo de batterij los te koppelen. Lift de aansluiting zodanig omhoog dat het gescheiden blijft van het contact. Als het per ongeluk contact maakt gedurende de reparatie kan het je MacBook Pro beschadigen.
    • Gebruik een spudger om voorzichtig de batterijstroomaansluiting op te tillen, om zo de batterij los te koppelen.

    • Lift de aansluiting zodanig omhoog dat het gescheiden blijft van het contact. Als het per ongeluk contact maakt gedurende de reparatie kan het je MacBook Pro beschadigen.

    I think here you are missing the step where you disconnected the retina display cable

    Till Korten - Antwoord

    Hi Till, you were probably looking at the display assembly guide (which contains this guide as a prereq). In step 19 of the display assembly guide the display cables are disconnected.

    Tobias Isakeit -

  16. Verwijder de vier 1.9 mm T3 Torx schroeven die de plastic kapjes op de schermscharnieren op hun plek houden. Verwijder beide scharnierkapjes. Verwijder beide scharnierkapjes.
    • Verwijder de vier 1.9 mm T3 Torx schroeven die de plastic kapjes op de schermscharnieren op hun plek houden.

    • Verwijder beide scharnierkapjes.

  17. Verwijder de twee 2.9 mm T3 Torx schroeven die de aluminium bescherming bovenop de schermkabel vasthouden. Verwijder de bescherming.
    • Verwijder de twee 2.9 mm T3 Torx schroeven die de aluminium bescherming bovenop de schermkabel vasthouden.

    • Verwijder de bescherming.

    These are T4 screws on A1706 EMC 3163

    Rex Juggler - Antwoord

  18. Verwijder de twee 1.7 mm T3 Torx schroeven die het aluminium beschermplaatje bovenop de flexaansluiting van de schermkabel bevestigen. Verwijder de beschermplaat.
    • Verwijder de twee 1.7 mm T3 Torx schroeven die het aluminium beschermplaatje bovenop de flexaansluiting van de schermkabel bevestigen.

    • Verwijder de beschermplaat.

  19. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen. Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen.
    • Wrik de flexkabel van het schermbord in een rechte beweging omhoog uit de aansluiting om deze los te koppelen.

  20. Verwijder de vier 1.5 mm T3 Torx schroeven die de twee aluminium beschermplaatjes bovenop de twee schermkabelaansluitingen bevestigen. Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen. Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen.
    • Verwijder de vier 1.5 mm T3 Torx schroeven die de twee aluminium beschermplaatjes bovenop de twee schermkabelaansluitingen bevestigen.

    • Gebruik een paar pincetten om de twee aluminium beschermplaatjes te verwijderen.

    These do not need to be removed.

    In fact, these screws and covers came already installed on my replacement display.

    dkraemer2 - Antwoord

    When re-installing the display, be careful to make sure that the display cable from the logic board sits properly ABOVE its connector on the display hinge.

    dkraemer2 - Antwoord

  21. Verwijder de vier 3.9 mm lange T5 Torx schroeven (twee aan beide kanten) die de antennekabelmodule bevestigen. Verwijder ook de twaalf 1.1 mm lange P2 pentalobe schroeven (zes aan beide kanten).
    • Verwijder de vier 3.9 mm lange T5 Torx schroeven (twee aan beide kanten) die de antennekabelmodule bevestigen.

    • Verwijder ook de twaalf 1.1 mm lange P2 pentalobe schroeven (zes aan beide kanten).

    The 1,1mm screws are completly stuck, I have the screwdrivers but the screws are just not turning. Any tips how to take them off ?

    I tried other screwdrivrer and put a rubber on it while trying to take it off but nothing works,

    Gerard Soprani - Antwoord

    Had the same problem with my ‘quality’ P2 screwdriver. A dirt cheap set from Ya Xun, nr. YX-6025 saved the day

    Niels Beijer - Antwoord

    I found that a form downward pressure and gentle slowly increasing rotational pressure consistently worked

    david - Antwoord

    The 1.1 screws are at a slight angle (on the 2018 model, not sure about the 2017 one) so make sure you angle your screwdriver around 10° off vertical towards the rear edge of the machine.

    Cool_Breeze - Antwoord

    Stripped a number of these with two different repair kit screwdrivers (other brands). Waiting on a 3rd screwdriver to arrive and then will resort to super glue or a dremel to fit a tool to these and remove. Terrible time with this.

    ajdixon91 - Antwoord

  22. Ontkoppel voorzichtig de drie coax antennekabels door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen. Schuif je pincetten of de platte kant van je spudger onder iedere kabel totdat je dichtbij de aansluiting bent en draai of duw deze dan voorzichtig omhoog om deze los te krijgen. Om de kabels weer aan te sluiten, positioneer je de aansluiting precies boven het contact om deze vervolgens naar beneden te duwen totdat deze op z'n plaats klikt.
    • Ontkoppel voorzichtig de drie coax antennekabels door deze in een rechte beweging omhoog van het logic board te duwen.

    • Schuif je pincetten of de platte kant van je spudger onder iedere kabel totdat je dichtbij de aansluiting bent en draai of duw deze dan voorzichtig omhoog om deze los te krijgen.

    • Om de kabels weer aan te sluiten, positioneer je de aansluiting precies boven het contact om deze vervolgens naar beneden te duwen totdat deze op z'n plaats klikt.

  23. Verwijder de 2.8 mm T5 Torx schroeven die de drie coax antennekabels aan het moederbord vastmaken.
    • Verwijder de 2.8 mm T5 Torx schroeven die de drie coax antennekabels aan het moederbord vastmaken.

  24. Gebruik een openingsplectrum om de antennekabelmodule eruit te liften zoals op de foto wordt getoond. Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken. Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken.
    • Gebruik een openingsplectrum om de antennekabelmodule eruit te liften zoals op de foto wordt getoond.

    • Schuif je openingsplectrum niet zomaar van de ene naar de andere kant vanwege de twee schermkabels die daar liggen en dus beschadigd kunnen raken.

    Don’t forget to unscrew 2 screws at middle in order to finish step 24

    MNgu - Antwoord

  25. Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten. Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten.
    • Verwijder met zorg de antennemodule en trek tegelijkertijd de bundel van de antennekabels onder de warmtepijp door naar buiten.

    Reversing this step was the hardest part for me. There is a small “tunnel” that runs under the heat pipe which the 3 antenna cables plus the securing bracket must be threaded through. The shortest cable easily got stuck or pushed off to the side under the heat pipe. After many attempts, I found success by bending the 3 wires ever so slightly to the left before inserting them in the tunnel, so that when they make it through the tunnel, they were more prone to stay straight. It was easy to grab them one by one with tweezers by doing that. Just have to be very careful.

    cdowney - Antwoord

  26. Verwijder de antennekabelmodule.
    • Verwijder de antennekabelmodule.

    • Knijp, tijdens het weer in elkaar zetten van de module, de kabelbundel samen en dirigeer deze onder de warmtepijp door in de juiste positie op het bord. Gebruik, indien nodig, je tools om deze bundel erdoor te krijgen, maar forceer dit niet.

    I had a LOT of trouble re-installing the three antenna cables underneath the heat pipe! The only way I could get them through was to use clear tape to bind the three antenna connectors together tightly into one pointy end. I was able to push that through into place, but I was not able to push the three separate wires through.

    dkraemer2 - Antwoord

    It’s possible to avoid this problem by just not removing the antenna assembly entirely. I secured the three cables and the screw holder together with a small cable tie to avoid them slipping out. You can fit the new screen without removing the assembly completely.

    Stuart Mc -

    Thanks dkraermer2 for that tip of wrapping all 3 wires into a narrow point. I used Capton tape. The metal screw holder needed help as it catches on a ridge in the MB. I used tweezers to “Lift” it over that last ridge.

    lamajr - Antwoord

    Make sure the antenna cable assembly locates correctly on reassembly. It is important to install this down onto its locating lugs, not pushing from the rear of the machine towards the front. There is a small ‘u’ shaped cutout on bottom of the assembly and a metal tab which must locate into the corresponding ‘u’ shaped lug and slot cut into the metal of the top case. If this is not located correctly there is a good chance that the screen will foul when opening and closing resulting in an audible click as it catches the antenna assembly.

    BrianS - Antwoord

    +1 for BrianS comment. The U shape is a placeholder for the antenna and is located at antenna center. If this ever happened to you, fold gently the antenna strip to leave 3 mm space from the antenna main block, and place the antenna center first in oder for the antenna to fit into the U shape properly.

    Xavier Fischer -

    +1 to both BrianS and Xavier Fischer’s comments above. Even when the lug and the cutout are identified, it’s not easy to tell if it’s been seated correctly until you test the hinge. I found Xavier’s suggestion worked.

    Stuart Mc -

  27. Verwijder de vier 3.9 mm lange T3 Torx schroeven die de veerscharnieren van de twee schermkabels bevestigen.
    • Verwijder de vier 3.9 mm lange T3 Torx schroeven die de veerscharnieren van de twee schermkabels bevestigen.

  28. Neem de linkerkant van de schermkabelmodule en trek deze in de richting van de onderkant van de MacBook en weg van de schermveer. Gebruik een pincet om de schermveer van de schermkabel uit de inkeping te trekken. Herhaal deze stap met de rechter schermveer van de schermkabelmodule.
    • Neem de linkerkant van de schermkabelmodule en trek deze in de richting van de onderkant van de MacBook en weg van de schermveer.

    • Gebruik een pincet om de schermveer van de schermkabel uit de inkeping te trekken.

    • Herhaal deze stap met de rechter schermveer van de schermkabelmodule.

  29. Open je scherm en zet je MacBook Pro op een van de open zijkanten. Verwijder, terwijl je je MacBook Pro vasthoudt met een hand, de drie T8 Torx schroeven bij het onderste schermscharnier.
    • Open je scherm en zet je MacBook Pro op een van de open zijkanten.

    • Verwijder, terwijl je je MacBook Pro vasthoudt met een hand, de drie T8 Torx schroeven bij het onderste schermscharnier.

    • Verwijder de drie andere T8 Torx schroeven bij het bovenste schermscharnier.

    Should it not be saying: “Remove the remaining three T8 Torx screw from the upper display hinge.” rather than the lower display bracket..? It seems to me that the last instruction in this step does not correspond to the pictures on the left.

    Thomas Keulemans - Antwoord

    Thanks Thomas, it has been corrected.

    Tobias Isakeit -

  30. Zorg dat je zowel het scherm als de main body van je MacBook Pro stevig vasthoudt, aangezien een van beide onverwachts zou kunnen vallen tijdens deze stap. Duw beide helften van de MacBook Pro weer samen zodat de scharnieren uit de uitsparingen in het chassis kunnen worden getild. Om de twee delen van elkaar te scheiden, duw je de main body van de MacBook Pro van je weg terwijl je het scherm naar je toe trekt.
    • Zorg dat je zowel het scherm als de main body van je MacBook Pro stevig vasthoudt, aangezien een van beide onverwachts zou kunnen vallen tijdens deze stap.

    • Duw beide helften van de MacBook Pro weer samen zodat de scharnieren uit de uitsparingen in het chassis kunnen worden getild.

    • Om de twee delen van elkaar te scheiden, duw je de main body van de MacBook Pro van je weg terwijl je het scherm naar je toe trekt.

    • Verwijder de schermmodule en wees hierbij voorzichtig dat je geen kabels meetrekt.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe vervangende onderdeel met het originele onderdeel - het kan zijn dat je oude onderdelen mee moet vervangen of dat je kleefmiddel van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je het installeert.

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je de bovenstaande stappen in omgekeerde volgorde.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Probeer dan wat probleemoplossing uit of doorzoek ons Antwoordenforum voor hulp.

100%

Begin met vertalen ›

Nicholas H. of Experimac

Lid sinds: 13-03-18

1.332 Reputatie

What is the ribbon cable that you must remove before disconnecting the battery do?

Max4r - Antwoord

your mom.

all joking aside, its the communication between the logic board and the battery controller (cycle count, battery health etc)

Joe Jankins -

What is the exact P2 bit you need to remove the 12 screws holding the antenna bar? I ordered a P2 bit on Amazon that says it’s 0.8mm P2 bit and it’s too big. Not sure if they shipped me the wrong one or what. Been trying to find out exactly what bit to use and no luck so far.

Tyson Roehrkasse - Antwoord

What about the display ribbon cable ?

I have a bad cable and don’t want to spend 400 on display assy when the cable is available on this site for 25

Robin Bonathan - Antwoord

the ribbon cable on the touchbar model is soldered to the lcd unlike the previous models.

Devin Agastya -

I will be doing this in couple of days.

I have screen and the tools.

Robin Bonathan - Antwoord

Many thanks to everyone who put this guide together

G Gudeuk - Antwoord

I need to replace the battery board data cable and cannot find it. Any suggestions?

thank you

faithey

faith schaafsma - Antwoord

Does anyone know if the iFixit screens for the 2017 model have a longer backlight cable to combat the flexgate issue? or is it just the same as the original.

Connor - Antwoord

Fantastic guide! Only difference on my MB Pro was that all the T5’s were T4’s. Satisfied knowing Apple didn’t get me for this repair! HaHa!

MÆTHEIS SOL - Antwoord

Is this guide valid for the 2019 model as well?

manuel.martella - Antwoord

Followed this to the letter, and now my MacBook won’t power up, charge or anything. I’m devastated - and it was just the screen that was not working before.

Any advice other than the usual resets, etc? I don’t want to think that I wrecked the Logic Board…

Richard Belson - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 108

Afgelopen 7 dagen: 675

Afgelopen 30 dagen: 2,911

Altijd: 48,385